PDA

View Full Version : snaren



yanni
11 januari 2009, 20:23
hallo, ik vroeg me eigenlijk iets af:

als je al je snaren vervangt doe je dan best al je oude snaren eraf en zet er dan nieuwe op,of doe je best 1 per 1 of maakt dat geen verschil?


en oh ja, weet iemand het verschil tussen martin bronce strings en martin sp bronce strings ( western

alvast bedankt,


yanni

arcane
11 januari 2009, 20:40
In principe is 1 voor 1 beter, omdat de hals de spanning dan niet in één keer verliest zeg maar, of dit in de praktijk echt te merken is... volgens mij valt dat wel mee. Ik heb ooit wel eens alle snaren eraf gehaald, en toen pas nieuwe er op gezet en heb er nooit problemen bij ondervonden.

charles
11 januari 2009, 20:56
Volgens mij kan het geen kwaad als je ze allemaal in een keer vervangt. Soms moeten alle snaren eraf, bv. bij het afstellen/vervangen van de zadel.

--=HANS=--
11 januari 2009, 22:21
Ik draai altijd eerst alle snaren helemaal los om de spanning er geleidelijk af te halen en daarna knip ik ze door. Als de snaren er allemaal af zijn kun je de toets een stuk makkelijker en beter schoon maken en evt. in de olie zetten. Daarna een vers setje erop, kind kan de was doen!

sanderz
11 januari 2009, 23:37
Ik draai altijd eerst alle snaren helemaal los om de spanning er geleidelijk af te halen en daarna knip ik ze door. Als de snaren er allemaal af zijn kun je de toets een stuk makkelijker en beter schoon maken en evt. in de olie zetten. Daarna een vers setje erop, kind kan de was doen!

Juist, zo moét dat ;) Schoonmaken en invetten

Moet je eens snaar voor snaar proberen - lekker voor je nieuwe snaren.

Pais
12 januari 2009, 19:38
Niet iedereen heeft van die ranzige klauwen waardoor je bij elke snaarwissel de vingerprut van de frets af mag krabben ;)

Ik maak mijn toets eigenlijk nooit schoon. Het enige wat er 'vies' aan zou kunnen zijn, is wat stof op de toets vanaf de 12de fret.

--=HANS=--
12 januari 2009, 21:47
Niet iedereen heeft van die ranzige klauwen waardoor je bij elke snaarwissel de vingerprut van de frets af mag krabben ;)

Ik maak mijn toets eigenlijk nooit schoon. Het enige wat er 'vies' aan zou kunnen zijn, is wat stof op de toets vanaf de 12de fret.

Tja, dat heb je met hele keurige meisjes ;)

Neehoor, ik hoef m`n toets ook echt niet altijd schoon te maken en zet hem zeker niet bij iedere wissel in de olie maar als de snaren er allemaal af haal ik er toch altijd wel even een doek overheen en dan ook over het deel van de body en de brug waar je normaal niet bij kan.