PDA

View Full Version : epiphoon strat model



arnoldtims
12 januari 2009, 13:20
hallo ik heb een epiphone strat gekocht van 1994.
Ik weet dat hij van multiplex is maar klinkt toch niet slecht. De elementen laten veel hoog door maar met de volume en toonknop krijg ik er toch een lekker geluid uit.Het brug element is waardeloos en de stem mechanieken zijn aan vervanging toe. Ik kan verder bijna niks vinden over deze gitaar. iemand die ervaring heeft of meer weet van deze gitaar.http://i43.tinypic.com/25i4593.jpg

robert-gitarist
12 januari 2009, 13:28
Aah z'n zelfde heb ik ook gehad. Opzich inderdaad geen slechte gitaar alleen de elementen en mechanieken zijn noga brak. met name dat laatste. Ik heb toen de mechanieken vervangen door een setje van Squier dat ik nog had liggen. Ook niet echt top of the build maar in elk geval beter dan dat het was ;)
Ik vond de gitaar verder wel prettig spelen, soepele hals. Dit is wel een oudere type Epiphone (nog by Gibson) met hockeystick headstock. Sinds een paar jar heeft Epiphone deze opnieuw gemaakt maar dan met een andere headstock (echt een hele lelijke headstock!) en ik geloof met een humbucker er in.
Wat heb je voor de gitaar betaald als ik vragen mag? Ik zou er namelijk persoonlijk niet te veel geld voor uitgeven.

arnoldtims
12 januari 2009, 13:33
vind hem inderdaad soepel spelen . Ik heb er volgens mij toch wat teveel voor betaald 165euro

arnoldtims
12 januari 2009, 13:39
ik heb trouwens gezien dat de bedrading ook niet veel voorsteld. als je die vervangt mag je dan ook een beter geluid verwachten?

Les Strat
12 januari 2009, 19:03
dan heb je hem zeker bij de groove factory gekocht?

toon-
12 januari 2009, 19:07
Heette het merk toen echt Epiphoon? Of is het gewoon een typfout?

pannekoek
12 januari 2009, 19:08
bij mij op school hangt er 1, wat een vreselijk ding zeg. ik raak dat ding nooit meer aan, speelt en klinkt vreselijk

Les Strat
12 januari 2009, 19:24
toen heb ik er ook op gespeeld

arnoldtims
12 januari 2009, 19:26
dan heb je hem zeker bij de groove factory gekocht?

ja

Heette het merk toen echt Epiphoon? Of is het gewoon een typfout?

oops

wietse
12 januari 2009, 19:57
dan heb je hem zeker bij de groove factory gekocht?

ja


niet te duur hoop ik?

oeps overheen gelezen, ja dus, 100 moet het echt ophouden.

arnoldtims
13 januari 2009, 12:29
beste mods kunnen jullie mijn titel veranderen. ik schreef epiphoon i.p.v. epiphone. dat staat zo raar in mijn eerste post.

spirit
13 januari 2009, 20:10
Ik heb er vorige week een bespeeld, ik had hem hier omdat ik de potmeters en de schakelaar moest vervangen (alles kraakte). Na vervanging en een afstelbeurt vond ik 'm niet eens zo heel slecht klinken.

De prijs die je ervoor hebt betaald vind ik wel aan de hoge kant.