PDA

View Full Version : Gitaar + Versterker 500,- ?



Schilie
11 januari 2009, 12:13
Hallo iedereen, ik speel nu een paar jaar akoestisch gitaar (allhoewel ik bij mij leraar vaak op elecktrisch speel). Maar nu wil ik zelf ook wel een elekctrische gitaar. Ik heb gehoord dat Starters pakketen meestal minder zijn. en dat je het best gitaar en versterker los kan kopen.
Ik heb ongeveer 500 euro om uit te geven. En een idee voor een versterker heb ik al wel: "De Roland Cube X30"
Maar nu moet ik nog een gitaar vinden ik heb al even op het topic gekeken van gitaren van 250 - 500 euro maar werd daar niet veel wijzer van.

De roland cube X30 kost nieuw dacht ik iets meer dan 200 euro. Dus ik heb nog een kleine 300 euro om uit te geven.

Ik vind het belangrijk dat ik:

- Een goede dissortion heb
- Een beetje clean geluid heb.
- Qua vorm. Ik denk het liefst een Strat coaster hen ( omdat ik daar bij mijn leraar ook op speel)


Is het trouwens ook zo dat je qua elementen het best 2 bij 2 ofzo kan hebben (voor de bester dissortion) ?

Zeg maar zo: || || i.p.v / | |

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt.

Mr.Fingers
11 januari 2009, 12:17
Die "2bij2" elementen zijn humbuckers, en inderdaad, bij distortion klinken die voller & warmer, een singlecoil (als op een strat) gaat algauw schel klinken. Welke muziek hoor je graag, want het is niet omdat je gitaarleraar op een strat speelt dat dat automatisch de ideale keuze voor jou is!


Trouwens: Cube30X zijn superversterkers voor het geld!

Schilie
11 januari 2009, 12:21
Welke muziek hoor je graag, want het is niet omdat je gitaarleraar op een strat speelt dat dat automatisch de ideale keuze voor jou is!


Trouwens: Cube30X zijn superversterkers voor het geld!

Ik houd van vele muziek stylen maar speel toch het meest rock denk ik.
en ik vind een stratcoaster gewoon lekker in de hand liggen.
maar opzich kan een ander model ook wel. Zolang het maar een goede gitaar is.

Basileia
11 januari 2009, 12:24
Ik denk dat je met de Cube30x een hele goede versterker in huis haalt.

Wat de gitaar betreft:
Ga eens naar een muziekwinkel, en probeer daar een antal gitaren uit. Het zou helemaal super zijn als ze daar een cube30x hebben staan, dan weet je gelijk wat je voor sound in huis haalt.
Binnen jouw budget zou ik eens kijken naar:
Vintage v6 Stratocaster
London city Spitfire
Ibanez SA 120 of iets aanverwants.
Epiphone Les Paul
Dit zijn nogal uiteenlopende gitaren, maar op deze manier kan je een beetje ontdekken watvoor type gitaar je lekker vind spelen en klinken.

Succes!
Frank

Mr.Fingers
11 januari 2009, 12:25
Ik denk dat jij, aangezien je zowat vanalles en nog wat speelt, misschien het best af bent met een Squier Fat-Stratocaster (2 singlecoils en een humbucker)

Squier "Vintage Modified" Fat Stratocaster (http://squierguitars.com/products/search.php?partno=0301210574)

Squier "Standard" Fat Stratocaster (http://squierguitars.com/products/search.php?partno=0321700)

Squier "Deluxe" HHH Stratocaster (http://squierguitars.com/products/search.php?partno=0300510506) (drie humbuckers in singlecoilformaat)

Schilie
11 januari 2009, 12:41
Bedankt voor de tips ik had toch nog maar even goed in het 250-500 topic gekeken en even wat filmpjes bekeken om te zien of het geluid een beetje goed is (natuurlijk niet helemaal betrouwbaar) en ik kwam op deze gitaren uit:

- Ibanez RG 370 DX

- Epiphone Wilshire

- Ibanez SA

Is er hier eentje bij die een beetje is aan te raden?

Of weet iemand nog meer?

Schilie
11 januari 2009, 12:45
Ik denk dat je met de Cube30x een hele goede versterker in huis haalt.

Wat de gitaar betreft:
Ga eens naar een muziekwinkel, en probeer daar een antal gitaren uit. Het zou helemaal super zijn als ze daar een cube30x hebben staan, dan weet je gelijk wat je voor sound in huis haalt.
Binnen jouw budget zou ik eens kijken naar:
Vintage v6 Stratocaster
London city Spitfire
Ibanez SA 120 of iets aanverwants.
Epiphone Les Paul
Dit zijn nogal uiteenlopende gitaren, maar op deze manier kan je een beetje ontdekken watvoor type gitaar je lekker vind spelen en klinken.

Succes!
Frank


Ik denk inderdaad dat ik dat doe. Maar waar ik woon hier hebben ze 2 muziek winkels 1tje is extreem klein hebben ze maar een paar elecktrische gitaren in deze prijsklasse en de andere zijn extreme afzetters. Maar ik dacht dat er hier vlakbij nog eentje is en die schijnt wel goed te zijn. Ik ga daar wel even langs.

Bedankt voor de tips

Onmeunig Hans
11 januari 2009, 15:28
Hoi,

De cube 30 zal een van de betere versterkers zijn passend bij je budget.
London City Spitfires worden hier geprezen als erg goede gitaren. Misschien zijn er voor de prijsklasse waarin je zoekt nog Scheckters te koop. Een Squiers standard is mss ook interessant.
Het lastige is wel dat voor een budget van rond de 300 euro er wel veel wordt aangeboden maar dat het lastig is om een merk te noemen dat altijd goede gitaren aanbiedt.

Op gitaarmarkt staan ook nog een paar interessante gebruikte gitaren die passen binnen je budget. Je kunt het treffen dat je een 2e hands gitaar vindt die als nieuw speelt en er uit ziet en op die manier een nog mooier/beter instrument vindt. Tip: Ik zag een paar Fender telecasters (ik hoop niet dat dit als spam gezien wordt, ze worden iig niet door mij aangeboden) die misschien ook interessant kunnen zijn.

Hans

Mitch
11 januari 2009, 15:49
In die prijsklasse vind ik dat Ibanez meer waar voor zijn geld biedt dan Squier.

Onmeunig Hans
11 januari 2009, 16:00
In die prijsklasse vind ik dat Ibanez meer waar voor zijn geld biedt dan Squier.

Niet aan gedacht. Inderdaad. Ik weet niet waar Schillie woont maar bij the American guitarstore in Enschede hangen naast een aantal nieuwe ook 2 mooie Ibanez occasies. De Rg320fa (279 euro) en de Rg350ex (379 euro). Die laatste vind ik wel erg duur als ik snel Google vind ik nieuwprijzen die niet veel hoger zijn. Die andere kan ik nieuw niet zo snel vinden.

Hans

blademan
11 januari 2009, 16:09
bekijk ook de Spear gitaren eens, die hebben ze hier in Nijmegen bij Guitarsandamps en dan hebje een Les Paul voor zo'n 260 euro en dioe schijnen erg goed te zijn, zeker voor dat geld.
Of een Eastwood misschien.

Schilie
11 januari 2009, 16:25
Niet aan gedacht. Inderdaad. Ik weet niet waar Schillie woont maar bij the American guitarstore in Enschede hangen naast een aantal nieuwe ook 2 mooie Ibanez occasies. De Rg320fa (279 euro) en de Rg350ex (379 euro). Die laatste vind ik wel erg duur als ik snel Google vind ik nieuwprijzen die niet veel hoger zijn. Die andere kan ik nieuw niet zo snel vinden.

Hans


Ik woon in Assen. opzich zou het kunnen enschede maar ik denk dat ik eerder nog wat dichter bij huis ga zoeken.