PDA

View Full Version : kryptonite gecoverd



michielleke
12 maart 2003, 21:59
Hellokes ,

Wij hebben me ons groepke Kryptonite van 3 doors down gecoverd.
Je kan het hier beluisteren: http://users.pandora.be/harpic/forinstance/music/forinstance-kryptonite.mp3

Zeg maar wa je ervan vind en je mag raden hoe lang we al bezig zijn :smile:.

Toedels

Hitpoint
12 maart 2003, 22:04
Klinkt aardig alleen zing je een beetje geforceerd. Het lijkt net of je niet wilt zingen maar toch doet. Probeer er wat meer gevoel in te leggen vooral in je stem. Af en toe wel letten op je articulatie. Voor de rest een goede stem alleen moet je er wat meer mee doen.

Fluffy
12 maart 2003, 22:25
Op 2003-03-12 20:59, schreef michielleke:


Zeg maar wa je ervan vind en je mag raden hoe lang we al bezig zijn :smile:.

Toedels


nou als ik het zo hoor zal het niet langer dan een minuut zijn geweest

Hitpoint
13 maart 2003, 00:53
Zeg maar wa je ervan vind en je mag raden hoe lang we al bezig zijn


Ik denk dat jullie net een maandje bezig zijn. Want alles is nog niet helemaal op elkaar afgestemd zo te horen.

MonkeyFace
13 maart 2003, 01:25
volgens mij zijn jullie nog niet heel lang bezig (maar jullie zijn wel gemotiveerd :smile: )

1) drum is een beetje saai
2) waar is de tweede stem?
3) gitaarwerk rammelt een beetje door elkaar heen af en toe, dat moet nog wat op elkaar afgestemd worden...
4) volgens mij heb jij een betere stem dan wat je nu laat horen...
5) volgens mij maakt er iemand een fout op 0:04, want dat klinkt niet samen (verkeerd akkoord?)

verder klinkt het best goed eigenlijk :grin:

x.studio
13 maart 2003, 04:50
Heeft het zin er iets van te zeggen? M'n reactie op je vorige nummers heb ik volgens mij ook voor niks gegeven. Krijgt je opnometech nu weer de schuld van verkeerd fx op de stem, of is dat nodig ter verdoezeling, ach laat maar, geen zin in weer een lang verhaal typen voor Jan met de korte achternaam.

alhambra
13 maart 2003, 10:31
O MIJN ALLAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Negative K3 fan
13 maart 2003, 15:43
deze hebben we ook nog op de meeting gespeeld :smile:

Negative K3 fan
13 maart 2003, 15:45
1 Misschien is het een idee om je gitaar te stemmen voor je gaat opnemen.

2 Iets meer zang oefenen

3 het gitaarwerk klinkt redelijk kut, clean erger dan distorted

4 de zang klinkt zeurderig

ik kan de bas zo niet beoordelen met deze speakers, maar het zal vast neit veel soeps zijn.

Shay
13 maart 2003, 15:52
Op 2003-03-13 09:31, schreef alhambra:
O MIJN ALLAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



WuhahaBuhaha

Kitaarhiero
13 maart 2003, 18:38
De zang klinkt een beetje als Courtney Love... op een slome dag...
Verder is het niet echt goed gemixt. de zang had wat minder prominent kunnen zijn.

Barret Wallace
13 maart 2003, 21:54
michielleke, NEG K3 FAN en KITAARHIERO kunnen er ook geen reet van ze hadden hier ook een keer een paar mp3's gepost en geloof me dat was nóg erger...
Het verbaast me dat ze zoveel kritiek kunnen geven maar die kritiek niet op hun EIGEN spel kunnen toepassen.
Laat dit een troost zijn :wink:

Negative K3 fan
13 maart 2003, 22:14
Waarom zou je geen kritiek mogen leveren als je het niet beter kan?? En die gitaarpartij van dat nummer kan ik volgens mij wel beter.

Barret Wallace
13 maart 2003, 22:51
Ik zeg niet dat het niet mag. dus dat is onzin

en je kan hem ''volgensmij'' wel klinkt niet echt overtuigend.

Mithrandir
14 maart 2003, 14:50
jullie hadden het wel wat sneller en levendiger mogen spelen, het is saai en de zang helpt niet mee, zoek een zanger die wat enthousiaster zingt dat zou al een stuk schelen...

Negative K3 fan
14 maart 2003, 17:47
Op 2003-03-13 21:51, schreef Barret Wallace:
Ik zeg niet dat het niet mag. dus dat is onzin

en je kan hem ''volgensmij'' wel klinkt niet echt overtuigend.


Je bekritiseert me er wel me.

En het zal me aan mijn anus oxideren of ik overtuigend klink.

Pickslide
14 maart 2003, 19:56
Ik vond het niet slecht, ook niet echt goed maar niet zo barslecht als hier beweerd. Volgens mij gaan mensen hier al snel zeuren als ze het zelf ietsje beter kunnen. Terwijl ze er niet bij na denken dat er ook beginnende bands zijn.

Er zijn bandjes die zo klinken en optreden.......

Negative K3 fan
14 maart 2003, 20:03
Echt slecht vond ik het ook niet, maar ik vind wel dat je een gitaar mag stemmen voor je gaat opnemen. En het kan veel beter,

Barret Wallace
16 maart 2003, 10:53
Op 2003-03-14 16:47, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-03-13 21:51, schreef Barret Wallace:
Ik zeg niet dat het niet mag. dus dat is onzin

en je kan hem ''volgensmij'' wel klinkt niet echt overtuigend.


Je bekritiseert me er wel me.

En het zal me aan mijn anus oxideren of ik overtuigend klink.

hehe is maar goed ook want het zal je nooit lukken met die poepgitaar

SiNiSTRaL
16 maart 2003, 12:45
Op 2003-03-14 18:56, schreef Pickslide:


Er zijn bandjes die zo klinken en optreden.......


en nooit wat bereiken :grin:

alhambra
16 maart 2003, 14:29
Op 2003-03-16 11:45, schreef SiNiSTRaL:


Op 2003-03-14 18:56, schreef Pickslide:


Er zijn bandjes die zo klinken en optreden.......

Idd en dan maar zeuren dat dit soort bandjes geen kans krijgen in NL. Sjesus jongens laten we eerlijk zijn als je dit in de kroeg hoort dan ben je snel weer pleite en diegene die dat niet hoort of ziet weet gewoon geen flikker van muziek EN heeft geen smaal.

en nooit wat bereiken :grin:

Neals
16 maart 2003, 20:24
die zang is matig ............... en als jullie een jaar bezig zouden zijn zou ik jullie alleen kunnen aanraden te stoppen

kokteejl
17 maart 2003, 18:09
waarom kan ik maar 3 seconden van het liedje beluistere? IKKE WILLE MERE!

SLiPKNOT666
18 maart 2003, 14:29
Dit is poep SHIT!

Mithrandir
18 maart 2003, 19:36
ja, maar jij bent slipknot666 dus jij bent stoer....

Kitaarhiero
18 maart 2003, 21:45
Op 2003-03-13 20:54, schreef Barret Wallace:
michielleke, NEG K3 FAN en KITAARHIERO kunnen er ook geen reet van ze hadden hier ook een keer een paar mp3's gepost en geloof me dat was nóg erger...
Het verbaast me dat ze zoveel kritiek kunnen geven maar die kritiek niet op hun EIGEN spel kunnen toepassen.
Laat dit een troost zijn :wink:


1. Ik geef kritiek op de mixage, niet op de technische kwaliteit van de muziek
2. Jij weet helemaal niet of en hoe ik de kritieken toepas op mijn eigen spel
3. Ookal zijn mijn mp3's slecht ingespeelt, dat betekend niet meteen dat ik niet weet hoe iets wél goed klinkt/gespeeld is.

Barret Wallace
19 maart 2003, 10:31
Kom dan met bewijzen Kitaarhieroboy

VHsologitarist
19 maart 2003, 12:08
jongens jongens jongens toch.......
laten we nu geen ruzie maken.......
Ook voor kitaarhiero is er rose gips :wink:
t maakt toch ni uit wie beter speelt. Een forum is er voor te leren van je gitaar(spel) (althans zo zie ik het).
HJaaaaaaaa......... En aan goede opmerkingen over je gitaarspel, dat is natuurlijk dan ook nooit weggegooid, toch?
Laten we vrede houden en ons niet aansluiten op de oorlog Amerika-Irak verdoemme :wink:
Greetz
Eddie

Dude
2 april 2003, 20:25
Op 2003-03-13 17:38, schreef Kitaarhiero:
De zang klinkt een beetje als Courtney Love... op een slome dag...
Verder is het niet echt goed gemixt. de zang had wat minder prominent kunnen zijn.



idd, ik ben zelf ook niet erg sterk in zingen maar dit zuigt echt heel erg kont !

geertenno
2 april 2003, 22:33
Het klinkt niet vals maar wel zeurderig, voorderest wel goed hoor voor een beginnend bandje...

TIMBER
3 april 2003, 08:23
De MP3 op zich klinkt niet geweldig maar jullie hebben dan ook niet een gemakkelijk nummer uit gekozen. Qua akkoorden zetting valt het wel mee, maar het slagje in het gitaarloopje is niet de éénvoudigste om te spelen en dan vooral omdat het nummer in het gehoor wel lekker simpel klinkt. Dit soort loopjes maakt het niet makelijker voor een beginnend bandje om strak te spelen. Dit geld in zekere mate ook voor het drumwerk… sommige drummers kunnen dit uren achter elkaar spelen maar de meesten hebben toch problemen om dit stukje drie minuten lang achter elkaar strak te spelen. Probleem van dit soort nummers is als je het gaat uitzoeken dan ben je er al na een paar minuten achter wat de mannen spelen en denk je ooohhh… dat kunnen wij ook, maar in de praktijk valt dat vaak tegen. De zang op zich kun je mee verder maar dan zou ik er inderdaad er wat meer power en feeling in leggen en de volgende keer proberen om 2 stemmig op te nemen. Kort om ga zo door maar probeer misschien wat simpelere nummers om elkaar wat beter te leren aanvoelen en als je het gevoel krijgt dat je echt als een geoliede machine draait ga dan een stapje verder.

timlawson
4 april 2003, 12:27
iedereen kan zeuren wat ze willen met het klinkt anders best lekker en doet zeker niet onder aan het origineel dus degene die het gitaarwerk niet goed vind zal de echte plaat ook wel niet goed vinden

amen

FNaRK
4 april 2003, 13:27
Op 2003-04-04 11:27, schreef timlawson:iedereen kan zeuren wat ze willen met het klinkt anders best lekker en doet zeker niet onder aan het origineel dus degene die het gitaarwerk niet goed vind zal de echte plaat ook wel niet goed vinden
amen


Huh ???
Ja....dit is echt een antwoord waar we wat mee kunnen
ga anders eens een stel nieuwe oren kopen...

sunday violence
10 april 2003, 14:58
het is niet goed, maar ook niet slecht ofzo, ik ken een bandje hier in den helder die speelt dat veeeeeel slechter.....

Theije
24 april 2003, 01:32
Ik heb niet alle vorige commentaren gelezen maar dit vind ik, ik speel het nummer zelf ook wel us van tijd tot tijd:

-Zang vind ik op zich nix mis mee, het blijft een cover dus je mag er altijd je eigen draai aan geven.
-In de intro zou ik het gitaargeluid een stuk cleaner houden, das namelijk ook zo in het orgineel.
-En ik vind het jammer dat wanneer de gitaar over gaat naar distortion dat ie bijna compleet verdwijnt, in het orgineel kom dit stuk veel agressiever naar voren.
Dat vind ik juist de kracht van 3 Doors down, die rustige stukken afgewisseld met harde/snelle bijna metal achtige refreinen.