PDA

View Full Version : ESP/LTD Viper-301



[BtB]Nemesis
12 maart 2003, 21:08
hallo mensen, ik zag bij een ander onderwerp op deze forum een link naar de esp site waar enkele signaturede ESP's stonden, onder andere van james hetfield. Die was echt VETT met van die groene vlammen. Maaraangezien er maar 200 van zijn gemaakt zullen ze vast al uitverkocht zijn. Daarnaast wastie veeeels te duur voor me, Maar ik kwam ook nog de Viper 301 tegen. Iemand ervaring mee?? Ik wou eerst mijn ibanez upgraden met nieuwe elementen, stemmechanieken, brug, topkan en dergelijke maar ik zit nu sterk te twijfelen. Mischien moet ik maar overstappen op ESP?? er zitte wel EMG elementen in.

Neals
12 maart 2003, 22:11
Veel RG270 bezitters willen van hun plank af..... vreemd...

Anyway...
Die EMG elementen die in die ESP ltd zitten vind ik niet echt superveel naar EMG maatstaven..

Maar een maat van me heeft zo'n Seymour Duncan in zijn RG270, en dat klinkt toch ook erg lekker voor metal/hardcore.

Maar upgraden is handig als je ooit je RG270 als backup wilt gaan gebruiken, maar om er vermogens in te pompen issie ook niet echt waard.

Soulflyhigh
13 maart 2003, 11:02
Helaas (nog) geen ervaring mee :sad:
ik wil er wel een :smile:

Soulflyhigh
13 maart 2003, 11:04
P.s. die Jamz Hetfield 'The Grynch'is wel een baritone dus 7 snaar zonder hoge e snaar

AoDf
13 maart 2003, 11:14
Bariton betekent dat de hals iets langer is, heeft niets met snaren ofzo te maken. Je kunt lager gestemde snaren wat beter op spanning houden op een bariton hals dat wel. Persoonlijk zag ik James het liefst met zijn explorer i.p.v. die vlammendingen en die nieuwe signature van hem vind ik echt afgrijselijk om te zien. Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk.

AoDf
13 maart 2003, 11:28
Die EMG'z in de LTD serie zijn niet te vergelijken met actieve EMG's. In een LTD zitten EMG HZ elementen. Die zijn passief. Je kunt ze natuurlijk wel (laten) vervangen door actieve EMG's.

Neals
13 maart 2003, 13:57
Die hetfield sig is afgrijselijk lelijk.

Maar metallica zou harder, en nu ook al een baritone signature..
Zouden ze soms nu-metal gaan maken???

[BtB]Nemesis
13 maart 2003, 17:48
jah dat van die elementen is wel waar

maar je hebt ook nog een viper deluxe met 2 actieve emg elementen, en betere brug en stemmechanieken, maar dies ook 1149 euro. Het is ook een vag kleurtje zwart waar je paars doorheen kan zien ofzo

Jay Cal
13 maart 2003, 17:58
Een "echte" floyd van Schaller installen op je 270DX is ook nog een optie. Daarna wat nieuwe dimarzio elementen (mail me voor een heeeeel goedkoop adresje) erin en je bent zeer zeker verzekerd van een superplank.

Greetz!

bloodboiler
19 april 2003, 17:07
Ik heb zelf een esp ltd f-200 en die bevalt prima, lekker scheurijzer en ziet er veel cooler uit dan zo'n saaie ibanest!!!

Soulflyhigh
21 april 2003, 19:40
Op 2003-04-19 17:07, schreef bloodboiler:
Ik heb zelf een esp ltd f-200 en die bevalt prima, lekker scheurijzer en ziet er veel cooler uit dan zo'n saaie ibanest!!!

Vette gitaar die F-200. Waar heb je hem gekocht. Ik kan hem hier in Amersfoort ook kopen maar dan is ie zo'n 900 euro en daar koop je bijna een goedkope gibson van dus. Oh ja hoe speelt ie?

Groetjes Soulflyhigh :smile:

AntY
22 april 2003, 13:38
Op 2003-03-13 13:57, schreef Neals:
Die hetfield sig is afgrijselijk lelijk.

Maar metallica zou harder, en nu ook al een baritone signature..
Zouden ze soms nu-metal gaan maken???


nog 6 weken en we weten het....

het schijnt juist dat ze weer speed-metal gaan maken... ik kan haast niet w88. weg met die load troep

Neals
22 april 2003, 20:34
de plaat is wel langer geworden...
ze gaan daarentegen wel op tour met linkin park en limp bi$klit

andoni
23 april 2003, 09:45
ik heb een Viper, maar niet met die EMG's in maar met die Seymour Duncan-imitaties. Naar mijn gevoel een zeer vette gitaar die nog vrij veelzijdig is ook (echt niet alleen metal hoor). In mijn geval vond ik Epi niet goed genoeg en Gibson te duur. Toen zag ik de Viper staan en die viel net ertussenin. Met een prijs van ongeveer 750 euro iets duurder dan een Epi maar veel beter qua kzaliteit...

UncomfortableDotOrg
23 april 2003, 10:24
In de aardschok stond wel dat er geen enkele solo te vinden is op het hele album... :S

kweet niet wat ik moet verwachten, maar na het horen van da nummer met jarule (ofzoiets) vrees ik het ergste...