PDA

View Full Version : NGD deel 1: '83 Ibanez AM50



Mitch
11 januari 2009, 16:02
Achterstallig onderhoud, ik heb deze in december al gescoord maar ik had niet eerder gelegenheid om foto's te maken (sorry D_H).
Ik speelde een tijdje met de '73 Iba LP en ondanks zijn geweldige smoel en goede hardware had -ie toch eigenlijk, naast veelzijdigheid, niet zoveel te bieden t.o.v. mijn andere gitaren en klonk mijn Tele eigenlijk nog vetter... Dan toch liever iets met meer karakter, dus op zoek. Op Marktplaats kwam ik een leuke LP-sized ES ripoff tegen, de Ibanez AM50. Wat je nu een 339-kloon zou noemen :D Naar Amsterdam afgereisd, buitengewoon prettige verkoper die vertelde dat de gitaar intensief geleefd had maar dat -ie 'm nu bijna niet meer gebruikte, alleen als back-up. Gekocht, plechtig beloofd dat -ie veel bespeeld zou worden en een paar keer in de oefenruimte gebruikt bij repetities.

Plezierige, bekende hals voor de Ibanez kenners, niet te breed of smal, redelijk plat en niet Wizard-dun. Akoestisch klnikt de gitaar minder vol dan je van een full size semi-hollow gewend bent, maar zeker niet iel. Dan de afdeling plugged: switch is aan vervanging toe en de volumepots schreeuwen om een treble bleed maar voor de rest: lekker ding hoor! Hals element is echt ge-wel-dig. Precies zoals je een semi-hollow wil hebben. Volvette roomboter en net niet modderig. Dit was precies precies wat ik zocht, een prima aanvulling op mijn andere gitaren. Brugelement heeft net iets te weinig output, het is niet echt een goed gecalibreerde set. Sound is ook een tikkie te dun, daar komt nog wel een keer wat anders in maar het functioneert in ieder geval prima.

Afijn, genoeg geluld:

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6841.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/100_6846.jpg

Toen moest ik alleen nog de Iba LP verkopen maar dat werd een ander verhaal, zie NGD deel 2 :satisfie:

Nielsje
11 januari 2009, 16:13
Laat me even vriendelijk zijn:

gefeliciteerd! :cheerup:
Enig idee wat wat je in de brug wil zetten? Geen last van vervelende feedback e.d.?

JeroenSchaaf
11 januari 2009, 16:15
Gaaf man! eindelijk foto's :D

Ziet er goed uit!

Tupelo
11 januari 2009, 16:18
Ik ben ook helemaal into ES335 modellen en het hoeft niet noodzakelijk een ES335 te zijn.
Deze gitaar zou zo mijn Telesonic mogen vervangen wanneer ik niet aan het uitdunnen was.
Goed jaar, goede gitaar wauw !! :cheerup:

Mitch
11 januari 2009, 16:19
Laat me even vriendelijk zijn:

gefeliciteerd! :cheerup:
Enig idee wat wat je in de brug wil zetten? Geen last van vervelende feedback e.d.?

Als je er geen pest aan vindt mag je dat best zeggen hoor :seriousf:
Pas als ik de Tube King, Klon én Tone Press aanzette merkte ik dat -ie eerder feedbackt dan de andere gitaren maar da's heel netjes. Ik wil het halselement nog effe laten doormeten om een indruk te krijgen van de output, maar ik denk dat in de brug een Bareknuckle gaat komen, de Black Dogs in de LP waren me ook uitstekend bevallen.

Nielsje
11 januari 2009, 16:21
Als je er geen pest aan vindt mag je dat best zeggen hoor :seriousf:

Nee, serieus, vind het een leuke gitaar. Vond de ES339 van Robbert ook geweldig. Ben benieuwd hoe 'ie klinkt!

Lexvandoef
11 januari 2009, 16:55
Nogmaals congrats man! Ben geen ibanez fan, maar deze is inderdaad lekker classic!

Laat nu maar ff snel een minimeet komen ;).

Mitch
11 januari 2009, 17:03
Het geluidsdempende materiaal voor de binnenkant van de oefenruimte is onderweg dus zodra we qua akoestiek op orde zijn volgt een uitnodiging ;)

Luke-wannabe
11 januari 2009, 17:38
Nice! Lekker zo'n 335 (-like)

Bram+
11 januari 2009, 18:19
Nogmaals congrats man! Ben geen ibanez fan, maar deze is inderdaad lekker classic!
Gelukkig zijn alle Ibanezzen hetzelfde!

Ziet er goed uit, hij is compacter dan een 'normale' ES, of niet?

Mitch
11 januari 2009, 18:24
Ja, zoals al gezegd, het is een LP sized gitaar, zoals Gibson nu zelf de CS339 heeft.

peter_heijnen
12 januari 2009, 12:05
Hey Mitch, wat een mooie!

Ik heb er vroeger ook twee gehad. Eerst precies zo'n zelfde sunburst, nieuw gekocht in 83 of 84, en later nog even een groene waar joe bardens in zaten, om die er snel uit te peuteren.

Veel plezier!