PDA

View Full Version : 2e hands tips: effecten



Pagina's : 1 2 [3]

jutter
1 januari 2013, 13:40
Forumlid Vinni heeft wel vaker "mooi" spul te koop.

Vinni heeft ook een hele mooie sound.

Dirk_Hendrik
1 januari 2013, 13:50
... oftewel dit?

http://4.bp.blogspot.com/-CxlGXAjoT1Y/Ty2FtTFpWRI/AAAAAAAAA3o/DBq3PPr4ddE/s1600/cornish_buffer.png

Jackpot! Koelkast binnen. U gaat door voor de android gestuurde broodrooster!

Mitch
1 januari 2013, 22:11
Forumlid Vinni heeft wel vaker mooi spul te koop.
En HaroldA heeft wel vaker wat aan te merken op anderen. Zo leer je forumleden in de loop van de tijd een beetje kennen. Sorry hoor, ik begrijp de verontwaardiging van een ieder over een bepaald product meer dan prima, maar bedenk nu ook even dat je de advertentie van een ander forumlid zit te verzieken. Als iemand gaat googlen op dat apparaat en hij komt bij deze anti-reclame terecht... "ja maar het is toch echt zo want dat schema en die stoute producent die...'' ja blablabla prima. Het forum draait niet alleen om gelijk hebben en boosaardige bedrijven aanpakken naar beste inzicht, maar ook om hoe je met elkaar omgaat. Vinni heeft hier vaak genoeg gepost, tips en ervaringen. Respecteer dat.
Sowieso is dit topic absoluut niet bedoeld voor het uiten van je verontwaardiging over andermans koopwaar. Volgend onderwerp. Doorzagen doe je maar via PB naar mij, door blijven posten over dit onderwerp wordt verwijderd.

Henri H
1 januari 2013, 22:48
Hmmm, 't was niet mijn bedoeling Vinni of zijn advertentie af te zeiken. Ik wilde eigenlijk alleen aangeven dat het een ad van forumlid Vinni betrof, dus als je de beste buffer aller tijden zoekt: sla je slag ;)

Mijn excuses aan Vinni, en ja, ik waardeer zijn aanwezigheid op dit forum wel degelijk. :ok:

zoon van Piet
2 januari 2013, 11:01
Mitch had het niet tegen jou, Henri. De pijlen van kritiek waren gericht op Harold en mij, omdat wij het kostbaar kleinood nogal respectloos hebben bejegend, zonder het ooit met voeten te hebben getreden, als je begrijpt wat ik bedoel.

En hij heeft gelijk, we gingen te ver. Al acht ik Vinnies kansen het ding ooit te verkopen nog altijd miniem..

Henri H
2 januari 2013, 12:51
Ik had gisteren al wat met Mitch ge-pb't.
Één en ander is verduidelijkt. :ok:

HaroldA
2 januari 2013, 13:01
En HaroldA heeft wel vaker wat aan te merken op anderen. Zo leer je forumleden in de loop van de tijd een beetje kennen. Sorry hoor, ik begrijp de verontwaardiging van een ieder over een bepaald product meer dan prima, maar bedenk nu ook even dat je de advertentie van een ander forumlid zit te verzieken.

Wel jammer is dat er verondersteld wordt dat ik weet wie Vinni is en dat ik expres een forumlid benadeel.

Mitch
3 januari 2013, 10:09
In plaats van nu weer naar mij te wijzen dat ik het niet goed doe, probeer er uit te halen dat het een volgende keer wel zo sociaal/netiquette is dat je even kijkt of een advertentie die je gaat afkraken van een regelmatig forumlid is of niet.
In de tweede plaats herhaal ik nog een keer dat dit een Tips topic is, geen advertentie-afzeiktopic. Maar genoeg hier nu over.

Next please!

Kakihara
4 januari 2013, 13:17
Voor de liefhebbers, niet bepaald een koopje: stel tubescreamers (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/ibanez-tube-screamer-collectie-141181403.html?list_cat=multi-effekt)

zoon van Piet
4 januari 2013, 13:33
Leuk setje.. grootste deel heb ik ook,dus ik reken mezelf rijk! ;)

Kakihara
4 januari 2013, 13:47
Het lijkt me een beetje optimistische vraagprijs, komt ruwweg neer op €200 per pedaaltje...

zoon van Piet
4 januari 2013, 13:54
effe een beetje schatten vlnr: veel meer, meer, veel meer, minder, meer,minder, veel minder, heel veel minder, veel minder. en die andere twee: minder en moeilijk in te schatten/wat de gek ervoor geeft..

Feit blijft dat ik een paar mensen ( lees: 'andere gekken' )ken met een Tubescreamerverzameling. Er is geen markt voor. Losse verkoop lijkt me een betere optie..

editje: en we kunnen natuurlijk discussiëren over wat een OD850 in een TS-verzameling te zoeken heeft..

zoon van Piet
7 januari 2013, 16:13
Leuk Iebke (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m632303030-ibanez-super-tube-distortion-overdrive-pedal.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)voor weinig.

Henri H
8 januari 2013, 09:57
Iebke als in Ibanezje?

Pedaal is al gereserveerd trouwens.

zoon van Piet
8 januari 2013, 10:46
oja, sorry.. was misschien iets te plat Brabants voor je :)
en dan heb ik het niet eens een pendaal genoemd.. ;)

Niet raar dat ie al gereserveerd is.. iemand heeft direct toegeslagen, want een STL voor 49 E is (te?) goedkoop..

Bernardduur
8 januari 2013, 11:27
Gaaf, die Skrydstrup. Als ze ook maar even dezelfde route hebben gevolgd als bij de ODR2 (ook Skrydstrup dus) zit je uiteindelijk naar een clone van de beroemde Cornish buffer te kijken. Welke op z'n beurt weer klakkeloos geleend is uit de Roland AP7 Phaser.

Nope; geen Cornish buffer in deze :)

the sure thing
12 januari 2013, 20:55
Bij live music in Arnhem: een nieuwe pedaltrain 2 hard case voor Eur 165,-! Ze doen daar aan uitverkoop.... Ik had m bijna meegenomen.... Nieuw kost ie toch al snel Eur 219

titzenpitzer
14 januari 2013, 00:02
Waren er hier niet van die ouwe ibanez-pedalen-lovers?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/ibanez-1980-s-pedalen-rack-multi-142037412.html?qq=&afstand=-&pcpl=9300+Aalst&list_cat=multi-effekt&pc_id=1176&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Feffecten

Henri H
14 januari 2013, 08:11
Geinig kissie!

HaroldA
3 maart 2013, 14:00
Lijkt op een 70's(?) script-logo Phase 90: http://link.marktplaats.nl/651285526

Ik heb al te veel phasers ...

Braindead
3 maart 2013, 14:27
Voor de liefhebbers, niet bepaald een koopje: stel tubescreamers (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/ibanez-tube-screamer-collectie-141181403.html?list_cat=multi-effekt)


Ik wist wel dat er mensen waren die aan tubescreamers magische eigenschappen toekennen maar een verzameling tubescreamers? Onbegrijpelijk, om over die vraagprijs nog maar te zwijgen.

zoon van Piet
4 maart 2013, 10:05
Ik wist wel dat er mensen waren die aan tubescreamers magische eigenschappen toekennen maar een verzameling tubescreamers? Onbegrijpelijk, om over die vraagprijs nog maar te zwijgen.

ook goeiemorgen..
en dankjewel..

ik heb namelijk ongeveer zo'n verzameling...:dontgeti:

the sure thing
4 maart 2013, 12:06
ook goeiemorgen..
en dankjewel..

ik heb namelijk ongeveer zo'n verzameling...:dontgeti:

Maar... Je dicht er allesbehalve magische eigenschappen aan toe, toch?

zoon van Piet
4 maart 2013, 12:15
Nou.... :hide:

Ik heb er in ieder geval iets mee gedaan: de Tube Screamer Test, waarbij iedereen met zijn eigen oren mocht uitmaken wat waar en niet waar is inzake de legendevorming rond de TS.
En ter plekke bleek dat er wel wat van waar is: alle oudjes klinken beter dan alle nieuwtjes.
Dus ja: ik dicht ze magische eigenschappen toe ;)
alleen niet geheel volgens de leer van de internetguru's..

FruscianteFan
4 maart 2013, 13:40
Ik heb best wel gas voor een T-Rex Roommate. En er staat er een op MP, maar op de een of andere manier vertrouw ik het niet helemaal:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m650791154-t-rex-roommate-ii-reverb-pedaal.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

DemolitionColorScheme
4 maart 2013, 15:53
Ik heb best wel gas voor een T-Rex Roommate. En er staat er een op MP, maar op de een of andere manier vertrouw ik het niet helemaal:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m650791154-t-rex-roommate-ii-reverb-pedaal.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Wat vertrouw je hier in hemelsnaam niet aan?
4.5 jaar actief op Marktplaats, foto's erbij, informatie erbij - zelfs ruilmogelijkheden. (als het een scammer was zou dat er sowieso niet bijstaan)

FruscianteFan
4 maart 2013, 15:57
De prijs vind ik vreemd. Hij zet erg laag in maar noemt het wel een vaste prijs (of ligt het gewoon aan mij en levert de Roommate niet eens meer de helft op van de nieuwprijs?). En hij heeft zijn advertentie net vernieuwd (tot eergister stond min of meer dezelfde advertentie op MP)

Maar ik kreeg vooral een beetje een too-good-to-be-true gevoel.

DemolitionColorScheme
4 maart 2013, 16:00
Misschien heeft hij snel geld nodig ... ? Zo gewild zijn die dingen nu ook weer niet.
Daarbij: ik zet ook al mijn advertenties om de 2 dagen opnieuw online zodat ze weer bovenaan komen te staan en net verloren raken in een oneindig-bijvullende lijst.

FruscianteFan
4 maart 2013, 16:01
aha. In dat geval moet ik er eens serieus over na gaan denken. Lijkt me echt een vet pedaal, maar daar staat tegenover dat er helemaal niks mis is met m'n Holy Grail :p

Braindead
4 maart 2013, 19:15
Nou.... :hide:

Ik heb er in ieder geval iets mee gedaan: de Tube Screamer Test, waarbij iedereen met zijn eigen oren mocht uitmaken wat waar en niet waar is inzake de legendevorming rond de TS.
En ter plekke bleek dat er wel wat van waar is: alle oudjes klinken beter dan alle nieuwtjes.
Dus ja: ik dicht ze magische eigenschappen toe ;)
alleen niet geheel volgens de leer van de internetguru's..


Nou vooruit dan, als je er een Tube Sreamer test hebt gedaan dan is het een tikje minder zinloos ;)

Maar serieus, waarom koop je meerdere tubescreamers behalve om achter het verschil in geluid te komen. Met stacken ben je er met 2 ook wel lijkt mij zo. Ik wil niet zeggen dat er geen verschillen in zitten (de mijne is ook gemod) maar dan nog...

zoon van Piet
5 maart 2013, 09:54
Nou vooruit dan, als je er een Tube Sreamer test hebt gedaan dan is het een tikje minder zinloos ;)

Maar serieus, waarom koop je meerdere tubescreamers behalve om achter het verschil in geluid te komen. Met stacken ben je er met 2 ook wel lijkt mij zo. Ik wil niet zeggen dat er geen verschillen in zitten (de mijne is ook gemod) maar dan nog...

Fijn dat je het ietsje minder zinloos vindt! ;)

Maar ook serieus: ik heb lange tijd pedalen verzameld, dus waarom geen Tube Screamers? ik kocht mijn eerste Tube Screamer al in 82, een nieuwe TS-9. En heb in de jaren daarna - toen alle gitaristen overstapten op digitaal rackspul ( 'want dat klinkt veel beter' )- alle ouwe shit overgenomen, gekregen of uit vuilnisbakken geraapt (letterlijk! ). En dan heb je op een gegeven moment gewoon een stuk of acht TS-en.
http://imageshack.us/a/img10/2348/bosjescreamers2.jpg
En kun je gaan vergelijken om zelf te zien of de internetguru's gelijk hebben. ( en dat hebben ze niet). Hoewel ik voor de laatste opnames een originele 808 gebruikte, blijft mijn favoriete TS de destijds nieuw gekochte TS-9 - een die we nu ongemod zouden noemen..

Maar als je het over zinloze verzamelingen wil hebben, laten we dan mijn stuk of twintig vintage wahwah's nemen!

http://imageshack.us/a/img36/8636/wahknijn.jpg
( konijn is helaas nooit vintage geworden en inmiddels dood..)

Kakihara
5 maart 2013, 10:01
Fijn dat je het ietsje minder zinloos vindt! ;)

Maar ook serieus: ik heb lange tijd pedalen verzameld, dus waarom geen Tube Screamers? ik kocht mijn eerste Tube Screamer al in 82, een nieuwe TS-9. En heb in de jaren daarna - toen alle gitaristen overstapten op digitaal rackspul ( 'want dat klinkt veel beter' )- alle ouwe shit overgenomen, gekregen of uit vuilnisbakken geraapt (letterlijk! ). En dan heb je op een gegeven moment gewoon een stuk of acht TS-en.
http://imageshack.us/a/img10/2348/bosjescreamers2.jpg
En kun je gaan vergelijken om zelf te zien of de internetguru's gelijk hebben. ( en dat hebben ze niet). Hoewel ik voor de laatste opnames een originele 808 gebruikte, blijft mijn favoriete TS de destijds nieuw gekochte TS-9 - een die we nu ongemod zouden noemen..

Maar als je het over zinloze verzamelingen wil hebben, laten we dan mijn stuk of twintig vintage wahwah's nemen!

http://imageshack.us/a/img36/8636/wahknijn.jpg
( konijn is helaas nooit vintage geworden en inmiddels dood..)

En de soundtank-versie heb je (wijselijk?) aan je voorbij laten gaan? :)

zoon van Piet
5 maart 2013, 11:22
Soundtank?

Niet bewust. Ik kwam gewoon geen tweedehandsje tegen in de tijd dat de prijzen laag waren. Ik heb niks tegen Soundtanks - behalve de naam, dan. En ik heb nog wel wat meer TS-en dan hier op de foto staan, trouwens..
en meer wahwah's...

Kim Wilson
5 maart 2013, 11:40
Misschien heeft hij snel geld nodig ... ? Zo gewild zijn die dingen nu ook weer niet.
Daarbij: ik zet ook al mijn advertenties om de 2 dagen opnieuw online zodat ze weer bovenaan komen te staan en net verloren raken in een oneindig-bijvullende lijst.
Ik ververs mijn advertenties pas als ze eraf gekiept worden, en dat komt eigenlijk nooit voor. Iemand die naar iets specifieks op zoek is, komt via de zoekfunctie wel bij mijn advertentie terecht, ook al staat ie op pagina 150 of verder. Door dat gelul van dat elke keer verversen zakt mijn advertentie pijlsnel naar onderen. Als iedereen nou gewoon vertrouwt op de zoekfunctie (die op Marktplaats overigens wél fantastisch werkt), hoef je ook niet zo druk te doen met advertenties vernieuwen.

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 11:42
Ik ververs mijn advertenties pas als ze eraf gekiept worden, en dat komt eigenlijk nooit voor. Iemand die naar iets specifieks op zoek is, komt via de zoekfunctie wel bij mijn advertentie terecht, ook al staat ie op pagina 150 of verder. Door dat gelul van dat elke keer verversen zakt mijn advertentie pijlsnel naar onderen. Als iedereen nou gewoon vertrouwt op de zoekfunctie (die op Marktplaats overigens wél fantastisch werkt), hoef je ook niet zo druk te doen met advertenties vernieuwen.
Werkte de wereld maar zo ...
Als ik op Marktplaats kijk, dan kijk ik vaak puur met het idee wat het aanbod is. Niet iedereen zoekt altijd iets specifieks - totdat je het daadwerkelijk tegenkomt.

FruscianteFan
5 maart 2013, 11:48
Werkte de wereld maar zo ...
Als ik op Marktplaats kijk, dan kijk ik vaak puur met het idee wat het aanbod is. Niet iedereen zoekt altijd iets specifieks - totdat je het daadwerkelijk tegenkomt.
Ik kijk vaak semi-serieus, maar ook als ik echt naar iets op zoek ben duurt het vaak even voor ik reageer. Dan is het best irritant en wekt het zelfs argwaan als een advertentie zomaar verdwijnt en even later weer opduikt.

Maar als je op MP kijkt en je bent serieus te lui om door meerdere pagina's te scrollen, dan doe je jezelf ook enorm tekort. Het enige waar ik me in kan vinden is dat als een advertentie er al langer staat, de prijs voor de koper gunstiger zal uitvallen (want het blijkt minder populair te zijn)

Kim Wilson
5 maart 2013, 11:53
Ik weet niet hoe dat bij anderen werkt, maar meestal zoek ik toch wel in een bepaalde richting. Delay, overdrive, bepaalde prijsklasse. En dan komen ook de oudere advertenties wel voorbij. Je gaat toch niet zomaar in de hoofdrubriek door bergen rotzooi scrollen om te kijken of iemand er misschien nog wat interessants tussen heeft gezet?

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 11:54
Ik weet niet hoeveel tijd jij / jullie hebben, maar als ik blader, dan blader ik nooit daar 30 pagina's heen als ik 'gewoon' aan het kijken ben. Als mijn advertentie op een gegeven moment zó ver naar achter staat dat hij alleen nog maar met een zoekfunctie gevonden kan worden (als het ware), dan zet ik hem gewoon opnieuw erop. Behalve bij gitaren, want ik ga natuurlijk niet elke keer weer €3.25 betalen of €1.90 om hem weer omhoog te plaatsen.

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 11:55
Ik weet niet hoe dat bij anderen werkt, maar meestal zoek ik toch wel in een bepaalde richting. Delay, overdrive, bepaalde prijsklasse. En dan komen ook de oudere advertenties wel voorbij. Je gaat toch niet zomaar in de hoofdrubriek door bergen rotzooi scrollen om te kijken of iemand er misschien nog wat interessants tussen heeft gezet?
Sure. Netjuist wel. Als je nergens specifiek naar op zoek bent, dan kun je gewoon door heel de lijst lekker gaan neuzen.

Kim Wilson
5 maart 2013, 11:58
Nou, ik heb geen tijd (en geld) om zomaar wat rond te dolen op marktplaats. Ik ga pas zoeken als ik ook maar een beetje idee heb van wat ik nodig heb. Ik ga niet telkens zitten kijken tot er wat langs komt wat ik misschien wel eens zou kunnen gebruiken.

Mensen vinden je advertentie heus wel, ook nog na drie weken. Bij mij is dat iig wel heel vaak zo geweest.

FruscianteFan
5 maart 2013, 12:02
Ik weet niet hoeveel tijd jij / jullie hebben, maar als ik blader, dan blader ik nooit daar 30 pagina's heen als ik 'gewoon' aan het kijken ben. Als mijn advertentie op een gegeven moment zó ver naar achter staat dat hij alleen nog maar met een zoekfunctie gevonden kan worden (als het ware), dan zet ik hem gewoon opnieuw erop. Behalve bij gitaren, want ik ga natuurlijk niet elke keer weer €3.25 betalen of €1.90 om hem weer omhoog te plaatsen.
Nogmaals, je doet jezelf tekort. Als je op zoek bent naar iets - of dat nou specifiek iets is of een onverwacht iets - dan kun je het beste gewoon alles afstruinen. Heeft niks te maken met tijd, voor mij is het 'gewoon' studie-ontwijkend gedrag, dus iets wat ik tussendoor doe. Daarbij, als het goed kan het heel veel opleveren en om best veel geld gaan (danwel veel geld schelen). Dan kun je toch ook wel even iets vaker op 'volgende pagina' klikken?

speedmusic
5 maart 2013, 12:25
Werkte de wereld maar zo ...
Als ik op Marktplaats kijk, dan kijk ik vaak puur met het idee wat het aanbod is. Niet iedereen zoekt altijd iets specifieks - totdat je het daadwerkelijk tegenkomt.

Zo kijk ik er ook tegen aan, afentoe wat koppensnellen op de eerste twee á drie pagina's of er wat leuks tussen zit en dan de trekker omhalen. Wat dat betreft zijn pedalen voor mij een impulsaankoop.

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 14:42
Nou, ik heb geen tijd (en geld) om zomaar wat rond te dolen op marktplaats. Ik ga pas zoeken als ik ook maar een beetje idee heb van wat ik nodig heb. Ik ga niet telkens zitten kijken tot er wat langs komt wat ik misschien wel eens zou kunnen gebruiken.

Mensen vinden je advertentie heus wel, ook nog na drie weken. Bij mij is dat iig wel heel vaak zo geweest.


Nogmaals, je doet jezelf tekort. Als je op zoek bent naar iets - of dat nou specifiek iets is of een onverwacht iets - dan kun je het beste gewoon alles afstruinen. Heeft niks te maken met tijd, voor mij is het 'gewoon' studie-ontwijkend gedrag, dus iets wat ik tussendoor doe. Daarbij, als het goed kan het heel veel opleveren en om best veel geld gaan (danwel veel geld schelen). Dan kun je toch ook wel even iets vaker op 'volgende pagina' klikken?
Nogmaals ... jullie hebben het beiden weer over bewust iets zoeken, terwijl een groot deel van de aankopen nu netjuist impulsief wordt gedaan. Ik heb bijv. nog wat randapparatuur te koop, dingen zoals kabels, switchers, DI's, etc. Grote kans dat je daar niet helemaal naar op zoek bent, maar het is wèl handig als je het opeens goedkoop tegenkomt. De kans is groter dat, als mensen het zien ze dàn interesse hebben. "Oh, een DItje voor een tientje! Prima! Altijd handig." - grote kans dat ze niet eens op DI zouden gaan zoeken.

Er is zóveel gear in de wereld dat je het vaak niet eens weet dat je er naar opzoek bent. I mean, stel je voor, je ziet een Echoplex voorbij komen voor €100,- Wellicht was je daar niet naar op zoek, maar voor €100,- laat ik een Echoplex niet liggen hoor! (true story!)

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 14:46
Zo kijk ik er ook tegen aan, afentoe wat koppensnellen op de eerste twee á drie pagina's of er wat leuks tussen zit en dan de trekker omhalen. Wat dat betreft zijn pedalen voor mij een impulsaankoop.
Exact! Ik bekijk meestal wel een pagina of 10 / 15 en ga dan soms wat gerichter zoeken, maar ik scroll altijd gewoon lekker door die pagina's heen, kijken of er wat interessants is.

Ik weet zelf ook wat ik interessant vind, maar je hoeft zulke dingen niet altijd specifiek op dat moment te zoeken. Ik weet bijv. dat ik jaren 80 en begin jaren 90 Gibson LP Studio's erg vet vind en soms kom je die 'gewoon' tegen, terwijl je er niet eens naar op zoek was. Zo zijn er meer voorbeelden.

Swaag
5 maart 2013, 14:50
Ook ik kijk nogal wat pagina's door op MP. Alleen al omdat sommigen hun aangeboden waar onder de verkeerde kop zetten.
En op voorhand weet ik vaak wel dat GAS heb, maar nog niet waarin. Het kan voorkomen dat ik in eerste instantie zit te zoeken naar een wah, en een uur later opeens een cab gekocht heb.

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 14:56
haha, precies! De 'hunt' is ook wel een groot genots-deel van heel het GAS gebeuren.
En, inderdaad. Veel wordt gewoon bij 'Effecten' gezet. Dan is dan voor de muzikanten ook de meest bezochte rubriek.

Dirk_Hendrik
5 maart 2013, 15:06
want ik ga natuurlijk niet elke keer weer €3.25 betalen of €1.90 om hem weer omhoog te plaatsen.

In de categorie begrijpelijk. MP tarieven zijn echt schandalig veel te hoog.
Ik start MP bijna nooit op, als het om effecten gaat, om iets specifieks te zoeken. Het is juist het browsen naar zaken die je nog niet kent. En irriteer me daarmee ook vreselijk aan de nieuwe MP indeling waarbij op elke pagina bijna de helft commerciele adds zijn voor zaken die ik dus juist niet zoek.

Enne Demo,
dat betekent dus dat jou die Gary Hurst Flanger ook wel moet zijn opgevallen die nou al maanden voorbij komt ;)

Kim Wilson
5 maart 2013, 15:09
Nogmaals ... jullie hebben het beiden weer over bewust iets zoeken, terwijl een groot deel van de aankopen nu netjuist impulsief wordt gedaan.

Als ik naar mezelf kijk, is het nu absoluut niet de tijd voor impulsaankopen. Maar wellicht heeft de gemiddelde Nederlander meer geld over voor impulsaankopen...

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 15:11
In de categorie begrijpelijk. MP tarieven zijn echt schandalig veel te hoog.
Ik start MP bijna nooit op, als het om effecten gaat, om iets specifieks te zoeken. Het is juist het browsen naar zaken die je nog niet kent. En irriteer me daarmee ook vreselijk aan de nieuwe MP indeling waarbij op elke pagina bijna de helft commerciele adds zijn voor zaken die ik dus juist niet zoek.

Enne Demo,
dat betekent dus dat jou die Gary Hurst Flanger ook wel moet zijn opgevallen die nou al maanden voorbij komt ;)
Agreed. Die nieuwe reclame zooi is sowieso ontzèttend afleidend, haalt me helemaal uit m'n zoek-vibe, want dan staat daar opeens een piano tussen, haha.

Ja, die Gary Hurst flanger zie ik al maanden voorbij hoppen, maar niemand die dat kent ... dus ook niemand die dat wilt. Ik spotte er vorig jaar eentje voor €40,- op tweedehands.nl - maar die was al weg toen ik mailde, helaas. Lichtelijk off-topic: was dat niet een Electric Mistress clone - of althans, er flink geïnspireerd door? Of was het andersom? Geen zin om te googlen, haha.

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 15:14
Als ik naar mezelf kijk, is het nu absoluut niet de tijd voor impulsaankopen. Maar wellicht heeft de gemiddelde Nederlander meer geld over voor impulsaankopen...
Ach, recessie of niet ... mensen spenderen toch altijd wel geld en effecten zijn daarmate nog betaalbaar dat dat wel te doen blijft.
En hey, ik probeer altijd wat achter de hand te houden voor 'onverwachte vondsten' op Marktplaats. Het is de laatste tijd allemaal wel erg standaard, het aanbod, maar ik heb er zelf ook niet zoveel financiën meer voor over, dus mijn GAS is de laatste tijd sowieso vrij laag. Heb wat gitaren te koop staan en dan kom je dan tòch wel weer uit op een ruil (ook weer zoiets, je moet ook maar nèt iets tegenkomen wat jij wel interessant zou vinden om als ruil te kunnen zien) - dus dat kan ook niet, ruilen dus.

Kim Wilson
5 maart 2013, 15:15
In de categorie begrijpelijk. MP tarieven zijn echt schandalig veel te hoog.
Ik start MP bijna nooit op, als het om effecten gaat, om iets specifieks te zoeken. Het is juist het browsen naar zaken die je nog niet kent. En irriteer me daarmee ook vreselijk aan de nieuwe MP indeling waarbij op elke pagina bijna de helft commerciele adds zijn voor zaken die ik dus juist niet zoek.
Als je alleen 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt' aanvinkt, filter je al die commerciële bende er al redelijk uit. Maar volgens mij werkt dat alleen als je al specifiek aan het zoeken bent...

Marktplaats is erg (te?) succesvol. Dat heeft voordelen (je kunt het zo gek niet bedenken of het staat wel te koop), maar ook nadelen (heeeeeel veel advertenties per dag).

zoon van Piet
5 maart 2013, 15:41
Gary Hurst Flanger

effe niet over praten, jongens. ik loop me nou al tijden in te houden en probeer al tijden niet op MP te kijken. En ik heb deze week al twee vintage phasers niet gekocht - reden om trots te zijn! Komen jullie aanzetten met iets dat perfect bij mijn GH wah zou passen...

het leven van een afkickende pedalofiel is zwaar...

DemolitionColorScheme
5 maart 2013, 15:45
Speciaal voor jou!
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/$T2eC16hHJF0E9nmFTMTuBQqpgGmS0Q~~60_84.JPG

:lovelove:

zoon van Piet
5 maart 2013, 15:48
Oh fuck!

Hij past trouwens helemaal niet bij mijn wah, behalve het logootje dan..

Maar ja, is wel een aftreksel van de 18v Mistress..

Braindead
5 maart 2013, 19:39
Fijn dat je het ietsje minder zinloos vindt! ;)

Maar ook serieus: ik heb lange tijd pedalen verzameld, dus waarom geen Tube Screamers? ik kocht mijn eerste Tube Screamer al in 82, een nieuwe TS-9. En heb in de jaren daarna - toen alle gitaristen overstapten op digitaal rackspul ( 'want dat klinkt veel beter' )- alle ouwe shit overgenomen, gekregen of uit vuilnisbakken geraapt (letterlijk! ). En dan heb je op een gegeven moment gewoon een stuk of acht TS-en.
http://imageshack.us/a/img10/2348/bosjescreamers2.jpg
En kun je gaan vergelijken om zelf te zien of de internetguru's gelijk hebben. ( en dat hebben ze niet). Hoewel ik voor de laatste opnames een originele 808 gebruikte, blijft mijn favoriete TS de destijds nieuw gekochte TS-9 - een die we nu ongemod zouden noemen..

Maar als je het over zinloze verzamelingen wil hebben, laten we dan mijn stuk of twintig vintage wahwah's nemen!

http://imageshack.us/a/img36/8636/wahknijn.jpg
( konijn is helaas nooit vintage geworden en inmiddels dood..)


Interessante story, alleen jammer van het not so happy end van de rabbit. Maar ja, als je dan ook maar een goede kerst hebt gehad dat jaar :hide: Tja en als je ze voor een prikkie kan overnemen dan kan ik me er iets bij voorstellen. Trouwens van mensen als jij moeten we het hebben hier op het forum. Ervaringsdeskundige in Tubescreamers zijn altijd graag geziene gasten :D

Ik heb pas een jaar geleden mijn eerste Tubescreamer gekocht. En ik speel al zo'n 20 jaar elektrisch gitaar. Hiervoor gebruikte ik altijd een eq pedaal als booster maar wilde toch eens weten what the fuzz was al about. Meteen een gemodde ts9 gekocht. Zo;n in LA gemodde Ibanez ts9 die naar ts808 gemod is, tb gemaakt, brown mod etc etc. Tja hij klinkt goed maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en het ging mij er vooral om dat ie tb gemaakt was. Die andere mods er als het ware bij gekregen zeg maar ...

Op zich snap ik de pedalenkoorts wel. Ik heb er zelf ook wel last van van tijd tot tijd maar koop dan liever verschillende effecten ipv meerdere dezelfde.

zoon van Piet
5 maart 2013, 20:14
Maar ik kocht ook uitsluitend verschillende effecten! ;)
Wah, flange, chorus, filters. phasers, distortions, boosters.. en ik heb nog geen twee dezelfde TS-en gehoord in mn leven!

Maar om even recht te zetten: dat was niet voor een prikkie overnemen. Ik roep graag hard dat ik vroeger voor gek versleten werd met mn pedalen. geen mens zou immers ooit nog fuzz, wah of phase gaan gebruiken, riepen ze toen..

Ace 1.15.19
5 maart 2013, 22:28
Wie het laatst lacht...

zoon van Piet
6 maart 2013, 09:54
Ach ja.. ;)

Maar ik moet dan ook weer bekennen dat ik niet zo vooruitziend was dat ik vroeger al dacht dat ik op termijn rijk zou worden van de effectenhandel of zo. Ik stond er behoorlijk van te kijken toen Kravitz scoorde en iedereen opeens weer oud spul wilde. Het geluk is met de domme..

B~Rock
6 maart 2013, 14:32
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/carl-martin-delayla/100007252/FBR101186

'tis dat ik er al een heb...

Buzzel
6 maart 2013, 16:58
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/carl-martin-delayla/100007252/FBR101186

'tis dat ik er al een heb...

Dat is nogal een verschil, zijn ze een 2 vergeten of zo?

Swaag
6 maart 2013, 18:17
Nee, zo te zien nemen ze afscheid van Carl Martin. Er staat heel veel van in de aanbieding.

Ace 1.15.19
6 maart 2013, 19:42
En dan zullen ze er vast alsnog aan verdienen.

DarknessAwaits
6 maart 2013, 23:02
Ik las wel een paar horrorverhalen over die Carl Martin, dat de interne klok geregeld vastloopt... Behalve dat: mooi prijsje!

B~Rock
7 maart 2013, 09:43
Ik las wel een paar horrorverhalen over die Carl Martin, dat de interne klok geregeld vastloopt... Behalve dat: mooi prijsje!

?!? Je moet niet alles geloven wat ze zeggen...

showband
7 maart 2013, 09:59
die carl is minder geliefd omdat ie tot 500 Msec. gaat.
voor een 99 euro delay ok voor een paar honderd euro doen gitaristen dat niet.

FruscianteFan
7 maart 2013, 12:34
hmm. Toen ik gister een paar delaytjes uitprobeerde vielen er een paar juist af omdat ze niet kort genoeg gingen.

(ja kut, die delay die wel echt deed wat ik wil, kost €205 euro)

Mitch
7 maart 2013, 16:28
?!? Je moet niet alles geloven wat ze zeggen...

Nou, de Delayla heeft wel wat kuren gehad hoor. Fluittonen, vastlopers... maar mooie klank. De tap tempo was ook raar geregeld, dat hadden ze beter niet zo kunnen uitvoeren.
Wel verbazingwekkend dat -ie voor 99E staat, de rest van het gamma staat niet bepaald afgeprijsd.

B~Rock
7 maart 2013, 16:32
Nou, de Delayla heeft wel wat kuren gehad hoor. Fluittonen, vastlopers... maar mooie klank. De tap tempo was ook raar geregeld, dat hadden ze beter niet zo kunnen uitvoeren.
Wel verbazingwekkend dat -ie voor 99E staat, de rest van het gamma staat niet bepaald afgeprijsd.

Dan prijs ik me gelukkig dat ik nog geen issues heb gehad. Het betreft overigens wel een oude versie waar geen tap tempo knop op zit, de tap functie betreft een soort 2e echo), de nieuwe heeft wel een 3e knop voor het tempo.

Mitch
9 maart 2013, 13:35
Echt een aanrader. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m652672961-proco-solo-distortion.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a )
Totaal niet populair geworden door zijn hoge vraagprijs en tja, het is niet de klassieker. Dan ben je al gauw niet goed. Maar het is één van de betere drivepedalen die ik heb gehoord. Zeker voor vloeiende, jankende solo's een geweldig apparaat en voor deze prijs ook daadwerkelijk een goede prijs/kwaliteit verhouding.

En als je niet vies bent van een beetje smerige envelope....dit is echt een koopje. (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m653240057-ibanez-af9-auto-filter-auto-wah.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a)

refused199
13 maart 2013, 11:20
dan wel niet 2ehands maar een nieuwe Korg DT-10 voor 31 euro (http://www.bax-shop.nl/veiling?utm_source=homepage&utm_medium=navhomepage&utm_campaign=volopvoordeelveiling) is ook niet veel!

FruscianteFan
13 maart 2013, 12:23
Nee maar dat is ook maar het huidige bod..

refused199
13 maart 2013, 15:07
Ik weet niet of je ervaring hebt met die VVV van Bax, maar mijn ervaring is al tijden dat ik het artikel krijg voor een euro meer dan het startbod. Het is een niet vaak bekeken hoekje van de site volgens mij, ik ben namelijk nog nooit overboden.

HaroldA
16 juli 2013, 17:29
MI Audio Blues Pro voor €15 :???:

http://link.marktplaats.nl/698299475

Brum
17 juli 2013, 10:08
MI Audio Blues Pro voor €15 :???:

http://link.marktplaats.nl/698299475

Aan de hand van de naam had ik een beeld voor me van een wraaklustige ex, die alle nog niet opgehaalde pedalen voor een prikkie aan het verkopen is.:D Vandaag even opletten op een Les Paul Custom voor €200,- of zo...

HaroldA
26 juli 2013, 15:14
Sovtek Big Muff voor €25: http://link.marktplaats.nl/701009039

http://i.marktplaats.com/00/s/NDg4WDc3OQ==/$T2eC16RHJIkFHR2KchBTBR8nEpLH-!~~60_85.JPG

10us
26 juli 2013, 18:42
En hij staat op de vloer te rocken hier. Dank voor de tip!

koentjo
26 juli 2013, 19:31
jaloers!!!

10us
26 juli 2013, 19:59
had mazzel, zag het 2 minuten na de post van HaroldA en meteen gemaild. Had eerder al een USA big muff maar deze is wat mij betreft lekkerder. Beter in te stellen, minders schel en ers taat russische tekst op :)

Luke-wannabe
27 juli 2013, 00:38
Voor als je de Arion Stereo chorus (Landau, Henderson, Hinds, andere LA cats) vet vind: http://link.marktplaats.nl/700340318
Rocktek. Klinkt precies het zelfde voor een kwart van de prijs!

HaroldA
27 juli 2013, 14:45
En hij staat op de vloer te rocken hier. Dank voor de tip!

:ok: Ik heb er zelf al 1 ;)

onrust nv
27 juli 2013, 15:53
Ik heb er 3. En 2 groene sovtek smallstones, D_H heeft er al een keer 1 gerepareerd :ok: (en hij doet't nog steeds erg goed, dankuzeer)

Midwolda
4 augustus 2013, 08:47
Nobels Overdrive Special op MP voor 35 euro... (http://link.marktplaats.nl/703495269)
Het uiterlijk is iets veranderd, ik heb de vorige uitvoering en die vind ik beter dan menige Tube Screamer of 808-achtige die mijn bordje passeerde. Prima geluid, goed regelbaar, en het is ideaal om BMT op een drive te hebben! Ook erg goed te gebruiken met de gain omlaag als boost voor je volgende drive-pedaal. Hebbeding! :ok:

onrust nv
20 augustus 2013, 10:01
Pearl: flanger FG-01, phaser PH-03 en chorus CH-01
Yamaha CH-01

Brum
15 september 2013, 11:22
Leuk voor de verzamelaars, denk ik?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m719225035-dod-690-chorus-vintage-70-s-zeer-zeldzaam-a-la-boss-ce-1.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m719225011-dod-670-flanger-70-s-vintage-a-la-mxr-a-da-zeer-zeldzaam.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

En nee, ik ben het niet en ken de verkoper ook niet, gezien hij uit Breda komt.

Heynis
15 september 2013, 13:29
Die 3PDT switch bij de tweede lijkt me niet origineel, maar desondanks is het een interessant ding. Ik heb er alleen het geld niet voor op het moment...

HaroldA
14 oktober 2013, 09:27
iSP Decimator voor €30: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/isp-decimator-167233466.html?qq=&afd=muziek

HaroldA
29 november 2013, 21:27
Burkey Flatliner SIX + kabels voor €90

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/k5gAAOxyzi9SmPd-/$_85.JPG

http://link.marktplaats.nl/750979915

HaroldA
21 maart 2014, 15:27
3 Gave Ross effecten voor weinig: http://www.ebay.co.uk/sch/m.html?_odkw=&item=251481813338&_osacat=0&ssPageName=ADME%3AB%3ASS%3ANL%3A3160&_ssn=brace2000&_trksid=p2046732.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xross&_nkw=ross&_sacat=0&_from=R40

Jeroenvanhulsteijn
3 juni 2014, 01:26
Tjonge, ik moest gewoon zoeken naar dit topic. Dikke laag stof erover. Maar er zijn echt nog wel koopjes:

Ibanez UE-405 voor 50 euro. Krijg je ook nog een versterker bij :-)

http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDQ4MA==/z/EDMAAOxyaURTjOtv/$_85.JPG (http://link.marktplaats.nl/m815706162)

BamBuFan1
3 juni 2014, 15:49
Ibanez UE-405 voor 50 euro. Krijg je ook nog een versterker bij :-)

Pff, voor dat geld wil ik er minstens ook die Fender bij!

HaroldA
3 juni 2014, 16:52
Pff, voor dat geld wil ik er minstens ook die Fender bij!

Ik niet ... maar het is wel aan het einde van de wereld. Als het wat dichterbij was ...

jero
6 juni 2014, 07:02
http://gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=Bennyvx78

Veel voor weinig!! :eek:

Mitch
6 juni 2014, 21:03
Ik krijg pedalen van drie tientjes al niet verkocht :eek:

Dirk_Hendrik
6 juni 2014, 22:38
Ik krijg pedalen van drie tientjes al niet verkocht :eek:

Kwam hier ook al voorbij sweetheart ;-)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=3080353#post3080353

AoDf
17 juni 2014, 11:14
Iemand nog interesse in wat tubescreamers?

http://www.ebay.com/itm/TS808-TS9-WORLDS-BEST-COLLECTION-TUBESCREAMERS-/221463329197?pt=Guitar_Accessories&hash=item33903e39ad

telecastermaster
17 juni 2014, 12:47
Dank je. Ik heb al een TS-5 soundtankje.

Dirk_Hendrik
17 juni 2014, 12:52
Leuke verzameling. Beetje "vervuild" voor de noemer Tubescreamer maar goed.
Alleen, ook met de beste verzamelaarsprijzen zie ik niet hoe dit setje 12k op moet brengen. Verder ben ik altijd gruwelijk huiverig voor de titel "prototype".

Ace 1.15.19
19 juni 2014, 17:34
Holy Grail Nano voor een leuk prijsje. (http://link.marktplaats.nl/m819091928)

HaroldA
20 juni 2014, 10:47
Holy Grail Nano voor een leuk prijsje. (http://link.marktplaats.nl/m819091928)

Tnx! Net gekocht ;)

HaroldA
24 juni 2014, 12:54
Holy Grail Nano voor een leuk prijsje. (http://link.marktplaats.nl/m819091928)


Tnx! Net gekocht ;)

Binnen! Ik vond het een vrij grote doos voor een pedaaltje; blijkt er ook een 1-spot met daisy in te zitten! :ok:

Tnx voor de tip, Ace!

peter_heijnen
24 juni 2014, 13:25
Binnen! Ik vond het een vrij grote doos voor een pedaaltje; blijkt er ook een 1-spot met daisy in te zitten! :ok:

Tnx voor de tip, Ace!
ikke deze niet begrijp! Mss cynisch meneer? Hoe leg uit....

HaroldA
24 juni 2014, 13:45
ikke deze niet begrijp! Mss cynisch meneer? Hoe leg uit....

Ik koop een Holy Grail Nano voor weinig, en krijg daar -geheel onverwacht- een 1-spot met daisy bij. Stond nergens vermeld.

Zo beter? ;)

FruscianteFan
24 juni 2014, 13:46
Leuk, alleen als ik mijn Holy Grail op mijn One Spot aansloot ging dat enorm storen. Was geen nano, maar als dat voor de nano ook geldt, snap ik de lage vraagprijs misschien wel ;)

HaroldA
24 juni 2014, 14:00
Leuk, alleen als ik mijn Holy Grail op mijn One Spot aansloot ging dat enorm storen. Was geen nano, maar als dat voor de nano ook geldt, snap ik de lage vraagprijs misschien wel ;)

De HG komt toch aan mijn DC8 te hangen, kan ik de 1-spot of verpatsen, of voor iets anders bewaren.

FruscianteFan
24 juni 2014, 14:10
De HG komt toch aan mijn DC8 te hangen, kan ik de 1-spot of verpatsen, of voor iets anders bewaren.
Snap ik :)

Heb zelf altijd een plastic tasje bij me met de kabels etc die ik standaard niet nodig heb, daar zit mijn One Spot ook in. Je zult het maar nodig hebben bij een gig...

peter_heijnen
24 juni 2014, 14:13
Ik koop een Holy Grail Nano voor weinig, en krijg daar -geheel onverwacht- een 1-spot met daisy bij. Stond nergens vermeld.

Zo beter? ;)
Ach natuurlijk, 'doos' als in pakketje en niet doos als zijnde behuizing, mijn slecht.

Wellicht wk-koorts of zo...

mattihafler
24 juni 2014, 14:54
Some people.... :)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Ace 1.15.19
24 juni 2014, 15:19
Binnen! Ik vond het een vrij grote doos voor een pedaaltje; blijkt er ook een 1-spot met daisy in te zitten! :ok:

Tnx voor de tip, Ace!
Zoals we in Brabant zeggen: ger gedoan. ;)

Zat al een behoorlijke tijd te kijken voor een tweedehands Holy Grail Nano maar elke keer viste ik achter het net. Steeds als er één online stond en ik keek toevallig twee dagen niet stond hij meteen gereserveerd. Was ook niet van plan om er de hoofdprijs voor te geven, dus wachtte rustig af. Kocht me er een voor € 70,- wat ik de max vond voor een tweedehands exemplaar. Uitgerekend twee dagen later komt deze er dus op te staan voor 50 geld. Zette hem als tip hier maar had hem beter zelf kunnen kopen, voor eventueel later een tweede en kleiner pedalboard. Vooral met die 1 Spot erbij, haha.

Maar het is u van harte gegund!


P.S. mocht je hem beu zijn, ik hou me graag aanbevolen.

HaroldA
25 juni 2014, 14:26
Leuk, alleen als ik mijn Holy Grail op mijn One Spot aansloot ging dat enorm storen. Was geen nano, maar als dat voor de nano ook geldt, snap ik de lage vraagprijs misschien wel ;)

Dat, en dat de "mode switch" lam is ;)


@Ace, als hij de selectie niet haalt laat ik het je weten!

FruscianteFan
25 juni 2014, 14:32
hehe wat heb je ook aan die mode switch? Laatste repetitie had de toetsenist de HG per ongeluk op Flerb staan. Wat een onding is het ook...

NB: heb jarenlang veel plezier gehad aan de Hall van de HG hoor, daar niet van.

lauke_101
25 juni 2014, 15:51
Ja die flerb is ronduit lachwekkend :seriousf:

Hall en spring bevallen me beide behoorlijk prima! Jammer alleen dat ik hem niet in mijn kist krijg doordat het zo'n hoog pedaal is. Misschien toch eens swappen voor een Hall of Fame...

HaroldA
25 juni 2014, 16:02
Hall en spring bevallen me beide behoorlijk prima! Jammer alleen dat ik hem niet in mijn kist krijg doordat het zo'n hoog pedaal is. Misschien toch eens swappen voor een Hall of Fame...

Het is de Nano ...

Ace 1.15.19
25 juni 2014, 17:43
Of ga voor de Holy Grail Plus.

HaroldA
2 juli 2014, 15:01
@Ace: weer 1 voor €70: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/electro-harmonix-holy-grail-nano-196052138.html

Ace 1.15.19
2 juli 2014, 16:31
Het ging me even over het leuke prijsje van die vorige.

Leuke bijkomstigheid is trouwens wel dat mijn vriendin in Leuven studeert: "Zeg schat, haal je dat even op?" ;)

Brum
3 juli 2014, 16:32
Leuk, alleen als ik mijn Holy Grail op mijn One Spot aansloot ging dat enorm storen. Was geen nano, maar als dat voor de nano ook geldt, snap ik de lage vraagprijs misschien wel ;)

Dat ligt echt geheel aan de One Spot. Ik heb die holle baksteen van een Holy Grail gehad en heb nog steeds de Nano, elke keer als ik ze aansloot op een One Spot kwamen de problemen van bijgeluiden. Met een Boss of Ibanez adapter niet, dus kan het maar aan één ding wijten. Ik snap ook echt niet waarom hele volksstammen met die One Spots weglopen... Nog niet zo lang geleden in de studio weer hetzelfde ondervonden met een One Spot, over het opnamesignaal, ruiste echt als een gek. Boss adaptertje ertussen en klaar was het.

FruscianteFan
3 juli 2014, 16:42
Nee hoor, ligt óók aan de Holy Grail, want met elke adapter stoort hij. Alleen is het met de One Spot ondoenlijk, met andere adapters is het nog te doen.

Pepe
3 juli 2014, 17:08
The 1spot werkt bij mij vlekkeloos op alles, ook de nano HG. De twee losse Boss/Ibanez adapters geven dan weer een brom op een aantal pedalen, zo zie je maar weer. Ik werk ook met pedalen voor een Line6 UX en dat werkt nauw, je krijgt alles haarscherp terug in je koptelefoon.

HaroldA
3 juli 2014, 17:16
Nee hoor, ligt óók aan de Holy Grail, want met elke adapter stoort hij. Alleen is het met de One Spot ondoenlijk, met andere adapters is het nog te doen.

Op mijn Cioks DC8 werkt de nano HG geruisloos, net als op batterij en een oude Ibanez adapter. 1-spot (en afgeleiden) heb ik niet eens geprobeerd.

FruscianteFan
3 juli 2014, 17:23
Cioks heb ik ook op het oog. Maar: vanmiddag gebeld met onze studio-dude die nogal verstand van elektronica heeft. Als hij iets voor me kan fixen is dat natuurlijk mooi meegenomen :)

Dirk_Hendrik
3 juli 2014, 18:41
Nee hoor, ligt óók aan de Holy Grail,

Dito +1. Draai je gain maar open en je begint steeds beter te horen wat er mis is. Overigens ook met dank aan FruscianteFan die me bevestigde dat het "probleem" waar ik mee aan het matten was dus niet exemplarisch is maar een algemeen Holy grail probleem. Ik vermoed wat gemakszucht in de printplaat layout maar aangezien het er op liijkt dat Crystal Semicon maar 1 klant had voor z'n reverb chippie (EH dus) zijn losse chips slecht te krijgen en ga ik er geen experiment aan wagen.

jan7
3 juli 2014, 19:38
Het ging me even over het leuke prijsje van die vorige.
Kwestie van geduld hebben en de tweedehands sites dagelijks in de gaten houden.
Ik heb 35 euro voor mijn HG nano betaald inclusief bijhorende ehx adapter.
Een paar weken terug ging er op Ebay.de nog een HG plus weg voor 47 euro:
http://www.ebay.de/itm/161327270365?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Dus het kan best. :)
Al lees ik over die 'plus-versie' dikwijls dat die (in tegenstelling tot de nano) veel 'white noise' heeft dus ik heb niet meegeboden.
Die blend functie lijkt me anders wel een nuttige toevoeging, maar als ik die echt nodig heb gebruik ik de A+B mix-mode op mijn Boss LS2.


Ik snap ook echt niet waarom hele volksstammen met die One Spots weglopen...
Heb ik ook lang niet begrepen en dus een hele tijd zo'n powerstrip gebruikt, gevuld met oude Boss, Ibanez en EHX transformer type adapters.
Een tijdje terug wilde ik eens een vergelijking maken tussen de hoeveelheid brom van verschillende adapters (recorden in audacity en db levels van 50hz vergelijken).
Als referentiepunt begon ik met de laptop zonder enig pedaal en merkte dat die zelf al heel veel 50hz brom gaf.
Nu was ik er per toeval al eens achtergekomen dat die laptop-brom er niet was als ik de adapter van mijn vriendin haar laptop gebruikte dus die genomen voor deze test.
Groot was mijn verbazing toen ik, na een aantal transformer type adapters te testen, bij de 1spot aankwam en dat die laatste het stilste was van allemaal. WTF?

Blijkt dus dat de adapter van mijn vriendin haar laptop een aardingspin heeft en mijn laptop-adapter niet.
Volgens mij is dat dus ook het 'geheim' voor een 1Spot zonder brom: zorgen dat minstens 1 onderdeel in heel je keten (gitaar, pedalen, mixer, laptop, versterker, usb audio interface, versterker etc) verbonden is met de aarde.
Het is ook heel duidelijk dat de brom veroorzaakt door die 1Spot niet van EMI komt want met humbuckers is de brom nog luider/erger dan met single coils.

Ik heb nu een 'extra' aarde kabeltje van mijn laatste pedaal (toevallig de HG) naar de randaarde pin in een stopcontact (al werkt het evengoed naar een buis van de verwarming of waterleiding)
http://www.haxer.be/guests/gitaarnet/groundingclip3.jpg
Een 15-tal pedalen op mijn board zijn nu allemaal gedaisychained aan één 1Spot en de 50hz brom is zelfs door koptelefoon vrijwel onhoorbaar. Als ik me goed herinner meette ik laatst een verschil van 80db tussen brom en gitaar signaal.

Ik ben dus benieuwd of deze 'truc' ook voor andere mensen werkt bij wie de 1Spot zo'n ongelooflijk luide brom geeft.

Ik ben ook eens met de digitale multimeter aan de slag gegaan om uit te zoeken waar nu het grote verschil zit tussen die transformer types en het switching type van de 1Spot.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik meet maar wat mij vooral opviel was een groot verschil in AC voltage tussen signal ground (dus behuizing van je pedalen of de sleeve van je jacks) en de randaarde:

Batterij: 0 à 1 volt AC tussen randaarde en signal ground (pedal chassis)
Boss/Ibanez/Ehx: 7 à 9 volt AC tussen randaarde en signal ground (pedal chassis)
1Spot: 90! volt AC tussen randaarde en signal ground (pedal chassis)

Kan iemand me vertellen wat ik daar nu eigenlijk meet (vooral omdat het over AC gaat en niet DC)?

Heusinkveld
1 september 2014, 16:42
Maestro Echoplex EP-3 op marktplaats. Worden vrijwel nooit aangeboden..
Staat toch al even te koop, als het geld er was, wist ik het wel :)

http://link.marktplaats.nl/m838165569

HaroldA
21 oktober 2014, 13:18
CE-2 voor €40: http://link.marktplaats.nl/m860694957

jan7
21 oktober 2014, 14:05
Hardwire RV-7 voor €50: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m860396316-digitech-hardwire-rv-7-stereo-reverb.html

Philippe
27 januari 2015, 14:48
Misschien niet echt een tip, maar meer een twijfelgeval:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m892186318-big-muff-electro-harmonics-een-originele-70.html

ben ik nou gek of kan dit nooit een originele '70er zijn?

HaroldA
27 januari 2015, 14:51
ben ik nou gek of kan dit nooit een originele '70er zijn?

Het zou fijn zijn als je erbij zet waarom je denkt dat het geen 70'er is.

Dreverhaven
27 januari 2015, 14:52
Misschien niet echt een tip, maar meer een twijfelgeval:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m892186318-big-muff-electro-harmonics-een-originele-70.html

ben ik nou gek of kan dit nooit een originele '70er zijn?

Die hadden geen led dacht ik.

HaroldA
27 januari 2015, 14:56
Die hadden geen led dacht ik.

Dat is vrij makkelijk toe te voegen ...

Philippe
27 januari 2015, 15:06
Dat is vrij makkelijk toe te voegen ...

Mensen die er verstand van hebben, hebben die toevoeging niet nodig lijkt mij. Maar bedankt voor je extreem nuttige bijdrage!

FruscianteFan
27 januari 2015, 15:10
Mensen die er verstand van hebben, hebben die toevoeging niet nodig lijkt mij. Maar bedankt voor je extreem nuttige bijdrage!
Is toch best nuttig?

En ik weet niet of jij weleens live speelt, maar ik vind het irritant als pedalen geen LED hebben.

HaroldA
27 januari 2015, 15:13
Mensen die er verstand van hebben, hebben die toevoeging niet nodig lijkt mij. Maar bedankt voor je extreem nuttige bijdrage!

... en nog steeds vermeld je niet waarom jij denkt dat hij niet uit de jaren 70 komt. Over nuttige bijdrages gesproken.

Philippe
27 januari 2015, 15:20
Mijn bijdrage was een vraag..
En inderdaad hebben de vroege jaren '70 modellen naar mijn weten geen LED, en hebben ze een on/off of tone bypass graphic.

Kim Wilson
27 januari 2015, 15:26
De plaats van de led verraadt idd dat ie mogelijk later zelf is toegevoegd. Waarom mensen "die er verstand van hebben" geen indicatie nodig hebben, ontgaat mij volledig. Ik heb best verstand van mijn pedalen, maar mag graag zien of ze aanstaan of niet.

Kim Wilson
27 januari 2015, 15:31
Bij nader inzien, bij de echte oude exemplaren zonder led staat er bovenaan "ac off on" voor de stroomaansluiting en het knopje achterop. Deze lijkt idd wel een jongere versie.

http://effectsfreak.com/media/product_photo/a66479bbe4cc3340329fe88c60c952dc.png

http://www.sonicaguitar.it/wp-content/uploads/2014/07/bigmuffxl.jpg

Philippe
27 januari 2015, 15:44
Waarom mensen "die er verstand van hebben" geen indicatie nodig hebben, ontgaat mij volledig..

Ik doelde niet op de aanwezigheid van de LED ;) Het was een reactie op HaroldA die meende dat ik er tot in de details bij moest zetten waarom ik dacht dat het geen 70's muff is, terwijl ik op zoek was naar een simpel duidelijk antwoord zoals die van jou en Dreverhaven.

HaroldA
27 januari 2015, 15:48
Ik doelde niet op de aanwezigheid van de LED ;) Het was een reactie op HaroldA die meende dat ik er tot in de details bij moest zetten waarom ik dacht dat het geen 70's muff is, terwijl ik op zoek was naar een simpel duidelijk antwoord zoals die van jou en Dreverhaven.

Dus het was een test? :???:

"Ik heb alles al uitgezocht, maar zeg niets en kijk of anderen tot dezelfde conclusie komen." :stop:

Philippe
27 januari 2015, 15:53
Ja, het was een test. Ik overhoor graag andere muzikanten via internet in mijn vrije tijd. Bij een goed antwoord krijg je internetstickertjes :sssh:

Relax man :hippie:

HaroldA
11 augustus 2015, 20:30
MicroPOG voor €85: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/electro-harmonix-micro-pog-249608443.html

HaroldA
17 augustus 2015, 21:57
Iemand een goedkope SAD512 nodig?

http://www.ebay.co.uk/itm/181837343639

Jeroenvanhulsteijn
5 september 2016, 15:06
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=200414

Schulte compact phasin A. Niet goedkoop. Maar ook weer geen extreme ebay prijs.

mountainman
5 september 2016, 18:46
Compact? :o Zie dat gevaarte maar eens in te passen op je pedalboard. ;)