PDA

View Full Version : waarde van effecten



x19
11 januari 2009, 02:29
Hoi
Ik vind het een vervelende vraag om op dit forum te stellen maar ik zit al de hele dag met een dilemma. :dontgeti:
Het volgende zou ik kunnen overkopen:

boss bf-2
boss hr-2
boss oc-2
boss os-2
boss psm-5
dit zit allemaal in een bcb-6 en al de bekabeling krijg ik er bij.

Nu mijn vraag is hoeveel dit samen waard is? :???:
En hoeveel zou jij er aan geven, als je het zou kopen.

Sj03rd
11 januari 2009, 10:09
check gewoon ff wat 2e hands sites naar de prijzen, eventueel ook wat sites voor nieuwprijzen, optellen en dan een deel (15% ofzo) eraf halen omdat je alles in een keer koopt en wel rekening houden met de crisis uiteraard ;)

Mitch
11 januari 2009, 11:12
Ik weet niet, ik vind het nooit zo interessant, dat kopen van een complete set. Zo'n OS2 bijvoorbeeld is zo ongeveer het meest waardeloze dat Boss op oversturingsgebied heeft uitgebracht. En een PSM5, sja, als je alles in één keer uit wil zetten is het leuk anders heb je er niks aan. OC2: prima dingetje hoor, maar is het voor jou wel bruikbaar? En een BF2, mwoh...redelijke flanger maar he tklinkt allemaal een beetje kunstmatig, de eigen gitaarklank gaat me iets teveel verloren. Met een HR2 kun je hele leuke dingen doen maar is net als een OC2 niet voor iedereen een aanwinst. Ik zou dus vooral niet puur naar de 2ehandswaarde kijken, maar of het voor jou interessant is.
En voor de prijzen: kijk effe op Marktplaats naar de vraagprijzen, haal daar wat van af et voila...

x19
11 januari 2009, 12:13
oke bedankt!
- de vraagprijs van de bf-2 zie ik rond de 65 staan en hoger. maar bieders geven nooit meer als 40. dus voor dat pedaal tel ik 40.
- De os-2 raakt blijkbaar niet goed verkocht. Dus voor de os-2 neem ik 30..
- De oc-2 staat op ebay voor 40 maar het bieden is nog bezig.
- Bij de hr-2 lijkt minstens 50 wel een goede prijs.
- Bij de bcb-6 met psm-5 zie ik 2x een bod staan met 50.

dus 40+30+40+50+50= 210

ik mag alles hebbe voor 200. verzending inc.

Is die prijs redelijk denk je?
volgens mij is het net iets te veel, dankzij de os-2.
De oc-2 word ook niet hoog verkocht, ik dacht van wel.
En het feit dat volgens mij alles 3de of 4de hands is.
Ik wil graag een octaver maar dikwijls valt dat pedaal tegen.
Dus als het niet klikt met een pedaal en ik verkoop het,
dan wil ik niet veel verlies maken.. :satisfie:

Mitch
11 januari 2009, 12:36
Waarom denk je dat deze verzameling als één geheel wordt aangeboden? Omdat een aantal pedalen ervan los erg slecht verkopen. Ik weet dat er hier mensen rondhangen die wel vaker meerdere dingen tegelijk kopen en dan op de losse onderdelen winst proberen te maken met de doorverkoop, maar dat kost je wel weer tijd, een hoop mailtjes, niet opdagende aspirant-kopers, etc. Koop gewoon één pedaal waar je wél oren naar hebt, da's mijn advies.

x19
11 januari 2009, 12:53
oke bedankt ;)

the sure thing
11 januari 2009, 13:49
Je kan ook de hele set voor EUR 150 kopen, lekker experimenteren, en pedalen die je niet bevallen doorverkopen zonder verlies...

Mitch
11 januari 2009, 13:51
Ik denk dat de verkoper dat bepaalt, of hij het voor 150E mag kopen :D

Fuhgawz
11 januari 2009, 16:14
Misschien is the sure thing wel de verkoper. ;)

x19
11 januari 2009, 17:10
:seriousf:

150 euro voor alles wou hij niet..
Het is 150 voor alles behalve de Boss os-2 geworden. :dance:
Ik denk dat dat nog redelijk is.
1 effectje minder en de prijs zakt 50 euro.:cheerup:

Mitch
11 januari 2009, 17:13
Die baggerbak eraf, da's al beter, maar dan nog moet je afvragen of je die effecten wel wil. Nou goed, het is jouw feestje :)

the sure thing
11 januari 2009, 17:27
Ah joh, laat m. Ik heb jaren lang ook naar alle tevredenheid met BOSS meukertjes gespeeld en ook mee ge-experimenteerd. En dan zonder verlies (of een 10tje winst) verkopen.... T houdt je van de straat! Ik ben overigens de verkoper niet hoor :)