PDA

View Full Version : tonerider pure vintage



pasqual
10 januari 2009, 20:00
ik heb van de week een setje tonerider pure vintage binnengekregen. ik heb ze vervolgens in mijn strat ( zelfknutsel ) ingebouwd waar vantevoren een setje usa standaard fender pups in zaten. ik ben aangenaam verrast door de zeer goeie sound wat hier in zit. erg helder en duidelijk als je clean speelt en op het gain kanaal een strakke sound en op alle standen een duidelijk ander geluid. persoonlijk vind ik ze beter klinken als de fender pups, maar dit is hoe dan ook een kwestie van smaak en zegt eigenlijk niets over "beter of slechter". voor deze prijs ( 89,- euro excl. verzendkosten ) heb je echt een wereldsound. het kan ook aan de combinatie van materialen liggen waaruit de gitaar is opgebouwd ( alder body-rosewood toets ) en deze pups en het feit dat ik 500 kohm pots heb gebruikt. de volgende strat die ik in elkaar ga draaien zullen deze pups ook op komen maar dan met de 250 kohm pots. is misschien een onmogelijke vergelijking omdat hiervan de hals one-piece maple is, dus van nature al een iets meer hoog in het uiteindelijke geluid zal hebben.
ik ben in ieder geval erg tevreden over deze set van tonerider.

zijn er meer lotgenoten met ervaring met deze pups? laat het maar eens weten hieronder.

groeten Pasqual.

Hendriks
10 januari 2009, 20:12
Ik ga een tele set bestellen gelijk even een tip : http://www.axesrus.com/tonerider.htm

Luke-wannabe
10 januari 2009, 20:19
Da's echt geen geld!
Ik wilde Nocasters in m'n Tele zetten, maar dit is nu wel heel erg aantrekkelijk!
Is dat een beetje betrouwbare winkel?

pasqual
10 januari 2009, 20:24
ik weet niet wat de pond nu waard is? en de verzendkosten? het zal wel niet veel schelen met guitarsupplies. alleen als er iets mis is met je pups is het wel makkelijker geregeld met guitarsupplies als met een engelse firma, lijkt mij.

groeten Pasqual.

Hendriks
10 januari 2009, 20:46
Zal iets van €75 vor de strat set worden, van het verschil koop je toch 3 cts pots.
Shop schijnt ok te zijn , hebben ook leuke bodies.

Apenzoon
10 januari 2009, 21:44
Is dit net zoiets als GFS-pick-ups? Ik wil nog steeds iets anders in mijn cheap-ass ES-335. Ze hebben ook een kopie van PAF humbuckers. Heeft iemand daar ook ervaring mee?

Is die 75 euro voor strat inclusief alle verzendkosten enzo? Dan zou je voor twee hummies op 65 euro komen? Ik kan het vast zelf ook wel even uitrekenen. :chicken:

Edit: 68,44 euro kom ik dan op.

Barkeepert
10 januari 2009, 22:14
Ik ga een tele set bestellen gelijk even een tip : http://www.axesrus.com/tonerider.htmbedankt voor die link. Ze hebben hele leuke dingen staan op die site voor hele leuke prijzen! :D

Apenzoon
10 januari 2009, 22:32
Bedankt voor de link inderdaad! Leuk betaalbaar spul! :dance:

Hendriks
10 januari 2009, 23:35
we moeten elkaar wat helpen

pasqual
10 januari 2009, 23:57
maar jullie kunnen natuurlijk niet op de mening van één enthousiasteling af gaan ( ik dus ). dus zijn er nog meer tonerider gebruikers? zo ja, hoe bevalt het?

groeten Pasqual.

Hendriks
11 januari 2009, 00:17
Op Harmony Central zijn ze enthousiast en bezitters van Rebelrelic gitaren zijn er ook tevreden over en voor dat geld kun je je geen buil vallen.

pasqual
11 januari 2009, 00:40
klopt, Hendriks. ik heb me vantevoren ook ingelezen en voor dat geld wilde ik het wel proberen. punt is: ik schat ze hoger in als de prijs doet vermoeden; ik heb er mijn fender usa setje voor verwisseld in mijn strat, dus....en ik heb al heel wat pups in mijn stratjes gehad in de loop van jaren.

groeten Pasqual.

Apenzoon
11 januari 2009, 01:17
Die toneriders kosten in Nederland gewoon bijna twee maal zoveel. :???:

Ibanez666
11 januari 2009, 08:13
Ik heb een tonerider "rocksong" humbucker en wat mij betrfeft is deze fijner dan de SD en Dimarzios die ik gehad heb. Ik weet niet hoe constant hun produktie kwaliteit is, maar mijn eigen ervaring (en die op harmony central) is puur positief. Dit is echt een super sound voor weinig. Klinkt ook niet goed voor het geld, klinkt gewoon goed.

Ibanez666
11 januari 2009, 08:13
Die toneriders kosten in Nederland gewoon bijna twee maal zoveel. :???:

Ja, wat niet?????

Hendriks
11 januari 2009, 08:29
Op de website van Tonerider staan soundclips.

Ibanez666
11 januari 2009, 09:32
Op de website van Tonerider staan soundclips.

klopt, maar ik vind de sound van te veel factoren afhankelijk om daar een echt waardeoordeel over te vellen

Kaboemba
11 januari 2009, 10:59
Ik heb een tonerider "rocksong" humbucker en wat mij betrfeft is deze fijner dan de SD en Dimarzios die ik gehad heb. Ik weet niet hoe constant hun produktie kwaliteit is, maar mijn eigen ervaring (en die op harmony central) is puur positief. Dit is echt een super sound voor weinig. Klinkt ook niet goed voor het geld, klinkt gewoon goed.

Zelfde ervaring hier, heerlijk creamie sound uit die dingen.
Had een LP kloon met deze elementen.

pasqual
11 januari 2009, 11:50
Dit is echt een super sound voor weinig. Klinkt ook niet goed voor het geld, klinkt gewoon goed.

hier sluit ik mij bij aan.

groeten Pasqual.

Ibanez666
11 januari 2009, 15:09
Zelfde ervaring hier, heerlijk creamie sound uit die dingen.
Had een LP kloon met deze elementen.

Ja creamie kun je het noemen, maar bij mij komt steeds het woord "sweet" naar boven als ik hem hoor (en zeker crunch, die harmonics die regelmatig tevoorschijn komen als je een noot dan langer aanhoudt, heerlijk!)

Ben op dit moment ook bezig met een el-cheapo tele (jaja zowaar) en daar ga ik dan een setje toneriders in zetten (tenzij de sound al ok is natuurlijk)

Ibanez666
14 januari 2009, 13:29
heb hier een Tonerider Rocksong pickup in de bridge positie:

http://www.youtube.com/watch?v=gOgb29HGXAs&feature=channel_page (clean)
http://www.youtube.com/watch?v=XhuQ_srTknI&feature=channel_page
(crunch)
http://www.youtube.com/watch?v=Sc_2IQ5lilg&feature=channel_page
(crunch+boost)

speel ook over beide en neck pick-up (fabrieks), maar je hoort wel welke ik gebruik...

Luke-wannabe
17 januari 2009, 13:15
Nou ik heb net bij die engelse toko een setje pure vintage besteld!
Ben benieuwd!

Hendriks
17 januari 2009, 13:33
Ben benieuwd , gisteren mijn tele op wat hoger volume geprobeerd en nu blijkt mijn neck element (Fatbody) enorm microfonisch te zijn.
Wat zijn de bezorgkosten trouwens?

Luke-wannabe
17 januari 2009, 13:37
10 pond, maar je komt als nog ongeveer 30 eu goedkoper uit.

Lexvandoef
17 januari 2009, 15:31
Nou ik heb net bij die engelse toko een setje pure vintage besteld!
Ben benieuwd!

Tof! Ik ben benieuwd.

Ibanez666
17 januari 2009, 17:00
10 pond, maar je komt als nog ongeveer 30 eu goedkoper uit.

via http://stores.ebay.co.uk/Dangleberry-Music 4.59 pond

Luke-wannabe
17 januari 2009, 17:12
via http://stores.ebay.co.uk/Dangleberry-Music 4.59 pond
Heh jammer nou, dat wist ik niet. Nouja die 5-6 eu komen we wel weer overheen..

Ibanez666
17 januari 2009, 17:27
Heh jammer nou, dat wist ik niet. Nouja die 5-6 eu komen we wel weer overheen..


Is 10% van de aanschafwaarde ;)

pasqual
17 januari 2009, 17:43
Nou ik heb net bij die engelse toko een setje pure vintage besteld!
Ben benieuwd!

die gaan je niet tegenvallen. ik heb alleen maar complimenten gekregen over het geluid van mijn strat. ik zal in mijn op de planning staande strat ook toneriders gooien. nu is alleen nog de vraag of het pure vintage wordt of die andere ( blues nogwat ) om toch een iets andere sound te creëren.

groeten Pasqual.

Ibanez666
17 januari 2009, 18:42
die gaan je niet tegenvallen. ik heb alleen maar coplimenten gekregen over het geluid van mijn strat. ik zal in mijn op de planning staande strat ook toneriders gooien. nu is alleen nog de vraag of het pure vintage wordt of die andere ( blues nogwat ) om toch een iets andere sound te creëren.

groeten Pasqual.


zit zelf aan city limits te denken voor in mn Squiertje

Hendriks
17 januari 2009, 18:57
Heb ook maar een setje voor mijn tele bestelt , €60 incl.verzenden.

Ibanez666
20 januari 2009, 00:36
heb deze: HUMBUCKER Tonerider Generator Pickup (Bridge Nickel) net ff besteld voor mn nieuwe glitter LPtje

Soef
20 januari 2009, 14:03
Ik heb de Alnico IV en Rocksong op twee verschillende Epi LP zitten. Ben zeer te spreken over de Alnico IV. Ik wilde namelijk een wat sprankelendere PU en dat is die. Reageert erg goed op de aanslag en klinkt veel opener dan de oorspronkelijke PU.

De Rocksong is een wat recentere aankoop en moet daar nog m'n weg zien te vinden. Hij is idd erg creamy maar ik ben meer van de wat fellers :punk: Ga ze nog eens goed op wat high gain amps zoeken waar die in uitblinkt.

Naast deze twee HB heb ik ook een setje H90 gekocht ter vervanging van de P90 op de Epi LP 56GT. Met name de brug element is een enorme verbetering. De combinatie alnico II/V werkt hier voor mij erg goed. Haalt net die scherpe rand van de single coil af zonder dat dit ten koste gaat aan de P90 karakter. Hiervoor moest ik de toon knop altijd een stuk terug draaien en dan zat ik altijd een beetje te zoeken. Nu kan ik deze standaard deze vol open laten staan en pas als ik iets anders wil dan zet ik deze terug. Scheelt omkijken naar :dance:. Met de nek element ben ik nog aan het twijfelen. Wat ik bewust bij de brug zocht kreeg ik "ongevraagd" dit op de nek erbij. Hij is dus wat beschaafder geworden en ik ben nog niet uit of ik dit zo hou.

Al met al heb ik met relatief weinig kosten zelf veel kunnen uitproberen. En dat doe je niet zo snel met een setje SD, Dimarzio of nog duurdere boutique PU's. Ik heb nu een redelijk beeld van wat ik wil en kan wat meer gerichter zoeken. Da's zeker meegenomen.

Ibanez666
20 januari 2009, 14:16
Ik heb de Alnico IV en Rocksong op twee verschillende Epi LP zitten. Ben zeer te spreken over de Alnico IV. Ik wilde namelijk een wat sprankelendere PU en dat is die. Reageert erg goed op de aanslag en klinkt veel opener dan de oorspronkelijke PU.

De Rocksong is een wat recentere aankoop en moet daar nog m'n weg zien te vinden. Hij is idd erg creamy maar ik ben meer van de wat fellers :punk: Ga ze nog eens goed op wat high gain amps zoeken waar die in uitblinkt.

Naast deze twee HB heb ik ook een setje H90 gekocht ter vervanging van de P90 op de Epi LP 56GT. Met name de brug element is een enorme verbetering. De combinatie alnico II/V werkt hier voor mij erg goed. Haalt net die scherpe rand van de single coil af zonder dat dit ten koste gaat aan de P90 karakter. Hiervoor moest ik de toon knop altijd een stuk terug draaien en dan zat ik altijd een beetje te zoeken. Nu kan ik deze standaard deze vol open laten staan en pas als ik iets anders wil dan zet ik deze terug. Scheelt omkijken naar :dance:. Met de nek element ben ik nog aan het twijfelen. Wat ik bewust bij de brug zocht kreeg ik "ongevraagd" dit op de nek erbij. Hij is dus wat beschaafder geworden en ik ben nog niet uit of ik dit zo hou.

Al met al heb ik met relatief weinig kosten zelf veel kunnen uitproberen. En dat doe je niet zo snel met een setje SD, Dimarzio of nog duurdere boutique PU's. Ik heb nu een redelijk beeld van wat ik wil en kan wat meer gerichter zoeken. Da's zeker meegenomen.


Ik zal mijn bevindingen over de generator hier ook nog posten, zou gauw ik hem binnen heb...Is die rocksong van jou trouwens een neck of bridge pu?

Soef
20 januari 2009, 22:12
Ik heb ze als set gekocht. Ben we benieuwd hoe die Generators klinken. Het kan een leuke vervanging zijn voor de Rocksong op de bridge.

Ibanez666
21 januari 2009, 00:03
Ik heb ze als set gekocht. Ben we benieuwd hoe die Generators klinken. Het kan een leuke vervanging zijn voor de Rocksong op de bridge.

ik laat het je weten

telecastermaster
21 januari 2009, 11:55
Ik heb eergisteren deze P90's besteld voor een tele-project: Tonerider Rebel 90.
Ben benieuwd. Evaluatie kan nog even op zich laten wachten want ze moeten nog uit Australie komen...
(verzendkosten 2,5 euro :chicken:)

http://phousemusic.com/index.php?main_page=product_info&cPath=15_18_41&products_id=54


http://phousemusic.com/images/rebel90_large.jpg

Luke-wannabe
22 januari 2009, 18:53
Nou ze zitten en m'n Tele en heb ze net even 5 minuten uitgeprobeerd. Prima soundje, echt heel erg lekker. Klinken geloof ik iets dikker, maar toch nog steeds unmistakable Tele.
Een absolute aanrader!

Luke-wannabe
23 januari 2009, 02:39
http://nl.youtube.com/watch?v=c-NHa9jEi9o
Mooie vergelijking gemaakt. Kijk ff!

pasqual
23 januari 2009, 16:18
zo te horen hebben de toneriders meer bite en kleur als de stock. leuke vergelijking, Luke.

groeten Pasqual.

Luke-wannabe
23 januari 2009, 16:32
Het verschil is marginaal, maar vooral met overdrive vind ik ze erg lekker. Ze klinken net iets dikker (meer midden?) en zijn tenminste niet microfonisch.

Ibanez666
23 januari 2009, 16:33
De generator (net binnen en erin gezet) klinkt prima over mn Fender deluxe 85 Heb nog geen kans gezien hem over mn main amp te testen.
Eerste indruk: fijner dan de stock pick-up. Tov de Rocksong:
clean iets minder voor mn gevoel, crunch anders, maar net zo lekker, crunch+boost: gaat nog een stapje verder dan de Rocksong en is daarom zeer bruikbaar. Vanwege de kwaliteit, voor wat het waard is:

factory clean:
http://nl.youtube.com/watch?v=QlIlMRdM1o4&feature=channel_page

tonerider clean:
http://nl.youtube.com/watch?v=R9vwBTOw2Uc&feature=channel_page

factory crunch:
http://nl.youtube.com/watch?v=OmF9helXjBE&feature=channel_page

tonerider crunch (wordt afgebroken, batterij op):
http://nl.youtube.com/watch?v=Wkea5Ev8kLU&feature=channel_page

factory crunch+boost:
http://nl.youtube.com/watch?v=Jj5QEsSx5n8&feature=channel_page

tonerider crunch+boost:
http://nl.youtube.com/watch?v=uwIBzZDY4lE&feature=channel_page

de tonerider klinkt, bij mij thuis live in ieder geval, wat pittiger, meer bite, minder wollig en zeker meer harmony en sustain. Helaas komt dat in de filmpjes niet helemaal terug. Het handigste is om twee schermpjes tegelijk te openen, zodat je ze om en om aan kunt klikken. De amp settings van de tonerider demos zijn wel iets anders, omdat het later opgenomen was, dat helpt dus ook niet echt...met andere woorden: een demo/vergelijking van niks :D

Ibanez666
12 februari 2009, 10:27
Heb nu ook een setje Tonerider Pure Vintage in mn Squiertje zitten en man wat klinkt dat warm over mn transistorbakkie van fender! Tilt mn Squier een zo niet twee niveaus hoger. Kan niet wachten om ze te testen over mn buizenbak!

Hendriks
12 februari 2009, 11:55
Ik heb net de Hot Classic in mijn telecaster gezet , heerlijk warm , maar wil ook rocken.

Ibanez666
12 februari 2009, 12:09
Ik heb net de Hot Classic in mijn telecaster gezet , heerlijk warm , maar wil ook rocken.

Gaaf man, ik ben fan inmiddels!

Hendriks
12 februari 2009, 12:28
Ik ben ook fan geworden , de Toneriders waren ter vervanging van een GFS neck en een SD Broadcaster brug en kan wel zeggen dat dit een hele verbetering is.

Ibanez666
12 februari 2009, 12:36
Ik ben ook fan geworden , de Toneriders waren ter vervanging van een GFS neck en een SD Broadcaster brug en kan wel zeggen dat dit een hele verbetering is.

Ja precies, ik ken GFS niet persoonlijk, maar heb wel diverse SD en Dimarzio gehad en deze vind ik eigenlijk nog fijner ook terwijl ze veel minder kosten.

Rutger
12 februari 2009, 12:39
Beter dan een Broadcaster?

Hm, dan moet ik er zeker ook aan...

Hendriks
12 februari 2009, 12:53
Een Broadcaster heeft (vind ik) een zeer uitgesproken karakter , wel erg twangy , ik vind de Tonerider wat breder inzetbaar.
De SD Broadcaster ga ik in de toekomst gebruiken voor een esquire.

Luke-wannabe
12 februari 2009, 12:59
Ik heb net de Hot Classic in mijn telecaster gezet , heerlijk warm , maar wil ook rocken.
Zijn dat die iets vettere pickups of die stacked humbuckers?

Hendriks
12 februari 2009, 13:19
Iets vetter.

telecastermaster
12 februari 2009, 14:40
Ik heb mijn P90's inmiddels ook ingebouwd (in een tele) en ben aangenaam verrast door de klank. En dat voor een setje pickups van 55 euri. :cheerup:

Ibanez666
12 februari 2009, 15:07
Ik heb mijn P90's inmiddels ook ingebouwd (in een tele) en ben aangenaam verrast door de klank. En dat voor een setje pickups van 55 euri. :cheerup:


Ja lachen toch? Waarom meer uitgeven dan nodig?

Blacksteen
12 februari 2009, 15:16
90 euries!?
dat is wat anders dan 150 € voor
twee S.Duncan SSL4!

ik ben nu bezig met een relic stratje
dus met 90€ en "Pure vintage" in de naam
ga ik deze zeker halen! :crazyhappy:

Ibanez666
12 februari 2009, 15:19
90 euries!?
dat is wat anders dan 150 € voor
twee S.Duncan SSL4!

ik ben nu bezig met een relic stratje
dus met 90€ en "Pure vintage" in de naam
ga ik deze zeker halen! :crazyhappy:

via ebay UK: 70 euro incl. verzenden hoor

JTB
12 februari 2009, 19:06
Heb zelf een Tonerider Generator voor de bridge en neckpositie. Vooralsnog alleen de bridge erin gezte. Klinkt subliem, de enige maar is dat ze wat sneller rondzingen dan de standaart humbuckers van mijn Epi SG, ondanks dat ze even hot zijn.

Ibanez666
13 februari 2009, 09:17
Heb zelf een Tonerider Generator voor de bridge en neckpositie. Vooralsnog alleen de bridge erin gezte. Klinkt subliem, de enige maar is dat ze wat sneller rondzingen dan de standaart humbuckers van mijn Epi SG, ondanks dat ze even hot zijn.

wat bedoel je precies met rondzingen? Feedback? (dat lekkere) of microfonie? (dat irritante)

rhcp_schipper
13 februari 2009, 12:46
Hallo Mensen,

Ik weet niet of het al bekend is maar guitarsupplies.nl verkoopt deze pu's ook. zie volgende link: http://www.guitarsupplies.nl/

Groeten Tim

Luke-wannabe
13 februari 2009, 16:37
Maar die gaan er mee stoppen, ik had ze pas al gemaild voor een HSS setje.

DjNoizzIQ
1 juni 2009, 11:06
Even een schaamteloze bump van mijn kant, alvast excuses voor het eventuele ongemak :makeup:

Ik heb sinds vrijdag ook Toneriders in mijn Telecaster, en wel de Vintage Plus type.

Nou klinken ze inderdaad ongelooflijk vet, maar heb ik een aardeprobleempje, ze geven namelijk een tik als ik de brug, snaren, controlplate, pickups en output aanraak. Ook is de brom een stuk harder dan ik zou willen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, en zo ja: hoe hebben jullie dat dan opgelost?

gr. Lennert

Gwizz
11 december 2011, 19:41
Ik heb o.a. n.a.v. dit topic gekozen voor de toneriders pure vintage in mijn strat. Na een wissel in inde band van zanger naar zangeres speel ik steeds meer clean (funky, soulfull, dat soort dingen). Dus veranderd van Texas Specials naar deze pups. Geen slechte keuze en voor de prijs zelfs geweldig. Dus ook in 2011 nog een aanrader.

pasqual
11 december 2011, 23:01
Helemaal met je eens! Ook nog steeds erg tevreden na bijna 3 jaar.