PDA

View Full Version : Bands zonder gitaren.



Han S
12 januari 2009, 23:29
The Mo (http://www.youtube.com/watch?v=sWCK3anBTDU) was zo'n band en nog wel uit Nederland, met de geweldige drummer Harm Bieger.

Ken je meer bands zonder gitaristen, uiteraard in de poprockbluesjazzsoul hoek, blokfluitkwartetten doen niet mee.

Roel#1
13 januari 2009, 00:39
Volgens mij deed Gino Vanelli het ook zonder gitaristen in de tijd van "People gotta move".

grayfink
13 januari 2009, 00:49
Het geweldige album Night and Day van Joe Jackson is gitaarloos.

Orgasmocaster
13 januari 2009, 02:19
Geen idee..
Bands zonder basgitaristen wel...
de slechtste voorbeelden zijn:
the Doors en the White Stripes..
Yuk! wat denken ze wel niet!! :sneaky:

sjoerd5
13 januari 2009, 08:20
zZz uit ons eigenste nederland.
Geen vorm van een gitaar te bekennen.

Van Dattum
13 januari 2009, 09:09
Een band zonder gitaren is geen band, dat is een combootje of een strijkje....:sneaky:

Kim Wilson
13 januari 2009, 09:12
Een band zonder gitaren is geen band, dat is een combootje of een strijkje....:sneaky:
Wat een onzin. Alsof de gitaar het enige instrument is waar de muziek om draait.


Oh wacht, gitaarnet... :roll:

Arjan12
13 januari 2009, 09:39
Geen idee..
Bands zonder basgitaristen wel...
de slechtste voorbeelden zijn:
the Doors en the White Stripes..
Yuk! wat denken ze wel niet!! :sneaky:

De intro van Seven Nation Army is toch met de bas gedaan?

Keane speelt trouwens ook zonder gitaar (in principe).

Van Dattum
13 januari 2009, 09:51
Wat een onzin. Alsof de gitaar het enige instrument is waar de muziek om draait.


Oh wacht, gitaarnet... :roll:

Damn straight!

Geintje Kim, geintje..... :blast:

Bram+
13 januari 2009, 10:15
De intro van Seven Nation Army is toch met de bas gedaan?
Nee, met een gitaar met een 'octaafverlagend' pedaaltje.

Bands als Depeche Mode hebben zo nu en dan toch geen gitaren?

arcane
13 januari 2009, 10:28
Spleen United

hoofd
13 januari 2009, 11:26
Bands als Depeche Mode hebben zo nu en dan toch geen gitaren?
Die hebben eerder zo nu en dan een gesampled gitaartje.. Maar die maken dan ook electronisch gebasseerde muziek.

Een goede band zonder gitaar is Morphine. Bas (met twee snaren, bespeeld met een slide), drums en saxofoon, geweldige band!

edje kadetje
13 januari 2009, 11:34
UK, in tweede incarnatie

drums
bass, voice
keys, violin

goede band, deze incarnatie heeft mijn voorkeur boven die met een gitarist (hoe goed ik Allan Holdsworth ook vind). Eerlijk gezegd vind ik het debut album maar een hoop gepiel.

arcane
13 januari 2009, 11:36
Apocalyptica, 4 cello's en op de latere albums ook drums/percussie en zang.

FNaRK
13 januari 2009, 11:51
UK, in tweede incarnatie

drums
bass, voice
keys, violin

goede band, deze incarnatie heeft mijn voorkeur boven die met een gitarist (hoe goed ik Allan Holdsworth ook vind). Eerlijk gezegd vind ik het debut album maar een hoop gepiel.

je bent me net voor, briljante band, vind de CD met Holdsworth toch ook wel erg fijn !

ik moet bekennen dat ik de eerste keren toen ik de CD luisterde niet eens door had dat er geen gitaar mee deed :stop:

Joey Handsome
13 januari 2009, 12:34
Bohren & Der Club Of Gore is ook een goede. Drums/bas/sax/rhodes. Anyway, er is zoveel goede muziek zonder gitaren. Er is ook zoveel goede electronische shit.

pimmetje
13 januari 2009, 13:01
Een goede band zonder gitaar is Morphine. Bas (met twee snaren, bespeeld met een slide), drums en saxofoon, geweldige band!Idd wel een lekker geluid. Vroeger Cure for Pain wel wat vaker uit het cd-rek gepakt, maar 't verveelt alleen wel voor je de volle cd hebt gehoord.

edje kadetje
13 januari 2009, 13:04
... de eerste keren toen ik de CD luisterde ...

ik word oud. Toen ik danger money voor het eerst luisterde was er nog geen sprake van CD's ...

FNaRK
13 januari 2009, 13:15
ik word oud. Toen ik danger money voor het eerst luisterde was er nog geen sprake van CD's ...

het is ook eigenlijk een gedownloade torrent die op een CD-R gebrand is

(of voel je je nu nog ouder :listen: )

Mr.Fingers
13 januari 2009, 13:56
The Dave Brubeck Quartet (Piano, Drum, Sax & Contrabas)

strat 91
13 januari 2009, 14:27
Kean is ook gitaarloos

skanky
13 januari 2009, 14:34
Dresden Dolls

edje kadetje
13 januari 2009, 15:10
het is ook eigenlijk een gedownloade torrent die op een CD-R gebrand is

(of voel je je nu nog ouder :listen: )

Jazeker.

Bovendien komt bij mij de vraag op: 'is dat legaal?'
En als het legaal is: 'is het legitiem?'

Jedeel
13 januari 2009, 18:30
The Mo (http://www.youtube.com/watch?v=sWCK3anBTDU) was zo'n band en nog wel uit Nederland, met de geweldige drummer Harm Bieger.


Waarvan zelfs 1 van de 2 keyboardmannen (broers de Lange) ook leuk
fargot speelde!! Vreemde bezetting! :)

FNaRK
13 januari 2009, 19:33
The Mo (http://www.youtube.com/watch?v=sWCK3anBTDU)was zo'n band en nog wel uit Nederland, met de geweldige drummer Harm Bieger..

Harm Bieger had later een opname-studio, heeft de 1e opnames van mijn vroegere band Roadkill gemaakt.
:rockon:

FNaRK
13 januari 2009, 19:35
Kean is ook gitaarloos

en inmiddels ook redelijk kansloos. Vond de eerste CD erg leuk, ook erg knap gemaakt,
begin nu het trucje wel door te krijgen :confused:

En trouwens: als je toetsen gaat gebruiken om gitaargeluiden te produceren .... wordt het dan geen tijd om een gitarist aan te nemen ?

FNaRK
13 januari 2009, 19:37
Jazeker.

Bovendien komt bij mij de vraag op: 'is dat legaal?'
En als het legaal is: 'is het legitiem?'


legaal ? hmm :confused:
Legitiem, da's een te moeilijk woord voor mij

YB
13 januari 2009, 21:11
The Cat Empire is een Funk Jazz en vanalles mixband met
toetsenist, bassist, zanger(s), percussie, blazers, drummer en DJ

beruk
13 januari 2009, 22:02
Ik ken er niet zoveel, maar Kraftwerk, Deutsch Amerikanische Freundschaft en Einstuerzende Neubauten zijn zo wat namen. Wel opvallend genoed drie duitse bands!

edje kadetje
14 januari 2009, 15:14
legaal ? hmm :confused:
Legitiem, da's een te moeilijk woord voor mij

legitiem, daaronder versta ik de vraag of het 'juist' is en/of 'geaccepteerd'; los van de preciezere vraag of het feitelijk juridisch legaal is.

Maar ik begrijp dat je niet helemaal weet (gezien je confused smiley) of het downloaden van UK's album legaal was?
Wat vind jij daar zelf van?

onze_jef
14 januari 2009, 15:28
Trio Valore (www.triovalore.com)

Drums, bas en Hammond.

Funky spul en ze hebben een Hendrix cover... zonder gitaar 8-)

FNaRK
14 januari 2009, 15:40
Maar ik begrijp dat je niet helemaal weet (gezien je confused smiley) of het downloaden van UK's album legaal was?
Wat vind jij daar zelf van?

je kunt de smiley beter opvatten als: i really don't give a shit
... buiten het feit dat deze discussie compleet buiten het topic valt

OT: Frank Zappa heeft ook dingen gemaakt zonder gitaren, waarbij de CD "Jazz from Hell" wel de meest opvallende is (goh, die heb ik ook op CD, grote kans dat die ook niet legitiem en legaal is)

vincent136
14 januari 2009, 21:59
jaren 80 band Japan, die hadden heel erg in het begin 'n gitarist maar die is vrij snel overboord gezet.

Joey Handsome
14 januari 2009, 23:23
jaren 80 band Japan, die hadden heel erg in het begin 'n gitarist maar die is vrij snel overboord gezet.

Japan is wel echt een te gekke band. Heerlijke synthsounds ook.

edje kadetje
14 januari 2009, 23:42
je kunt de smiley beter opvatten als: i really don't give a shit
... buiten het feit dat deze discussie compleet buiten het topic valt

OT: Frank Zappa heeft ook dingen gemaakt zonder gitaren, waarbij de CD "Jazz from Hell" wel de meest opvallende is (goh, die heb ik ook op CD, grote kans dat die ook niet legitiem en legaal is)

even off topic als verhelderend!

iWishmaster
15 januari 2009, 16:25
Jazz enzo zal er genoeg zijn zonder gitaren, maar rockbands zonder gitaar???

Ik ben zelf overigens een extreem tegenstander van vrijwel elke vorm van 'muziek' waar geen gitaar of tenminste EEN snaarinstrument in zit. Piano kan overigens ook erg mooi zijn, maar daar zitten ook snaren in :D

Joey Handsome
15 januari 2009, 16:32
Jazz enzo zal er genoeg zijn zonder gitaren, maar rockbands zonder gitaar???

Ik ben zelf overigens een extreem tegenstander van vrijwel elke vorm van 'muziek' waar geen gitaar of tenminste EEN snaarinstrument in zit. Piano kan overigens ook erg mooi zijn, maar daar zitten ook snaren in :D

Dat snap ik dus niet hè. Hoe kun je nou zo bekrompen naar muziek luisteren?

beruk
21 januari 2009, 10:02
En een piano is nog een slag instrument ook! :satisfie:

eggen_h
27 januari 2009, 18:58
kraftwerk haha:dance:

B0UDEWIJN
28 januari 2009, 14:41
blokfluitkwartetten doen niet mee.

:seriousf:

vilco
1 februari 2009, 13:25
ik heb ooit is een band gezien met aleen een bassist en drummer
weet alleen neit meer hoe hij heet.:gitarist:

grayfink
1 februari 2009, 13:44
ik heb ooit is een band gezien met aleen een bassist en drummer
weet alleen neit meer hoe hij heet.:gitarist:

Beste bijdrage tot nu toe :D

jaspie
3 februari 2009, 12:06
meer heb je niet nodig joh http://www.youtube.com/watch?v=AFcpBB4Yy_M&feature=channel_page xD al speelde ze met de headhunters ook wel met gitaar op de latere platen.

Op de cd live van erykah badu zit in de band ook geen gitarist

iWishmaster
3 februari 2009, 13:38
Dat snap ik dus niet hè. Hoe kun je nou zo bekrompen naar muziek luisteren?

Late reactie, maar toch: Hoezo is dat bekrompen?
Ik luister met plezier naar vrijwel alle mogelijk variaties op rockmuziek: van blues tot pop tot extreme metal, oud en nieuw. Verder kan ik heel goed luisteren naar klassieke stukken, vooral symphoniën en stukken op basis van piano.

Muziek die ik op zijn tijd prima vind, maar waar ik niet echt warm of koud van wordt: standaard top 40 popmuziek die niet in het eerste rijtje past, trance, dance, feestmuziek (carnaval, après ski en aanverwanten). Ofwel: de muziek die vaak in café's en kroegen wordt gedraaid.

Muziek die ik over het algemeen niet kan waarderen (lees: waar ik spontaan van krom trek) zijn: extreem popperige dingen (Britney Spears bijv.), Frans Bauer en aanverwanten, R&B, hiphop, hardstyle, drum & bass, techno en aanverwanten (terror etc.).

De stijlen die ik het liefste luister, zit nu eenmaal 99% van de tijd een gitaar in. De dingen waar ik een enorme hekel aan heb, zit vrijwel nooit een gitaar in. Of dit nu een oorzaak of gevolg is, weet ik niet, maar dit was ookal zo toen ik nog geen gitaar speelde en voordat ik echt serieus met muziek bezig was.

onze_jef
13 februari 2009, 16:23
ik heb ooit is een band gezien met aleen een bassist en drummer
weet alleen neit meer hoe hij heet.:gitarist:


Lightning Bolt?


live een ervaring!

Joey Handsome
13 februari 2009, 18:02
Zijn er wel meer van hoor. Een keer, in voorprogramma van White Stripes, Whirlwind Heat gezien. Vette band was dat.