PDA

View Full Version : New amp (Soldano Atomic 16)



Les Paul R8
12 januari 2009, 21:56
Vandaag opgehaald:

http://static1.mundoanuncio.com/img/2008/7/13/11623673711.jpg

Foto is niet die van mij.....Het is een Soldano Atomic 16. 20 watt single channel. Een beest van een amp. Al ben ik nog niet zeker of ik de speaker niet ga vervangen, want hij klinkt wel wat schel. Heb hem even op mijn 2x12 Marshall cab gehad, waar 2 Rola Greenbacks in zitten. Dat klonk echt geweldig.

Mitch
12 januari 2009, 21:58
Cool! Gefeliciteerd, leuke scheurbak past wel bij je!

Nielsje
12 januari 2009, 21:58
Gefeliciteerd!

Waarom heb je eigenlijk een nieuwe amp gekocht? Gewoon omdat 't kan?
Ziet er wel weer erg Soldano strak(saai) uit. Ben benieuwd hoe 't klinkt met een les paul :D

Jimwoud
12 januari 2009, 22:00
Heel erg vet! Soldano Rocks! Zou die bak graag eens proberen

MarkV
12 januari 2009, 22:10
Leuk ding, hoe klinkt dat nou?

Les Paul R8
12 januari 2009, 22:15
Gefeliciteerd!

Waarom heb je eigenlijk een nieuwe amp gekocht? Gewoon omdat 't kan?
Ziet er wel weer erg Soldano strak(saai) uit. Ben benieuwd hoe 't klinkt met een les paul :D

Gekocht omdat ik er zin in had....;) Stond op Marktplaats en de prijs was laag.

Uiterlijk is inderdaad strak/saai...maar ja...dat logo maakt het wel goed. Het is echt een beest. Met de Les Paul gaat hij echt van een zachte crunch (Plexi) tot zwaar metaal. Hij reageert geweldig op de volumeknop van de gitaar. Ook met een overdrive ervoor blijft hij mooi open en dynamisch klinken. Weinig compressie, ook met flink veel gain.

@Jimwoud: Ik zal hem de volgende meeting zeker meenemen.....

Lexvandoef
13 januari 2009, 00:08
Tof Robbert, lekker basis inderdaad!

Bernd Veenema
13 januari 2009, 00:36
Gefeliciteerd. Ik vind die Soldano's er wel strak uitzien.... en de potmeters gaan tot 11!

Quink
13 januari 2009, 00:54
Tssk, de mijne heb ik een kleine 2,5 jaar geleden of zo verkocht. Het zal toch niet dattie nu weer opduikt... :eek:

Solidkick
13 januari 2009, 10:11
Gefeliciteerd. Je ziet ze niet zoveel.
De stock speaker is idd niet super (ook niet heel slecht trouwens) maar over een goed cabje klinkt ie werelds.
1 van m'n favo kleine ampjes.
http://a441.ac-images.myspacecdn.com/images01/108/l_a160d2849050de613a1598eb3c97d680.jpg

Chris Winsemius
13 januari 2009, 12:22
Gefeliciteerd. Je ziet ze niet zoveel.
De stock speaker is idd niet super (ook niet heel slecht trouwens) maar over een goed cabje klinkt ie werelds.
1 van m'n favo kleine ampjes.
http://a441.ac-images.myspacecdn.com/images01/108/l_a160d2849050de613a1598eb3c97d680.jpg

Tweelingbroers?
TS heeft ook 'n Studio 15 ;)

marc_o
13 januari 2009, 12:32
Tof!!!!!

Ben benieuwd inderdaad, laten we maar snel weer een meeting doen en neem dan die Studio 15 ook mee, die klinkt geweldig!

Quink
13 januari 2009, 12:50
@ solidkick: Ha ha, heb precies zo'n foto gemaakt toen ik mijn Atomic nog had, alleen staat bij mij de Studio 15 onder. :D

Zal hem vanavond eens posten, heb hem niet hier op kantoor.

Les Paul R8
13 januari 2009, 13:21
@ solidkick: Ha ha, heb precies zo'n foto gemaakt toen ik mijn Atomic nog had, alleen staat bij mij de Studio 15 onder. :D

Zal hem vanavond eens posten, heb hem niet hier op kantoor.

Bij mij staat de Studio 15 er ook onder:seriousf:

Ben wel benieuwd naar jullie andere amps....weet ik mijn volgende aankoop vast :D

@Chris: Volgens mij zie ik hier 2 potentiele Studiocage klanten......:D

Quink
13 januari 2009, 13:35
Heb volgens mij ook nog het serienummer ergens, zal het eens ff nakijken, het zou toch tè sterk zijn als.... :o

ieme
13 januari 2009, 13:37
mooie amp robbert, ben wel liefhebber van de Soldano amps...

Sarco
13 januari 2009, 15:22
Die Marshall Studio 15 ziet er wel enorm cool uit. Meer info aub!

Ah, en proficiat met de Soldano :)

Les Paul R8
13 januari 2009, 15:27
Heb volgens mij ook nog het serienummer ergens, zal het eens ff nakijken, het zou toch tè sterk zijn als.... :o

het is niet jouw Atomic. De verkoper had deze nieuw gekocht.

Les Paul R8
13 januari 2009, 15:30
Die Marshall Studio 15 ziet er wel enorm cool uit. Meer info aub!

Ah, en proficiat met de Soldano :)

De Studio 15 is in een aantal opzichten een unieke Marshall:
- Enige Marshall met 6V6 eindbuizen
- Ingebouwde attenuator
- Rond de 300 gebouwd
- Eerste amp met Vintage 30 (V30 is zelfs ontwikkeld voor de Studio 15 omdat de Alnico Blue te duur was)
- 1 van de weinige buizenamps die aan mag staan zonder speaker aangesloten te hebben
- En natuurlijk een waanzinnige sound :)

Quink
13 januari 2009, 15:45
het is niet jouw Atomic. De verkoper had deze nieuw gekocht.

Ach, jammer, was wel leuk geweest. Nou ja, dan stuitert hij vast nog ergens rond. ;)

Solidkick
13 januari 2009, 16:56
Ha ha ha!
Da's wel erg toevallig!
Ik wil er eigenlijk nog een mooie champ bovenop zetten.
Dan is de mini stack compleet :D

Sarco
13 januari 2009, 17:51
De Studio 15 is in een aantal opzichten een unieke Marshall:
- Enige Marshall met 6V6 eindbuizen
- Ingebouwde attenuator
- Rond de 300 gebouwd
- Eerste amp met Vintage 30 (V30 is zelfs ontwikkeld voor de Studio 15 omdat de Alnico Blue te duur was)
- 1 van de weinige buizenamps die aan mag staan zonder speaker aangesloten te hebben
- En natuurlijk een waanzinnige sound :)

Heel interessant, ik moet die hebben :D

skabouter
13 januari 2009, 17:59
van harte robert! heerlijke aanschaf, lekkere timing ook! Veel plezier ervan, ik ben ervan overtuigt dat deze amp iets voor jou is! Kan je de grootste verschillen met de Studio15 opnemen? voegt hij iets heel anders toe? Heeft hij 6l6 buizen?

Quink
13 januari 2009, 19:37
Hier mijn versie van het torentje. Die ik dus inmiddels niet meer maken kan. :(

http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/MarshallSoldanoKlein.jpg

casper innosence
13 januari 2009, 21:01
Soldano, suuuperrvet! gefeliciteerd dr mee!

Les Paul R8
14 januari 2009, 09:16
van harte robert! heerlijke aanschaf, lekkere timing ook! Veel plezier ervan, ik ben ervan overtuigt dat deze amp iets voor jou is! Kan je de grootste verschillen met de Studio15 opnemen? voegt hij iets heel anders toe? Heeft hij 6l6 buizen?

De buizen in de Atomic zijn EL84.

De verschillen opnemen heeft zo weinig zin. het zijn andere amps, maar dat merk je pas als je zelf aan de knoppen kan draaien. Ik kan best instellingen vinden waar je het verschil nauwelijks hoort bij een opname.
Het grootste verschil is de hoeveelheid gain. De Atomic gaat gewoon een stuk verder. Wat opvallend is, is dat de Atomic daarbij gewoon retestrak blijft. Dynamiek gaat niet verloren in compressie. Zelfs met hoge gainlevels is er gewoon weinig compressie.
Gisteravond had ik het voor elkaar om op mijn Les Paul zowel clean als scheur te krijgen, puur door zachter of harder aan te slaan. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Maar Arjan, als je niet wilt wachten tot de volgende meeting, ben je welkom om eens in Lelystad langs te komen. Sowieso lijkt me dat leuk!

skabouter
14 januari 2009, 11:03
haha sorry voor de verwarring, ik bedoelde "verschillen opnoemen" :D en dat heb je gedaan, ik ben gelukkig!

DAt verschil van hard/zacht aanslaan voor clean/scheur heb ik trouwens wel vaker gehoord, maar dat zou je studio 15 toch ook moeten aankunnen? de juiste gitaar en de amp net op het breakup point ingesteld....maargoed, mooi hoor!

Lekkere compacte bakjes vooral, dat vind ik mooi!lstacks sjouwen is gewoon kut. Ik hoor ze idd graag eens, maar ik ben niet dagelijks in lelystad, maar zo ja, dan hoor je het :) en anders een meeting!

the sure thing
14 januari 2009, 11:08
http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/MarshallSoldanoKlein.jpg

Ik vind de Marshall bovenop mooier :)

casper innosence
14 januari 2009, 11:26
De buizen in de Atomic zijn EL84.

De verschillen opnemen heeft zo weinig zin. het zijn andere amps, maar dat merk je pas als je zelf aan de knoppen kan draaien. Ik kan best instellingen vinden waar je het verschil nauwelijks hoort bij een opname.
Het grootste verschil is de hoeveelheid gain. De Atomic gaat gewoon een stuk verder. Wat opvallend is, is dat de Atomic daarbij gewoon retestrak blijft. Dynamiek gaat niet verloren in compressie. Zelfs met hoge gainlevels is er gewoon weinig compressie.
Gisteravond had ik het voor elkaar om op mijn Les Paul zowel clean als scheur te krijgen, puur door zachter of harder aan te slaan. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Maar Arjan, als je niet wilt wachten tot de volgende meeting, ben je welkom om eens in Lelystad langs te komen. Sowieso lijkt me dat leuk!

Dit herken ik ook in mijn Soldano Avenger, en dat is ook precies wat ik zo vet vind aan het ding. :) al gebruik ik m puur voor stevig rocken :)