PDA

View Full Version : 2 en 6 watt Koch op komst



jaycee
11 januari 2009, 11:17
Ik wilde bijna een Tiny Terror of iets dergelijks kopen voor thuis tot ik er, via Youtube, toevallig achter kwam dat Koch na de zomer van 2009 met een 6 watt en 2 watt versterker komt! Dat is al over een half jaartje :cheerup:. De ontwikkeling van de 6 watt versterker door Dolf Koch kun je hier zien:

http://www.youtube.com/watch?v=OOPd50GdtLo

Ik ben zeer benieuwd hoe deze gaat worden maar zal op dag 1 in de winkel staan om dit te gaan bekijken. Hopelijk wordt het dezelfde kwaliteit als ik gewend ben

Nielsje
11 januari 2009, 11:31
Leuke filmpjes!

Alhoewel ze ietwat 'home-video' overkomen, is het wel eens grappig om 'binnen' te kijken. Ben benieuwd of de 2 en 6 watt versterker wat worden. Ik denk dat het wellicht goeie oefenversterkers zijn, ben een beetje bang dat ze te weinig headroom zullen hebben, maar daar komen we tzt wel achter.

arjanb01
11 januari 2009, 11:33
Wow ! Cool filmpje, bro !
Ben benieuwd hoe die 2 en 6 watters gaan klinken ! Maar ik denk dat het topmateriaal zal zijn, wat we van Dolf gewend zijn !
Aardige vent ook trouwens.

jaycee
11 januari 2009, 11:39
Als hij op 01:41 minuut gaat spelen klinkt dat -voor zover te beoordelen op Youtube- goed. Jammer dat hij de distortion niet open zet want daar ben ik zeer benieuwd naar. Nog een paar maandjes wachten dus (maar dat is kort genoeg om niet nu al een ander merk laag-vermogen versterker te kopen).

PS: dat van die 2-watter die in ontwikkeling is komt niet in het Youtube filmpje voor. Ik heb Koch n.a.v het filmpje gevraagd wanneer de 6-watt versie op de markt komt en toen stond in het antwoord ook over de 2-watt versie.

arjanb01
11 januari 2009, 11:50
Absoluut jammer ja. Maar Dolf kennende zal de amp dik voor mekaar zijn. Het scheurkanaal zal denk ik klinken als een overstuurde vox. Ik denk dat je in die richting moet denken.
In elk geval een betere amp dan die orange tiny terror. Heeft niet zulke goeie recensies gekregen toen die gelanceerd werd.

guitarguru
11 januari 2009, 14:14
Als het scheurkanaal de echte Koch sound heeft, adviseer ik Dolf om alleen nog maar superlaagwattage versterkers te gaan bouwen. Hoeft de hele wereld tenminste niet meer mee te 'genieten'. :dance:














Sorry, kon het niet laten, ben ook niet zo'n fan hehe...............:seriousf:

Onmeunig Hans
11 januari 2009, 15:36
Als het scheurkanaal de echte Koch sound heeft, adviseer ik Dolf om alleen nog maar superlaagwattage versterkers te gaan bouwen. Hoeft de hele wereld tenminste niet meer mee te 'genieten'. :dance:


Sorry, kon het niet laten, ben ook niet zo'n fan hehe...............:seriousf:

Kijk dat vind ik nu belangrijk om te weten.

@TS
Leuke filmpjes. Er is ook nog een deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=iRnFnzUbUBo&feature=related hier wordt nog meer verteld over het productieproces bij Koch.

Hans

Jorikjet
11 januari 2009, 15:49
:)

dat zijn altijd leuke filmpjes, fan of geen fan van de versterkers!

jaycee
12 januari 2009, 12:17
Als het scheurkanaal de echte Koch sound heeft, adviseer ik Dolf om alleen nog maar superlaagwattage versterkers te gaan bouwen. Hoeft de hele wereld tenminste niet meer mee te 'genieten'. :dance:


Volgens mij wordt je probleem daar niet geheel mee opgelost: nu staan de versterkers met hoger wattage thuis gewoon zachter. Daar komt straks een 6-watt versterker te staan die vol open gaat :dance:.

guitarguru
12 januari 2009, 12:50
Bij anderen thuis heb ik er geen last van..............:???:

Het zijn de openbare gelegenheden die hier van verschoond moeten blijven :dance:



Maar alle gekheid op een stokje. Koch bouwt kwalitatief goede dingen en dit is weer een goede stap voor zijn bedrijf. Ik hou alleen niet van zijn krasserige vervormde geluiden.........

sjaak1990
12 januari 2009, 13:00
Ben ook nieuwsgierig. Koch kwaliteit is altijd goed, maar is te hifi naar mijn mening. Dit lijkt me wel erg mooi.

jaycee
13 januari 2009, 21:05
hmm ik vind die sound (Twintone II) wel prima maar smaken verschillen natuurlijk.
OP het filmpje ziet die 6 watt versterker er best groot uit :dance:
Nu vroeg ik me af, als je 2 versterkers maakt met zelfde mogelijkheden (aansluitingen/toonregeling enz), is een versterker met meer vermogen dan een stuk duurder in productie? Heel veel componenten zijn lijkt me hetzelfde? (knoppen, potmeters, print, kast, aansluitingen, lampjes, arbeidsloon enz).
Misschien dat de speaker wat duurder is bij een versterker met hoog vermogen? Als deze redenering klopt dan zal een versterker met laag vermogen dus niet zoveell goedkoper zijn..... :(

Negative K3 fan
14 januari 2009, 12:46
geweldige leuk filmpje!!

skabouter
14 januari 2009, 13:18
lang leve de opmars van de lowwattage amps :)

nico verduin
14 januari 2009, 13:25
hmm ik vind die sound (Twintone II) wel prima maar smaken verschillen natuurlijk.
OP het filmpje ziet die 6 watt versterker er best groot uit :dance:
Nu vroeg ik me af, als je 2 versterkers maakt met zelfde mogelijkheden (aansluitingen/toonregeling enz), is een versterker met meer vermogen dan een stuk duurder in productie? Heel veel componenten zijn lijkt me hetzelfde? (knoppen, potmeters, print, kast, aansluitingen, lampjes, arbeidsloon enz).
Misschien dat de speaker wat duurder is bij een versterker met hoog vermogen? Als deze redenering klopt dan zal een versterker met laag vermogen dus niet zoveell goedkoper zijn..... :(Denk dat je aardig in de goede richting zit. De dure componenten (trafo's en speakers) zullen iets goedkoper zijn, maar de arbeid wordt er niet veel minder om.

pimmetje
14 januari 2009, 13:35
Klinkt idd logisch, maar als ik kijk naar het verschil tussen een twintone en een studiotone nieuw in de winkel als combo, dan is dat pakweg 1300 tegenover 900. De studiotone 1800, maar dan wel met een speaker extra.
Zo gezien kan 't dus toch aardig schelen?... die paar honder euro vind ik persoonlijk op die prijzen een redelijk relatief verschil geven.

En dan kan ik me voorstellen dat juist in zo'n 6-wattertje geen 12"-er wordt gezet. Maar we kunnen over de prijs natuurlijk pas echt wat zinnigs zeggen als 't ding uit is :D.

Ik ga 'm dan alvast ff goed aan de tand voelen.

nico verduin
14 januari 2009, 13:41
Beetje het "sturen van de markt".... lijkt wel de autohandel:D

arjanb01
15 januari 2009, 07:25
Ik verwacht dat de 6 watt versie rond de 600-650 euro zal zijn als je het prijsverschil tussen de twintone en studiotone bekijkt.
Dat zou ik wel een normale prijs vinden voor deze amp. Prijs/kwaliteit verhouding van koch ligt goed in balans, zeker als je het vergelijkt met de amerikaanse en engelse merken.
Ik vind sowieso dat koch veel bang voor de bucks biedt, toch ?

pimmetje
15 januari 2009, 09:35
Ja, als je ervan houdt zeker wel....

Ik ben zelf dol op Koch. Niet alleen qua geluid, maar ook de opties en hoe degelijk ze in elkaar zijn gezet. En dan idd vooral als je ze vergelijkt met concurrenten in hetzelfde prijsgebied.

Maar je hoort genoeg mensen die ze echt een suf geluid vinden hebben. Dan houdt 't op... dan doet de prijs er niet meer toe :D.

En ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Als je echt puur voor een metal-scheur zoekt, is 't niet vreemd om de koch te wollig te vinden en als je echt alleen maar sprankelend (fender) clean wilt, komt de koch ook wel wat tekort. En zo zullen er nog wel meer specifieke geluiden zijn die niet des Kochs zijn. M'n twintone heeft ook een mindere respons dan m'n bakkie uit '40... alleen heeft die Koch als ik er nog 50 jaar over rag misschien ook wel zo'n respons :D.

Maar juist als allrounder vind ik 't super-amps die puur op zichzelf op alleen hun clean of hun od-kanaal bekeken gewoon echt goed scoren.

jaycee
2 april 2009, 08:10
Iemand de nieuwe Koch Classis SE (=Single Ended) versterkers al gezien en gehoord?

bass blom
2 april 2009, 11:13
leuk ja, ik vraag me dan meteen af hoe zou een dergelijk filmpje worden met 'onze' buizenpuber chris :cheerup:

alfred
4 april 2009, 12:09
Op de site van Keesdee staat nu een foto, bij het verslag van de Musikmesse.
Ziet er mooi, compact uit.

Lex81
4 april 2009, 14:31
Op de site van Keesdee staat nu een foto, bij het verslag van de Musikmesse.
Ziet er mooi, compact uit.


een rode met 3 schakelaars en 3 knoppen

Chris Winsemius
4 april 2009, 19:41
leuk ja, ik vraag me dan meteen af hoe zou een dergelijk filmpje worden met 'onze' buizenpuber chris :cheerup:

:D

Moest er ook al aan denken.

Wat youtube-dingetjes komen er over 'n tijdje wel aan. Planning/idee is om dat vooral over de sound/instellingen/etc. te laten gaan.

Fijn weekend Bass en 'n puike Saturday Night!!! ;)

jaycee
6 april 2009, 22:30
Opmerkelijk -en storend- genoeg staat er nog niks op de site van Koch zelfs :( En ik wil de specs heel graag weten!
Desalniettemin de eerste pic die ik kon vinden:
http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/kochclassicse.jpg

Uit eerdere berichten is gebleken dat het om een 2 en om een 6 watt buizenbak zou gaan.
De naam is volgens de Koch site "Classic SE". De letters "SE" staan voor Single Ended.
Zo op het eerste gezicht zitten er op deze versterker weinig knoppen. Ik zie er 3 en dan zal er 1 voor gain zijn, 1 voor volume en voor nog wat :-)
Het filmpje op de Koch site over de ontwikkeling van deze versterker toont overigens een andere versterker dan die op deze foto. Hoe dat zit weet ik nog niet.

Wicked Willy
6 april 2009, 22:46
Gain, volume en tone waarschijnlijk? Koch kennende zullen het zeer puike bakken zijn.....vraag me wel af wat voor speaker er in zal zitten....10" of 12"??

alfred
15 april 2009, 10:38
testtesttest

jaycee
16 april 2009, 21:22
ik niet, ze staan nog niet op de koch-site en ik heb ze nog nergens gezien. Ik vermoed dat Koch een paar exemplaren heeft gemaakt voor de NAMM in Frankfurt maar dat de eigenlijke release nog even op zich laat wachten. Eerder zei Koch dat ze deze zomer zouden komen. En het is nog geen zomer....
Wel denk ik dat dit in ieder geval beter gebouwd is dan de Blackstar HT-5. Dat alternatief heb ik dit weekend gezien maar in ieder geval de looks van de HT-5 bevielen me niet echt. Dus wacht ik toch maar even op de Koch en ga daarna pas besluiten...

jaycee
16 april 2009, 21:24
ik niet, ze staan nog niet op de koch-site en ik heb ze nog nergens gezien. Ik vermoed dat Koch een paar exemplaren heeft gemaakt voor de NAMM in Frankfurt maar dat de eigenlijke release nog even op zich laat wachten. Eerder zei Koch dat ze deze zomer zouden komen. En het is nog geen zomer....
Wel denk ik dat dit in ieder geval beter gebouwd is dan de Blackstar HT-5. Dat alternatief heb ik dit weekend gezien maar in ieder geval de looks van de HT-5 bevielen me niet echt. Dus wacht ik toch maar even op de Koch en ga daarna pas besluiten...

Dweezman
17 april 2009, 14:07
http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/kochclassicse.jpg

prima looks!

alfred
28 april 2009, 20:39
Volgens de Music-Maker uit het Musikmesse verslag:

-een 6w en een 12w versie in zowel combo als losse top
-enkelvoudige toonregeling
-verschillende eindbuizen te gebruiken
-Low Power stand (1/3 van het vermogen)
-Recording output
-Speaker aan/uit schakelaar

Best interessant dus, nu nog de prijs....

Lex81
29 april 2009, 10:23
Volgens de Music-Maker uit het Musikmesse verslag:

-een 6w en een 12w versie in zowel combo als losse top
-enkelvoudige toonregeling
-verschillende eindbuizen te gebruiken
-Low Power stand (1/3 van het vermogen)
-Recording output
-Speaker aan/uit schakelaar

Best interessant dus, nu nog de prijs....

ja idd best interresant! Alleen jammer dat het een enkelvoudige toonregeling heeft......

jaycee
22 mei 2009, 20:55
Van een gitaarwinkel site uit Griekenland haalde ik o.a. onderstaande informatie. Je kunt dus per versterker kiezen uit 2 soorten eindbuizen! Het zou tevens heel mooi zijn als Koch het waarmaakt dat je op huiskamerniveau een vette buizensound kan gaan krijgen. Benieuwd wat deze versterkers gaan kosten. Raar dat er op een Griekse site meer over te vinden is dan op de site van Koch
-------------------

The C-SE6 (6Watt) is available with:
o EL84, With this tube you will get tons of rock and roll crunch at
your disposal. Turning back your volume will clean the sound up
nicely. The amp will deliver deep bass, bell-like highs and a clear
midrange.
o 6V6, choose this version when you love a cleaner twangy type of
tone with a mellow and open character. Turning up the gain will
bring you nice crunch sounds up to a screaming but very
controllable distortion.

The C-SE12 (12Watt) is available with:
o 5881, these tubes will deliver (tube) tone as it was meant to be.
Ranging from warm, almost "piano-like" lows up to crystal clean
highs the sound will astound you. Turning up the volume will give
you a fat but articulate overdrive.
o EL34, Here you are talking about a firm but controlled low end
with smooth mids and a silky top end. Turning up the gain will
give you a singing sustain with a modest compression

These new amps are designed to please the more demanding guitarist who loves the no nonsense “all about tone” approach to guitar amplification. The design is based on a single-Ended all-tube low-powered amplifier operating at 100% Class-A. Using as less components as possible, Dolf Koch has created pure tube-tone monsters which sound very dynamic and are very responsive to your playing and the type of guitar you use.
The Classic SE series consists of two models, the C-SE6 (6 Watt) and the C-SE12 (12 Watt), both available as combo or as head version.
We offer the Classic SE series with four different tube types. Each tube type has its own distinctive sound character.

Last but definitely not least you can use both models in two power modes. The Standby switch has three positions: Standby, Full-power and Low-power. In the Lowpower mode the amp delivers only 1/3 of its nominal output power (Full-power mode), enabling you to create full power amp distortion at a lower volume level

jaycee
31 mei 2009, 15:53
2 nieuwe pics van de aanstaande Koch Classic SE:
http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/seback.jpg

http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/SEtop.jpg

jaycee
17 september 2009, 21:36
staan nu op de Koch site als zijnde leverbaar. Iemand al 1 gezien en wat kosten ze?

Orbis
17 september 2009, 23:06
staan nu op de Koch site als zijnde leverbaar. Iemand al 1 gezien en wat kosten ze?

Oef! 749 euro... Ik had stiekem gehoopt dat dit mijn nieuwe, kleine buizenversterker kon worden, maar met deze prijs ga ik volgende week eens fijn de Blackstar HT-5 uittesten. :rockon:

jaycee
19 september 2009, 09:53
Waar heb je die gezien voor 749 euro? Dat is inderdaad een hoop geld voor een versterker met (volgens mij) relatief weinig mogelijkheden. Maar het gaat natuurlijk om de kwaliteit en die zal vast uitstekend zijn. (De Blackheart HT-5 vind ik overigens, zacht uitgedrukt, niet best).

Bij de Koch SE serie kun je bij bijvoorbeeld de 6 watt-versie kiezen uit 2 types die een andere eindbuis hebben. Het had mooi geweest als dit in in versterker had gekunt, met een keuze schakelaar :)

Eko
19 september 2009, 10:09
Vergelijk Koch niet met een Chinese veelproduceerder. Niet vergelijken met Champs of andere massareut. Een goedgebouwde laagwattage amp mag best wat kosten. Een schakelbare eindbuizensysteem zit op bv Kitty Hawks. Betekent wel 2 x voedingen met bijhorend gewicht.
Het is zaak voor jezelf te weten wat je favoriete sound qua buizen is. Ik ben gek op 5881 WXT maar een ander geeft de voorkeur aan EL34. Beiden hebben een eigen geluid en karakter en een andere toepassing. Als je Gary Moore op lagere volumes wilt na doen , pak een EL 34 en een Les Paul , open zetten en je staat verbaasd wat je met alleen een amp en een goede gitaar kunt doen. Een goede Tele met een 5881 geeft een countrygek een toon om in te verzuipen.
De toonregeling mag best eenvoudig zolang de basis maar goed is.

peter_heijnen
19 september 2009, 10:52
Ik heb nou bijna twee jaar een GT soul-o-single 1x12, single ended class-a ampje voor 'luttele' 1300 euro.

Voor dat geld kun je er dan wel iedere 8 pins eindbuis inprikken die je kunt bedenken en zit er een passieve paralelle loop op, ben er nog steeds erg blij mee.

GT heeft die dingen niet op voorraad. Als je er een bestelt, wordt ie voor je gebouwd door dure amerikaanse werklui.

Ik vind die koch op de foto best mooi, jammer alleen van die lelijke knoppen.

Orbis
19 september 2009, 13:33
Waar heb je die gezien voor 749 euro? Dat is inderdaad een hoop geld voor een versterker met (volgens mij) relatief weinig mogelijkheden. Maar het gaat natuurlijk om de kwaliteit en die zal vast uitstekend zijn. (De Blackheart HT-5 vind ik overigens, zacht uitgedrukt, niet best).

Bij de Koch SE serie kun je bij bijvoorbeeld de 6 watt-versie kiezen uit 2 types die een andere eindbuis hebben. Het had mooi geweest als dit in in versterker had gekunt, met een keuze schakelaar :)

Ah, vergeet ik de link erbij te zetten :dontgeti:. Maar hij staat op Thomann.de.

schizo910
19 september 2009, 14:05
2 nieuwe pics van de aanstaande Koch Classic SE:
http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/seback.jpg

http://i653.photobucket.com/albums/uu253/jaycee_nl/SEtop.jpg

Agossie Marijn heeft het koud (of hij smokkelt erwtjes)...

Ben wel erg benieuwd naar deze ampjes... helemaal nu ik net een HT5 heb aangeschaft... Vind alleen persoonlijk dat bruine Tolex niet mooi bij dat zilverdoek...

Maurits
27 oktober 2009, 16:24
Heeft iemand al wat vlieguren kunnen maken op een van deze Kochs? Ik vrees namelijk dat deze versterker niet kan ontbreken in m'n collectie. Ik wil hem gaan gebruiken voor (thuis)opnamen.

Maurits
4 november 2009, 22:03
Eerste filmpje van de Koch Classic SE staat inmiddels op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=wvL_EBMsSkg

marc_o
4 november 2009, 22:38
Eerste filmpje van de Koch Classic SE staat inmiddels op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=wvL_EBMsSkg


Hey Maurits, leuk dat je hier ook bent!

Los van dat, wellicht een leuk versterkertje, dat Kochje.

Lex81
5 november 2009, 09:51
Eerste filmpje van de Koch Classic SE staat inmiddels op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=wvL_EBMsSkg

Klinkt erg leuk die nieuwe Koch. :ok:Ik hoor alleen niet goed of deze Koch beduidend minder gain heeft dan de StudioTone..:???:

Lex81
6 november 2009, 16:49
Ik vind de prijs wel erg aan de hoge kant: De 6watter €90,- goedkoper dan de StudioTone... En de 12watter €40,- goedkoper...

Maurits
10 november 2009, 22:58
Ze schijnen inmiddels te worden uitgeleverd. Ik vrees dat ik er binnenkort ook een heb staan...

marc_o
10 november 2009, 23:08
Ze schijnen inmiddels te worden uitgeleverd. Ik vrees dat ik er binnenkort ook een heb staan...



Vrees niet, ze zien er best lief uit...:ok:

Maurits
10 november 2009, 23:14
Daar heb je gelijk in. Ik weet trouwens nog niet of ik er ook (gelijk) een cabinet bij koop. Ik ga 'em alleen thuis gebruiken en ik verwacht dat de VG12-60 speaker ook wel z'n werk doet.

Nielsje
10 november 2009, 23:37
Ga hem zeker even proberen, maar overgaan tot aankoop zit er waarschijnlijk niet in.
Als deze net zo neutraal gevoiced (karakterloos..) is als z'n broertjes, dan zal 'ie mij waarschijnlijk niet bekoren.

Mitch
10 november 2009, 23:56
Hoe minder vermogen er uit die Kochs komt hoe beter het is toch?

guitarnijboer
11 november 2009, 00:12
Hoe minder vermogen er uit die Kochs komt hoe beter het is toch?

Ik kan ook niet wachten tot er een 'silent' koch op de markt komt. Dat zal dan de eerste worden die nog te pruimen is. :)

Toch knap hoe ze een buizenversterker kunnen laten voelen en klinken als een goedkope transistorbak. Helaas hebben ze hier 10 splinternieuwe oefenruimten volgepakt met die dingen. (ingekocht door een niet-gitarist natuurlijk) Een aantal regulars hebben hun oude roland cube of andere transistor al in de ruimten staan... Kun je nagaan!

Maurits
11 november 2009, 08:24
Vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ik denk niet dat het zin heeft om die discussie hier opnieuw te voeren. Het is je smaak of niet maar klinken als een transistor? Echt niet. Ik kan er in ieder geval een zeer bruikbare sound uit halen en velen met mij.

marc_o
11 november 2009, 10:18
Vind het ook nogal onzin, ze kunnen zeer goed klinken. Kijk, de multitone is echt niet mijn versterker, maar bij anderen heb ik er al mooie sounds uit horen komen.

alfred
11 november 2009, 11:59
Ze staan nu bij Kees Dee in Amersfoort.
Had de prijs (835e en 885e) wel iets lager verwacht (gehoopt).

Zitten wel een boel mogelijkheden op, vindt het wel jammer dat er geen Reverb/Effectloop opzit.
Wel een mooi formaat voor bv. huiskamer en/of om makkelijk mee te nemen.

Binnenkort maar eens proberen hoe het allemaal klinkt.

jaycee
7 december 2009, 21:36
Het eerste filmpje dat ik zie met een Classic SE. In een taal die ik niet kan verstaan maar het wijst zich zelf :)

http://www.youtube.com/watch?v=wvL_EBMsSkg

teledude
13 december 2009, 12:57
Vergelijk Koch niet met een Chinese veelproduceerder. Niet vergelijken met Champs of andere massareut. Een goedgebouwde laagwattage amp mag best wat kosten. Een goede Tele met een 5881 geeft een countrygek een toon om in te verzuipen.
De toonregeling mag best eenvoudig zolang de basis maar goed is.

Kijk maar eens naar de "nieuwe" fender tweed reissue champ van 800+ euro...

Ik denk dat je dan aan de nieuwe Kochjes een veel flexibeler boutique-type versterker hebt, die er qua prijs-kwaliteit ook nog eens beter scoort.

Daar komt bij, dat bij Koch de after-sales Service ( juist, service met een hoofdletter) meer dan uitstekend is, ook na de garantietermijn. In het ergste geval zet je je meuk in de auto en rijdt naar Amersfoort, wordt je beleefd te woord gestaan, en uitstekend geholpen. Vind ik een prettige gedachte. Moet je bij f@ckback eens om komen... Ben ik een chauvinist? nee. Ben ik blij met Koch? Ja.

Lex81
13 december 2009, 13:43
Tis toch wel een goede sound, die Classic SE: http://www.youtube.com/watch?v=UYY6-btOLeE&feature=channel_page :mmmm: