PDA

View Full Version : NGD deel 2: mid '90's CIJ Fender Jaguar



Mitch
11 januari 2009, 15:16
Op mijn advertentie voor de Iba LP kreeg ik talloze reacties. En allemaal met de vraag: is het een set neck (neckthrough werd ook nogal eens gevraagd door mensen die het verschil niet snapten) of een bolt-on. Zodra ik antwoordde dat het een bolt-on was haakte iedereen af. Suf, want sustain had het ding genoeg. De holle top heeft mijns inziens een groter effect op de sound, maar goed. Ik kreeg ook nogal wat ruilvoorstellen dus ik paste mijn advertentie aan dat ik niet op zoek was naar een ruil tenzij iemand een erg leuke P90 gitaar had. En dat was dus bingo :D Iemand had nog een licht aangepaste mid nineties CIJ Jaguar, met de aanpassing dat er twee P90's in waren gezet door een vorige eigenaar. Ik was al dol op de bodyvorm, niet op de pickups maar wel op P90's en toen ik de kleur zag....

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6839.jpg

Voor de duidelijkheid: matching headstock, maar het licht was een beetje lastig.
Ik was benieuwd hoe ik de 24"scale zou vinden, maar dat viel reuze mee, ik hoefde er nauwelijks aan te wennen. Dat mijn handen niet te groot zijn zal daar aan meehelpen. De brug en tremolo functioneren prima, lekker schomelen zonder te ontstemmen. Puik!
Avondje op gespeeld: bijna hetzelfde verhaal als de AM50! Echt een perfecte sound op het hals element, echt super. Een P90 bij de hals op een volledig mahonie gitaar vind ik vaak te weinig helderheid hebben, wordt snel modderig, maar dit is echt briljant. Heel mooi diep met precies genoeg bite, komt prachtig door de mix. Het brug element: daar is óf iets mis mee in de bedrading óf het is gewoon een slecht ding, klinkt nergens naar. Daar wordt nog naar gekeken...
De ingewikkelde schakeling (rhythm/lead circuits met aparte aan/uit schakelaars voor de elementen en een bass cut switch op het lead circuit) moest ik even aan wennen en stock is -ie op zijn zachtst gezegd achterhaald en onbruikbaar. Het rhythm circuit is veel te dof, een beetje zoals de vintage-correcte truuk die ze bij '52RI Teles uithalen. Dat ga ik, als -ie toch bij De Gier staat om naar de P90 te kijken, flink aan laten passen.
Maar wat een showboat, hahaha!

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6837.jpg

JeroenSchaaf
11 januari 2009, 15:18
en nogmaals gefeliciteerd man! en nu een foto van de hele collectie!

Nielsje
11 januari 2009, 15:26
Laat me even vriendelijk zijn: (:seriousf:)

gefeliciteerd! :cheerup:

Dit vind ik overigen ook écht een tof ding. De bodyvorm die je custom heeft vond ik bijzonder aangenaam, zal bij deze niet anders zijn.

Wat er natuurlijk wel bij moet als je met deze gitaar het podium op gaat:

http://dallasvintageshop.com/wp-content/uploads/Image/elvis_in_gold.jpg

Guitar GoD
11 januari 2009, 15:27
netjes gedaan, tof ding!

Mitch
11 januari 2009, 15:28
Eindelijk een gitaar die zich qua *bling* kan meten met mijn De Gier. Podiumkleding laat ik nog even afhangen van een definitieve bandnaam, ghehehe.

@Joene: de hele collectie op één foto is lastig omdat het spul nooit compleet is, er hangt er altijd wel één in de oefenruimte!

Lexvandoef
11 januari 2009, 15:53
Lekker gitaartje Mitch, foeilelijke kleur, dat wel. :seriousf:

Mitch
11 januari 2009, 16:05
Ik heb niks met dekkende lak en al helemaal niet met goud (ik word zelfs niet warm van goede Goldtops) maar bij deze vond ik het om één of andere reden he-le-maal goed.
Waarschijnlijk omdat het zo fout is :D

Mad mind
11 januari 2009, 16:31
Mooi ding man, die kleur is uniek. Ik weet nog niet of ik ze nu mooi vind of niet, maar de gitaar zelf vind ik wel geweldig.

Luke-wannabe
11 januari 2009, 16:38
Apart! I like it! 2 mooie gitaartjes gescoord, Mitch!

Klaasj Vaak
11 januari 2009, 16:40
Qua vorm vind ik een Jaguar één van de mooiste gitaren. Alleen, ik moet toegeven, deze gitaar vind ik zowel qua kleur alswel de elementenkeus niet mooi. Persoonlijk houd ik meer van een traditionele Jaguar en dan bij voorkeur candy apple red.

Maar goed, jij moet het er mee doen! Congratuliere!

Dweezman
11 januari 2009, 16:45
Ja! Gefeliciteerd! Nog een Jaguar-broeder!

Ben benieuwd hoe jij de brug in de praktijk gaat vinden.

JeroenSchaaf
11 januari 2009, 16:58
Eindelijk een gitaar die zich qua *bling* kan meten met mijn De Gier. Podiumkleding laat ik nog even afhangen van een definitieve bandnaam, ghehehe.

@Joene: de hele collectie op één foto is lastig omdat het spul nooit compleet is, er hangt er altijd wel één in de oefenruimte!

Awhh jammer man! ;) dat probleem heb ik nu ook.

Steeds alles op 2 locaties staan!

Joey Handsome
11 januari 2009, 17:02
Ik snap het even niet. Het hals element is erg goed, of is het juist het brug element. Typefoutje?

barno
11 januari 2009, 17:03
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6839.jpg


http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6837.jpg

hola! what a looker!!
heel mooi

Mitch
11 januari 2009, 17:06
Ik snap het even niet. Het hals element is erg goed, of is het juist het brug element. Typefoutje?

Typo, gecorrigeerd! Het brugelement is heel iel en middy, hals is purrrrrfect.

De meningen over het uiterlijk zijn verdeeld zie ik :D

Dweezman
11 januari 2009, 17:18
De meningen over het uiterlijk zijn verdeeld zie ik :D

Kan ook niet anders bij dit type gitaren. En da's maar goed ook, anders had iedereen er 1, en waren ze een stuk minder speciaal geweest.

Wat je wat voor p90's er in zitten, qua merk?

Mitch
11 januari 2009, 17:26
Eerst maar eens kijken of het een slecht element is of dat het mischien een stacked P90 is waarbij iets verkeerd is aangesloten. Het klinkt namelijk 'uit fase'. Afijn, dat komt nog. Als het een brak element is ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de lekkerste P90 die ik ooit heb gehad: Nordstrand.

budje
11 januari 2009, 19:35
Wat een ontzettend goedgekeurde gitaar! Veel plezier ermee!

vulvasonic
11 januari 2009, 20:22
Endatteme...... :cheerup:


Een tortoise slagplaatje zou ook niet misstaan trouwens (niet dat er iets mis is met het wit, overigens).
:cooler:

Mitch
11 januari 2009, 20:26
Ik zit nog een beetje te denken aan hetzelfde materiaal dat op mijn De Gier zit. Daar heb ik nog wat van liggen, moet ik er toch eens naast houden...

Dit dus:

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6826.jpg

Ik heb ook al even zitten kijken naar chromen pickup covers maar ik denk dat dat nét effe teveel van het goede is :soul:

vulvasonic
11 januari 2009, 20:29
Ik heb ook al even zitten kijken naar chromen pickup covers maar ik denk dat dat nét effe teveel van het goede is :soul:

Het is dat de crème-kleurige elementen nogal afsteken tegen het witte van de slagplaat. Dat is eigenlijk het enige waar ik tegenaan hik, qua uiterlijk.

Mitch
11 januari 2009, 20:56
Met de juiste kleur crème komt het dan wel weer netjes overeen met het goud. Totaal niet te zien op de foto's maar IRL is het wel zo.