PDA

View Full Version : ik zoek een pedaal die langere sustain geeft



bagheera
12 januari 2009, 15:54
Hey iedereen ,

ik zoek een pedaaltje dat ervoor zorgt dat ik langere sustain heb op mijn versterker, zonder dat het lelijk gaat klinken en te combineren met andere pedaaltjes zoals een blackstar distx

iemand enige sugesties

kassie
12 januari 2009, 15:57
een compressor zou eventueel de truc kunnen doen. maar in combi met een distortion pedaal kan die wat ruizig zijn. Sommige compressors hebben ook een noise gate hiervoor.

BamBuFan1
12 januari 2009, 15:58
Hey iedereen ,

ik zoek een pedaaltje dat ervoor zorgt dat ik langere sustain heb op mijn versterker, zonder dat het lelijk gaat klinken en te combineren met andere pedaaltjes zoals een blackstar distx
iemand enige sugesties

De betaalbare optie: een Boss Compression Sustainer. En dan zou ik voor de CS-2 gaan, want de CS-3 is zowel qua geluidskwaliteit als qua ruis een stuk slechter (tenzij gemodificeerd).

Chris Winsemius
12 januari 2009, 15:58
Voor puur meer sustain zonder extra gain/vervorming: compressor pedaal.

Voor meer sustain als gevolg van meer oversturing v/d versterker: booster, overdrive, etc.

kassie
12 januari 2009, 16:08
Voor puur meer sustain zonder extra gain/vervorming: compressor pedaal.

Voor meer sustain als gevolg van meer oversturing v/d versterker: booster, overdrive, etc.

ja juist ja. de tweede optie is overigens mijn favoriet.

Ik heb de MXR supercomp. voor clean geweldig. Maar voor distortion bij mij nogal onbruikbaar. Ruis doet sterk zijn intrede. En bovendien creeer ik langere sustain ook graag d.m.v feedback.

Dan hangt het er ook nog vanaf of je de comp na of voor het distortionpedaal zet. Comp na het distortionpedaal zal voor meer ruis zorgen. Een compressor met een noise gate is in ieder geval wel gewenst, maar kost ook weer wat.

bagheera
12 januari 2009, 16:19
ja juist ja. de tweede optie is overigens mijn favoriet.

Ik heb de MXR supercomp. voor clean geweldig. Maar voor distortion bij mij nogal onbruikbaar. Ruis doet sterk zijn intrede. En bovendien creeer ik langere sustain ook graag d.m.v feedback.

Dan hangt het er ook nog vanaf of je de comp na of voor het distortionpedaal zet. Comp na het distortionpedaal zal voor meer ruis zorgen. Een compressor met een noise gate is in ieder geval wel gewenst, maar kost ook weer wat.

hoeveel leg ik dan eigelijk neer voor een pedaal met noise gate laat ons zeggen echt een top pedaaltje

Nitefly7
12 januari 2009, 16:30
een T-rex Compnova/TC Vintage Compressor (bouwtechnisch 't zelfde ding)
doet dat al.. 2ehands makkelijk te krijgen, 1ehands vaak voor dumpprijzen te krijgen!

Nielsje
12 januari 2009, 17:13
hoeveel leg ik dan eigelijk neer voor een pedaal met noise gate laat ons zeggen echt een top pedaaltje

Wat een goed pedaal is, is natuurlijk geheel afhankelijk van wat je definieert als een goed pedaal. Zo schijnt de Barber Tonepress erg goed te zijn door z'n parallelle werking. Je zou natuurlijk gewoon even wat internetshops afkunnen gaan voor een goeie prijsindicatie, of niet?

Marshallover
12 januari 2009, 20:28
Wat een goed pedaal is, is natuurlijk geheel afhankelijk van wat je definieert als een goed pedaal. Zo schijnt de Barber Tonepress erg goed te zijn door z'n parallelle werking. Je zou natuurlijk gewoon even wat internetshops afkunnen gaan voor een goeie prijsindicatie, of niet?

+1 voor de Barber Tonepress

Mitch
12 januari 2009, 22:06
En +2. Zeer transparant en prima geschikt om met minimaal verlies van attack en dynamiek toch wat sustain toe te voegen.

Farether
12 januari 2009, 22:40
een compressor is idd een goede optie. ik heb een tijd een behringer compressor gehad, deed wat die doen moest, maar met erg veel ruis etc.
heb vandaag de artec turbo compressor binnengekregen. echt een lekker pedaaltje, zit ook een 'hiss reduction' knop op, en die werkt haast als een losstaande noise gate. haalt de ruis uit mijn oude oefenversterkertje en mijn oude gitaar.

bagheera
12 januari 2009, 22:59
een compressor is idd een goede optie. ik heb een tijd een behringer compressor gehad, deed wat die doen moest, maar met erg veel ruis etc.
heb vandaag de artec turbo compressor binnengekregen. echt een lekker pedaaltje, zit ook een 'hiss reduction' knop op, en die werkt haast als een losstaande noise gate. haalt de ruis uit mijn oude oefenversterkertje en mijn oude gitaar.

Waar heb je die gehaald en voor hoeveel ?

Ik voel nu al dat er weer zoveel op de markt is dat ik weeer eens niet ga kunnen kiezen

bagheera
12 januari 2009, 23:07
een compressor is idd een goede optie. ik heb een tijd een behringer compressor gehad, deed wat die doen moest, maar met erg veel ruis etc.
heb vandaag de artec turbo compressor binnengekregen. echt een lekker pedaaltje, zit ook een 'hiss reduction' knop op, en die werkt haast als een losstaande noise gate. haalt de ruis uit mijn oude oefenversterkertje en mijn oude gitaar.

http://nl.youtube.com/watch?v=5XPNUTyPjrE

een filmpje van jou compressor denk ik , deze klinkt in ieder geval niet slecht