PDA

View Full Version : accoorden Deer Hunter



rapalakid
12 maart 2003, 22:04
Ik ben op zoek naar de begeleidingsaccoorden
van het nummer Deer Hunter van de Shadows
en dan wel het gehele nummer.
Wie kan mij hieraan helpen ?
Alvast bedankt.

Luca P
12 maart 2003, 22:24
Ah een echte meezinger!

Als ie in E staat doe ik het zo:
E-Emaj7(of G#m)-F#m-B7-Emaj7-E7
Amaj7-Dmaj7-Gmaj7-Cmaj7-F#m-B7-E

Dit 2 keer.

Refr. (De gewone akkoorden moet je zelf maar kijken of je er een maj7 van kunt maken. Klinkt hier en daar wel)
C#m-F#-B-F#m-B7-E-E7-A-D-G-C-F#m-B7-E

Die rare verhoging, althans waar die solo de hoogte in gaat:
C#m-F#-B-F#m-B7-E-E7-A-D-F#-B-G-C-F#m-B7

De weg tot het einde kom je zelf vast wel uit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-03-12 22:25 ]</font>

delphiro
20 maart 2003, 14:05
zin in een uitdaging?

koop de originele bladmuziek van John Williams. Factor 100x in moeilijkheidsgraad :smile:

Luca P
20 maart 2003, 21:47
Ja he he, dan noem je ook wat op!
Klassieke gitaristen zijn trouwens pure gitaristen die geen piepje of kraakje tijdens het spelen van de gitaar accepteren.
Probeer maar eens wat acoustisch te spelen zonder dat je vreemde bijgeluiden hoort van de snaren, of zelfs van je arm op de klankkast.

delphiro
21 maart 2003, 08:32
Probeer maar eens wat acoustisch te spelen zonder dat je vreemde bijgeluiden hoort van de snaren, of zelfs van je arm op de klankkast.

Ja dat is best wel een kunst op zich. Ik speel klassiek en kwam ooit op een masterclass en die man hamerde continue op het voorkomen van bijgeluiden en sindsdien valt elk piepje en schuifje in mijn spel extra op.. Ik kan het gewoon niet goed voorkomen. Je moet heel veel oefenen door je vingers zo dicht mogelijk bij de snaren te houden en minimale druk uit te oefenen (ook met barrees). Het lukt me nog steeds niet maar ik ben me er in ieder geval van bewust :smile:

Janne
21 maart 2003, 16:24
Als je t nummer cavatina bedoeld kan je hier ( http://dirk.meineke.free.fr/modern/myers_cavatina_pdf.zip ) de bladmuziek met tablatuur downloaden. http://dirk.meieneke.free.fr is trouwens ook een site waar behoorlijk wat op te vinden is voor klassieke gitaar.
edit: link goed gezet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Janne op 2003-03-21 16:26 ]</font>