PDA

View Full Version : stelling



flyingbikerman
12 maart 2003, 21:25
Als ik mijzelf gitaar leer spelen,ontwikkel ik dan sneller en/of beter een eigen stijl.

guitarmusicman
12 maart 2003, 22:00
leuke stelling waar de meningen over uit zullen lopen en waar veel over is te zeggen.
Ja en nee is bij mij het antwoord. Het beginnen bij nul kan erg lastig zijn en je zult bij veel punten vast komen te zitten.
De combinatie van de twee is volgens mij het beste. Les en daarbij je eigen stijl ontwikkelen want dit is natuurlijk ook zeer belangrijk. Zodat je meer kunt dan alleen maar liedjes naspelen

flyingbikerman
13 maart 2003, 21:22
Ik wil wel gaan lessen,maar ik denk dat als ik eenmaal ga lessen weer geen zin heb om met dat lessen door te gaan.Vroeger heb ik ook al eens een paar lesjes gehad en was ik het na 3 keer ook wel weer zat.Dat is al 2 keer gebeurd.Eigenlijk alles wat ik nu speel heb ik mezelf geleerd.In die 6 lessen die ik heb gehad heb ik zeg maar de basis geleerd(a,e,g,c,d).Dus ik zit daarover nog een beetje te twijfelen en om nou naar een leraar te gaan en het na 2 keer voor gezien te houden heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin in.

guitarmusicman
13 maart 2003, 23:03
Wat volgens mij heel balngrijk is, is dat je een goede leraar hebt die zich aan jouw wensen aanpast. Hierdoor zul je de lessen ook gelijk een stuk leuker vinden en dit is natuurlijk wel ongelooflijk belangrijk watn anders krijg je natuurlijk gevallen zoals je zelf aangeeft,
succes

axmaster
30 maart 2003, 14:55
Wat is 'beter' en/of 'sneller'?

Om een eigen stijl te ontwikkelen is het nooit weg om kennis te nemen van de stijl van anderen: beter goed gejat dan slecht bedacht! Een goede leraar laat je kennis maken met verschillende stijlen als je daarom vraagt. Ik heb mijn gitaarlessen nooit als beperkend beschouwd. Als ik (hier!) weer eens iets lees vraag ik hem hoe dat zit. Is het wat, dan voeg ik het toe aan 'mijn eigen stijl'. Mijn leraar scheelt mij in ieder geval uitzoektijd.

Eagel
30 maart 2003, 15:17
Ik heb mij zelf bijna alles zelf geleerd maar ik heb ook een hele tijd les gehad.. Echt het noteverhaal. (boring) Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever door was gegaan met lessen, achteraf, aangezien ik merk dat ik veel basis mis. Gelukkig heb je nu internet maar als ik nu weer zou moeten beginnen had ik het gecombineerd.

Leer je zelf veel leuke dingen aan zodat je gemotiveerd blijft om te spelen, maar zorg dat wanneer je jezelf veel leert je ook een degelijke basis creeerd, volgens mij komt hier het proffesionele les om de hoek kijken.

axmaster
31 maart 2003, 23:10
Eens met Eagel. Ik zou niet zonder muziektheorie willen. Ik begrijp nu de betekenis van toonsoorten, wat blues blues maakt, rock rock etc. Stelt me ook in staat zelf dingen te verzinnen, tussen toonsoorten te wisselen. In het begin vond ik het allemaal moeilijk en abstract, maar op gegeven moment kreeg ik het door, en er ging een wereld voor me open. Boekje 'Fretboard Roadmaps' is trouwens een eye-opener voor 'doe het zelvers'

Rempejack
1 april 2003, 22:00
Ik denk dat het voor Jan met de Pet wel handig is om eerst de basisvaardigheden te leren. Tenslotte haalt iemand die geen les heeft meestal toch bepaalde technieken en dergelijke van een voorbeeld, en waarom zou je dan niet gewoon les nemen. Als je nou echt een muzikaal genie bent, dan zou het misschien wel kunnen denk ik anderzijds wel..
Ik heb lessen gehad, kon G,C en D spelen en ging toen op eigen houtje verder. Nu heb ik zelf heeeel veel geleerd maar wil toch weer gaan lessen om technieken en systemen te begrijpen...

Ohzoso
1 april 2003, 23:33
lessen en zelf pielen is het beste om je eigen stijl te ontwikkelen.
Advies:als je weer gaat lessen hoop ik voor je dat het OF kosteloos is OF dat je een DEGELIJKE basis bijgebracht krijgt. De basis gaat toch wel iets verder dan 5 accoordjes