PDA

View Full Version : Welk effect?



BramSchouten
11 januari 2009, 15:45
Hallo allemaal,

Hoe krijg dit geluid uit mijn versterker, wat voor effect heb ik er voor nodig?

http://www.youtube.com/watch?v=k7AwPUsyUO4

Een geweldige band is het trouwens.

Alvast bedankt!

Mitch
11 januari 2009, 15:52
En welk geluid bedoel je dan precies? Kun je de secondes noemen?

BramSchouten
11 januari 2009, 16:30
Oh ja, sorry. Ik bedoel het geluid vanaf 1:08.

robert-gitarist
11 januari 2009, 16:53
Volgens mij een vibrato een tremelo/pan achtig iets.

BramSchouten
11 januari 2009, 17:08
Ik bedoel dat zware gitaar geluid op 1:08..?

Mitch
11 januari 2009, 17:12
Ja, robert ook neem ik aan :D
vibrato/chorus achtige sound met een dikke hollow body. Dat zware zit 'm meer in de gitaar/amp dan in het effect, al versterkt dit het wel een beetje.

robert-gitarist
11 januari 2009, 19:48
Ja, robert ook neem ik aan :D
vibrato/chorus achtige sound met een dikke hollow body. Dat zware zit 'm meer in de gitaar/amp dan in het effect, al versterkt dit het wel een beetje.

Hahaha ja inderdaad :seriousf:

Dat zware/dikke geluid kan overigens ook nog een Chorus zijn want ik vind het geluid nogal diep klinken ofzo. Misschien kun je eens gaan zoeken (google) op de naam van de gitarist. Misschien kom je wat meer te weten zover zijn setup.

The Lo Lands
11 januari 2009, 20:08
Cool side project met de zanger/gitarist van 16 Horsepower! Hij bespeeld zijn vibrato met z'n tremelo en verder zal zijn gitaar, versterker en speakerkeuze grotendeels zijn geluid bepalen. Eventueel speelt hij stereo over twee verschillende versterkers met een stereo delay om het stereobeeld nog breder te maken. Ik hoor zelf geen overmate gebruik van effecten als chorus of tremelo effect, beiden zouden te steriel klinken en dit is ook echt zijn sound welke hij met 16 Horsepower ook zo dramatisch weet te verwoorden :)

BramSchouten
17 januari 2009, 17:53
Ja inderdaad, ik was laats naar een concert van ze geweest in Tivoli, het was een van de beste concerten waar ik naar ben toe geweest! Ik ben heel erg beïnvloed door ze, daarom wil ik ook zo'n zwaar geluid krijgen..

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal!