PDA

View Full Version : Justin Timberlake



Di Stefano
11 januari 2009, 15:35
Even voor alle duidelijkheid, ik ben geen fan van Justin Timberlake. De meeste van zijn hits haat ik gewoonweg en de muziek kan me echt niet boeien. Ik kreeg dus bijna een beroerte toen de bassist van mijn band een live dvd van hem kocht (live in Madison Square Garden). Toen hij me de dvd liet zien probeerde ik zo hard mogelijk aan iets anders te denken en zo weinig mogelijk van de dvd te horen/zien:)

Nu, achteraf gezien moet ik toegeven dat het echt allesbehalve was wat ik verwachtte. De show zelf is super, dat was natuurlijk wel te verwachten, maar de muziek zelf is waarschijnlijk nog beter. Alle nummers zijn totaal herarrangeerd en schitterend gespeeld door de muzikanten. Het is ook de band van Prince die hem begeleid dus die mannen weten echt waar ze mee bezig zijn. Lekkere grooves, super solo's, strakke breaks,...

Gezien er waarschijnlijk wel meer mensen zijn die net zoals ik niet meteen een dvd van Justin zouden bekijken wou ik het hier toch even vermelden. Het is echt muzikale top en zeker het bekijken waard.

Brewskie
11 januari 2009, 15:40
Ik ben even vergeten wie dat nou zei, maar ik las gister dat iemand vond dat Justin meer muzikant is dan alle muzikanten bij elkaar waar hij ooit mee samen heeft gespeeld. Nogal een statement.

future2future
11 januari 2009, 16:11
Ik ben even vergeten wie dat nou zei, maar ik las gister dat iemand vond dat Justin meer muzikant is dan alle muzikanten bij elkaar waar hij ooit mee samen heeft gespeeld. Nogal een statement.

Dat as Greg Howe, maar hij zei dat hij Justin meer muzikant vond dan alle andere artiesten waar hij mee heeft gespeelt. niet dan alle muzikanten

Brewskie
11 januari 2009, 16:15
Dat as Greg Howe, maar hij zei dat hij Justin meer muzikant vond dan alle andere artiesten waar hij mee heeft gespeelt. niet dan alle muzikanten

Ja, inderdaad. Gelezen in 'Gitarist'-magazine. Thx.

M.COM
11 januari 2009, 17:15
Ik vind het ook nogal een bekrompen houding om alle popartiesten over dezelfde kam te scheren. Zeker Justin Timberlake. Ik heb zelf altijd respect gehad voor een artiest van zijn kaliber. Hij weet hoe je hits maakt (aan hoeveel zit hij ondertussen?), hij heeft een goede stem, heeft gewerkt aan het 'show'element, hij schrijft eigen teksten, speelt piano en doet zijn best om andere ook te leren, etc. Ik vind het knap van hem dat hij zijn status als popidool zoveel mogelijk kracht probeert bij te zetten.

WICKED
12 januari 2009, 12:25
Ik vind het ook nogal een bekrompen houding om alle popartiesten over dezelfde kam te scheren. Zeker Justin Timberlake. Ik heb zelf altijd respect gehad voor een artiest van zijn kaliber. Hij weet hoe je hits maakt (aan hoeveel zit hij ondertussen?), hij heeft een goede stem, heeft gewerkt aan het 'show'element, hij schrijft eigen teksten, speelt piano en doet zijn best om andere ook te leren, etc. Ik vind het knap van hem dat hij zijn status als popidool zoveel mogelijk kracht probeert bij te zetten.
ben ik helemaal met je eens +1

TMKXL
13 januari 2009, 15:48
+1. Mijn ouders hebben UPC op de TV, met dat on demand gedoe, kan je ook zo live DVD's kijken. Zo ook de Back to Basics DVD van Christina Aguilera. Jezus wat een band, niet te zuinig. Echt super, ook te gekke arrangementen inderdaad, heel muzikaal allemaal, en mevrouw Aguilera zelf heeft natuurlijk een strot om u tegen zeggen. Pop is zo slecht nog niet. :)

ACSlater
13 januari 2009, 16:50
Mijn afkeer van Justin Timberlake heeft meer te maken met zijn periode in Nsync. Een schaamteloze ripoff van the Backstreet Boys en dat zegt al genoeg denk ik; Verschrikkelijke pop met teksten als "I drive myself crazy thinking of you" brrrrrrr!
Zijn soloplaten die door de Neptunes zijn geproduceerd zijn wel goed en ik geloof ook best dat een concert wel is uit te houden.

cosmos
13 januari 2009, 18:02
+1!

Die DVD is echt te gek, net als die van Christina Aguilera trouwens. Echt de moeite waard, alleen al vanwege de band. En trouwens, zo slecht is Justin helemaal niet, toch wel een van de talentvollere artiesten van de afgelopen paar jaren. Zoals die live zingt, kan dansen en instrumenten bespeeld...kan Madonna nog wat van leren..

Di Stefano
15 januari 2009, 00:47
Het leuke aan de dvd van Timberlake is dat hij echt tussen de muzikanten staat. Bij Aquilera staan die echt vanachter in een hoekje weggestoken en komen ze amper/niet in beeld.

TMKXL
19 januari 2009, 22:35
Het leuke aan de dvd van Timberlake is dat hij echt tussen de muzikanten staat. Bij Aquilera staan die echt vanachter in een hoekje weggestoken en komen ze amper/niet in beeld.

Lol, ga die Back to Basics DVD maar es kijken, bij het 2e nummer staat volgens mij de hele band (de gasten die kunnen lopen met hun instrument, dus bas, gitaar, blazerssectie, backing vocals) op een rijtje samen met Aguilera en de dansers. Ze hebben zelfs danspasjes.
Halverwege het concert komt de band op een nieuw podium oprijden en zitten ze ook midden op het podium, Aguilera komt dan omhoog van onder het toneel; op de piano van de toetsenist.

Die band doet genoeg.

Di Stefano
20 januari 2009, 00:55
Mss heb ik de foute gezien dan:)