PDA

View Full Version : Ik ga op zoek, veelzijdigheid gewenst



marc_o
11 januari 2009, 14:13
Tja, ben nooit zo van het plaatsen van zoektochten, maar....nu dus wel.

Na een jaar of 14 alleen eigen nummers te hebben gespeeld en nu toch het covercircuit weer in te rollen, heb ik meer behoefte aan een erg goede versterker die meer sounds in huis heeft dan m'n Rivera. Hoewel ik de Rivera Fandango absoluut nog altijd één van de betere versterkers vind die er in de handel zijn, vind ik 'm persoonlijk beter geschikt voor wat ik jaren maakte, namelijk, eigen nummers, waarbij je niemand hoeft 'na te doen".
Feitelijk zoek ik een echte 3-kanaalsbak, mag top of combo zijn, maakt me niet veel uit.

Clean, van claen tot dik
crunch, van lichte crunch tot vette drive
lead: alles wat verder gaat

Rijtje absolute No-No's
Engl (10 jaar gehad, daar ben ik overheen gegroeid)
Koch 9vind ik zelden mooi bij een ander en zelfs nooit bij mij, op de pedaltone na, maar die heb ik al)
Modelling (duh...troep)

Rijtje te testen:
Hook
Bogner XTC
Brunetti verschillende modellen, vind de soundclips her en der echt dik in orde)
Marshall tsl series (vind ik vaak toch opvallend goed)

Van belang is dat ze goed tot hun recht komen in een algemene coverband en niet een vernietigend volume nodig hebben om toch goed te klinken.

Ik heb overigens ook nog een Rivera knucklehead 3-kanaalstop die verschrikkelijk goed klinkt, maar wel hard moet, prima op een podium, weer wat minder in een kroegje...


Tips iemand?

Nielsje
11 januari 2009, 14:17
Tja, je bent veeleisend. Niet negatief bedoeld, maar je weet zeker wel wat je zoekt. Goeie 3 (of meer) channel bakken zijn zeldzaam en vaak ook prijzig.
Waar ik nog steeds niets van weet, is de Egnater Tourmaster.
Ik heb geen idee of het wat is, maar aangezien je toch het in die hoek zoekt, kan je hem mooi eens objectief gaan testen :D

Nadeel is wel dat je ervoor naar Drenthe moet..

marc_o
11 januari 2009, 14:20
Is misschien wel een goede tip, ken 'm alleen maar van naam.
Nadeel is de merknaam....raak het ooit maar weer eens kwijt, niet dat ik daar nou veel mee bezig ben, gezien het feit dat ik m'n Rivera's ook al een ruime tijd heb....maar toch...

LordRiffenstein
11 januari 2009, 14:38
Marshall JVM, kopen in UK, zijn daar door de lage koers van de pond gewoon goedkoop.

Spitfire
11 januari 2009, 14:39
En wat dacht je van een Hughes & Kettner Switchblade?

tillens
11 januari 2009, 14:59
Tja, ben nooit zo van het plaatsen van zoektochten, maar....nu dus wel.

Na een jaar of 14 alleen eigen nummers te hebben gespeeld en nu toch het covercircuit weer in te rollen, heb ik meer behoefte aan een erg goede versterker die meer sounds in huis heeft dan m'n Rivera. Hoewel ik de Rivera Fandango absoluut nog altijd één van de betere versterkers vind die er in de handel zijn, vind ik 'm persoonlijk beter geschikt voor wat ik jaren maakte, namelijk, eigen nummers, waarbij je niemand hoeft 'na te doen".
Feitelijk zoek ik een echte 3-kanaalsbak, mag top of combo zijn, maakt me niet veel uit.

Clean, van claen tot dik
crunch, van lichte crunch tot vette drive
lead: alles wat verder gaat

Rijtje absolute No-No's
Engl (10 jaar gehad, daar ben ik overheen gegroeid)
Koch 9vind ik zelden mooi bij een ander en zelfs nooit bij mij, op de pedaltone na, maar die heb ik al)
Modelling (duh...troep)

Rijtje te testen:
Hook
Bogner XTC
Brunetti verschillende modellen, vind de soundclips her en der echt dik in orde)
Marshall tsl series (vind ik vaak toch opvallend goed)

Van belang is dat ze goed tot hun recht komen in een algemene coverband en niet een vernietigend volume nodig hebben om toch goed te klinken.

Ik heb overigens ook nog een Rivera knucklehead 3-kanaalstop die verschrikkelijk goed klinkt, maar wel hard moet, prima op een podium, weer wat minder in een kroegje...


Tips iemand?

Ey Marc, kijk in ieder geval eens naar de wizard / mercury van brunetti. zijn geloof ik geen 3channels, maar wel heel tof. ook die tsl is cool, als je maar weet hoe of wat.. wat je ook kunt overwegen is een mesa of een goede two channel bak, met een extra pedaal erbij voor leads.... ik weet ook niet wat je budget is, dus kan wel roepen koop een matchless phoenix met een hot cake ervoor maar goed.... de cake heb je al!

Mitch
11 januari 2009, 15:34
Juist omdat je best wat lekkere pedalen hebt zou ik het ondanks covers toch eerder in een lekkere eenkanaals amp zoeken. Geen overweging? Kun je naar mijn idee met een gitaar of drie en een drive/boostpedaal of drie meer kante mee uit.

Mr.Bluesbreaker
11 januari 2009, 16:14
Hook; koning van de huidige amps voor mij. Klinkt op laag volume best al ok. Heb er pagina's vol aan gewijd, check anders mijn review topic eens. TS erbij om de boel nog iets dikker te krijgen als het moet, ik doe het nooit maar dan heb je ook al je higain needs gecovered.

TSL: gehad, blijft toch echt wel een hele andere wereld maar kost ook minder dan de helft.
Zet er in ieder geval zeker geen 1960 met G1275T onder, dan blijft het geluid echt vies in de kast hangen. Werkte voor mij niet echt ok met veel strat op het 2e kanaal, veel te dichtgesmeerd en gruizig. Wellicht met een OT upgrade, goed afgestelde buizen en een lekkere cab al een pak beter, maar is dat het dan waard vraag ik me af. Ga liever van een stock amp uit.

XTC: viel me erg tegen voor het geld wat je ervoor krijgt. Moet erg luid om acceptabel te klinken met vrij veel gain. Aantal 3 way switches die vaak in 1 stand maar echt lekker klinken naar mijn mening. Anderen klinken er soms wel te gek mee, maar voor mij werkt het niet. Ook de footswitch vind ik raar ingedeeld en onhandig.

Brunetti; alleen ooit de Maranello combo getest, was ik niet echt wild van toen. Zegt verder niks over de andere heads.

Misschien toch die Egnater testen? Die 19" bak met 4 modules erin leek me echt het einde voor coverwerk, tot ik hoorde dat de import stopte naar NL. Tourmaster is voor het geld natuurlijk te gek als al die opties in het echt ook bruikbaar zijn, niet getest.

Tot zover mijn uiterst subjectie kijk op deze zaak. Maar wel met een "coverband" gedachte.

marc_o
11 januari 2009, 17:22
Hook was ik zeer zeker van onder de indruk, maar was er niet iets met de switches, waar er regelmatig een aar voor werden teruggestuurd? ik meen me te herinneren dat ze niet goed werkten ofzo..

@ Mitch: Die éénkanaals komt ook, want een Bassman staat sowieso op de lijst....ongeacht de coverband.
Het gaat me dan ook vooral om bruikbaarheid, kleine podia, dus compact en toch vanalles kunnen.


XTC zit erg in de hoek van de Knucklehead.

Marshall JVM combo is inderdaad een optie LordRiffenstein, thanks.

H&K Switchblade klinkt ook goed inderdaad.


Budget is minder van belang, dat zit wel snor, het is meer een zaak van of ik het er inderdaad aan wil uitgeven.

1 van mijn droomversterkers is bijvoorbeeld de Diezel Herbert, maar om nou met een 180 Watt buizenbak in een kroeg te gaan staan, waar het gemiddelde publiek niet eens weet dat er buizen bestaan, laat staan hoe ze klinken....dat gaat me iets te ver.

Mitch
11 januari 2009, 18:06
@ Mitch: Die éénkanaals komt ook, want een Bassman staat sowieso op de lijst....ongeacht de coverband.
Het gaat me dan ook vooral om bruikbaarheid, kleine podia, dus compact en toch vanalles kunnen.
Als je met compact bedoeld: geen 'beenruimte' in beslag laten nemen door een bescheiden pedalboard....dan valt er veel te zeggen voor de Hook. Moet je inderdaad wel even zoeken op 'ploppen' of 'ploppende', daar zijn meerdere topics over (helaas).

the sure thing
11 januari 2009, 20:20
..dan valt er veel te zeggen voor de Hook. Moet je inderdaad wel even zoeken op 'ploppen' of 'ploppende', daar zijn meerdere topics over (helaas)... Ik heb die topics redelijk gevolgd, maar volgens mij is het definitief te verhelpen. De HOOK staat nl. ook op mijn verlanglijstje. Super versterker voor in een coverbandje. Maar ja.... kost een paar centen en hij is 100W, soms ook een beetje teveel van het goede?

Ik ga binnenkort de R20 van HOOK eens testen. Compleet ander beestje, maar ben wel benieuwd.

Voor de rest: OF de HOOK of een 1 kanaals fender buizenbakje (oud!) en dan een paar pedaaltjes erbij. Zo speel ik ook al jaren in coverbandjes.

Mr.Bluesbreaker
11 januari 2009, 20:52
Wat ik doe als de zaaltjes wat kleiner zijn; Hook op een 1*12 cab en niet naar de FOH mikken, kan ie toch wat harder, gewoon op de grond zetten zodat je medebandleden niet in de beam van je cab staan. Voor je eigen podiummix een beetje terug laten komen op je monitor. Officieel is het 6L6 model geloof ik 80 watt. Ik vind het wel lekker om als het moet ook een bak headroom voor clean te hebben met humbuckers met veel output.
Goh, kan ik nog objectief over dit ding zijn, nee. Trek je er niet teveel van aan.

Over het plopverhaal; sommige exemplaren schijnen last te hebben van een plop/boem bij het schakelen van kanalen, had die van mij ook. Erik en Leendert over gebeld, was een lekkende condensator op het lead kanaal. Hebben het onder garantie gefikst voor me.

future2future
11 januari 2009, 20:54
Ik heb er nooit last van gehad, van dat ploppen.

Lexvandoef
11 januari 2009, 21:29
Ik heb zelf ook niet chronisch last van ploppen, heel af en toe wel, maar niet storend en bijna nooit.

Nielsje
11 januari 2009, 21:48
Ik heb zelf ook niet chronisch last van ploppen, heel af en toe wel, maar niet storend en bijna nooit.

Dat komt, sexylex, omdat jij altijd voldoende vaseline gebruikt...

marc_o
11 januari 2009, 22:35
Genoeg over Hook en het geplop....back OT please

tillens
11 januari 2009, 22:45
ten eerste inderdaad weer ot; dat amps van rond de 3300 E nog ploppie ploppie doen is alleen maar kneuzig...
Back to basics; wellicht kun je ook eens kijken naar een dsl van marshall... anderzijds een goede cleane amp waar je met fx overheen gaat is misschien ook wel tof.. toch ook even kijken naar valvetech.. toffe amps, en bang for buck...
mesa lonestar kun je ook veel kanten mee op, niet heel op gespeeld, maar wel fijne klanken...
anderzijds als je echt in kroegen moet spelen denk ik ook aan een low watts topje....2061x of een laney lionheart....wel kwaliteitsverschil, maar ook in prijs....

Nocki
12 januari 2009, 14:54
Hee Marc,

Lek topic. sta er wel een beetje van te kijken. Weet je zeker dat je een andere sounds zoekt? Zijn de Rivera's niet van zichzelf veelzijdig genoeg? Misschien als je zelf opnieuw gaat draaien dat je uit je oude patroon komt en er nieuwe sounds in vindt...

Ik vond de Rake die ik even had best ene veelzijdige amp. Met een beetje draaien aan mn gitaar en de amp kon ik er veel stijlen uit halen.

Waar je ook op speelt je zult altijd als jezelf gaan klinken tenzij je probeert de feel van een andere gitarist te pakken.

Zelf heb ikheel lang het zelfde gespeeld en geproeerd zo netjes mogelijk te spelen zonder al te gekke bends en zonder meerdere snaren tegelijk te laten klinken...

Toen ik ging zoeken naar een andere sound bleef ik hetzelfde klinken.

Ik heb in het afgelopen jaar heel veel dingen die ik altijd deed overboord gegooid en geleerd eenbeetje sloppy te spelen. Ik heb heel veel geleerd van verschillende gitaristen terwijl ik vroeger daar technischer tegen aan keek.

Dat is ook de reden waarom ik mn cae3+ zo enorm waardeer. deze reageerd enorm goed op verschillende stijlen die ik speel.

Groetjes

NOcki

ps. wie ben ik om te reageren op dit topic :)

Rutger
12 januari 2009, 15:38
of een 1 kanaals fender buizenbakje (oud!) en dan een paar pedaaltjes erbij. Zo speel ik ook al jaren in coverbandjes.
+1 k Heb jaren in allerlei bandje gespeeld met een ouwe buizen Fender, en varieerde alleen de od's die ervoor stonden al naar gelang de muziekstijl. Werkt erg goed!

marc_o
12 januari 2009, 19:43
Hee Marc,

Lek topic. sta er wel een beetje van te kijken. Weet je zeker dat je een andere sounds zoekt? Zijn de Rivera's niet van zichzelf veelzijdig genoeg? Misschien als je zelf opnieuw gaat draaien dat je uit je oude patroon komt en er nieuwe sounds in vindt...

Ik vond de Rake die ik even had best ene veelzijdige amp. Met een beetje draaien aan mn gitaar en de amp kon ik er veel stijlen uit halen.

Waar je ook op speelt je zult altijd als jezelf gaan klinken tenzij je probeert de feel van een andere gitarist te pakken.

Zelf heb ikheel lang het zelfde gespeeld en geproeerd zo netjes mogelijk te spelen zonder al te gekke bends en zonder meerdere snaren tegelijk te laten klinken...

Toen ik ging zoeken naar een andere sound bleef ik hetzelfde klinken.

Ik heb in het afgelopen jaar heel veel dingen die ik altijd deed overboord gegooid en geleerd eenbeetje sloppy te spelen. Ik heb heel veel geleerd van verschillende gitaristen terwijl ik vroeger daar technischer tegen aan keek.

Dat is ook de reden waarom ik mn cae3+ zo enorm waardeer. deze reageerd enorm goed op verschillende stijlen die ik speel.

Groetjes

NOcki

ps. wie ben ik om te reageren op dit topic :)

Ik zou 'm niet wegdoen omdat ik 'm niet goed vind hoor, verre van, ik vind et nog steeds een wereldversterker, maar ik heb er 2, tenminste, ik heb die 3-kanaals Knucklehead reverb ook natuurlijk, ander beestje, net zo lekker.

Ik wil gewoon meer keuze, weer een ander smaakje.......ik lijk wel een gitarist.



P.S.: wie ben JIJ om in dit topic te reageren inderdaad, hahaha!

Outrage
12 januari 2009, 23:04
t
mesa lonestar kun je ook veel kanten mee op, niet heel op gespeeld, maar wel fijne klanken...


Ik heb eens enkele dagen een lonestar bespeeld en ik was daar niet erg onder de indruk van. Ik kreeg er niet echt uit wat ik wou. Clean vond ik 'm wel erg sterk, randjes gingen, maar iets verder smeerde de boel dicht. Misschien had ik meer moeten zoeken, maar voor die prijs haalde ik er te weinig uit.

marc_o
13 januari 2009, 11:37
+1 k Heb jaren in allerlei bandje gespeeld met een ouwe buizen Fender, en varieerde alleen de od's die ervoor stonden al naar gelang de muziekstijl. Werkt erg goed!


Komt ook, komt ook.....andere keer, Bassman met pedalen staat ook op de lijst.