PDA

View Full Version : Kleine mesa's



Gjalt
12 januari 2009, 10:03
Heey,

In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker kwam ik de mesa studio .22 en de mesa boogie subway series tegen. Zijn er mensen die ervaring met deze versterkers hebben?

de filmpjes op youtube klinken mij zeer goed in de oren.

Nocki
12 januari 2009, 10:05
Heeerlijke amps! gebruik de zoekfuntie eens! Als je er 1 gaat kopen neem dan de versie met de + (.22+), eq en Electro voice speaker. Thats the way to go!

Mr.Bluesbreaker
12 januari 2009, 10:40
Die studio 22 met EV vond ik dan weer juist he-le-maal niks, dus ga gewoon lusiteren.
Filmpjes op youtube kun je zo goed als niks mee, omdat de kwaliteit echt om te huilen is.
Ik heb zelfs wel eens amps gehoord met echt goede samples die me te gek leken, maar in de praktijk gewoon niet lekker met mij of mijn gitaar matchten.

the sure thing
12 januari 2009, 11:48
Ik heb de .22 met EQ en EV speaker een keer uitgebreid aan de tand gevoeld, maar ik kon er niet zoveel mee. Ik had toen een gibson SG en had moeite om m clean te houden.

AART
12 januari 2009, 15:29
EV in een studio .22?

Volgens mij zit daar altijd een Black Shadow V50 in.
Ik heb enkel in .50+ combo's wel eens een EV gezien.

Weird.

King of the Blues
12 januari 2009, 16:02
Heb 2 jaar geleden een Mesa Subway blues (= +/- 20 W ) verkocht en nog steeds spijt.
Gaat (loei)hard zat voor repetities en kleinere zalen en kroegen. Is een one chanel amp, maar zeker geen one-trick-pony. De toonregeling (zie voor handleiding mes site) heeft zeker veel invloed op je sound en werkt echt! Schitterend clean met een randje, reeds op redelijk laag volume. Reageert super op pedalen, ik had er een tubescreamer en een bluesdriver van boss voor liggen... that's all you need. Van Stevie Ray tot stevige rock. Later heb ik ander modellen uitgebreid getest (o.a. Nomad series en de latere Express series), deze vond veel 'klinischer' en in vergelijking echt stukker minder. Echt een aanrader dus... wat mij betreft.....

Mitch
12 januari 2009, 21:41
Ik heb een keer zo'n .22+ gehad met een eigen cab eronder met H30 maar ik kon er weinig mee. Het is een bitch om in te stellen maar ook toen ik eenmaal door had hoe het werkte bleef het een lastig compromis.... clean zonder de graphic EQ, of toch maar met, of de EQ alleen een het leadkanaal toewijzen... en dan klopt het voor de ene gitaar, prik je de andere in kun je weer overnieuw beginnen. Talloze mogelijkheden, heel weinig sweet spots. Ook moest ik een 12AY7 in V2 prikken om het lead en normale kanaal op elkaar af te stemmen omdat ze de gainregeling delen. Bewerkelijk en dan nog klinkt het niet geweldig.

Gjalt
13 januari 2009, 12:54
bedankt voor de informatie,

ik zal eens zien of ik binnenkort ergens zo'n ding kan vinden om te testen.
(en nog ergens wat geld kan vinden...of wil iemand hem ruilen tegen een cube 15 ? :D )