PDA

View Full Version : repetitiehok bouwen.



thekid
10 januari 2009, 19:20
Hey

Ik zoek een repetitie hok te bouwen maar kennen jullie mss site's of tips van hoe deze het beste te bouwen?

Squier4ever
10 januari 2009, 19:25
http://www.koffiekoek.nl/design/afb/hamer.gif

heel simpel.

AvU
10 januari 2009, 19:29
ROC bouw ?:confused:

Mr.Fingers
10 januari 2009, 19:39
Koop een tuinhuisje, een vrachtwagenlading rotswol, wat gyprocplaten en je bent klaar

bert k
10 januari 2009, 19:44
Maar serieus, kijk ff in Recording, daar staan verschillende topics over het bouwen van een repetitiehok.

Nielsje
10 januari 2009, 20:05
Nou ja, ik ben zelf een handig persoon *ahum*, en zou wellicht wat handige tips kunnen geven. Maar wellicht is het handiger als je je 'beginsituatie' even uitlegt. Hoe groot is het een en ander, wat heb je wel, wat heb je niet, etc..

thekid
10 januari 2009, 21:03
Ik zal even uitleggen.

Na dat we gisteren een serieuze start hebben genomen met onze band en daar al veel goede reacties en nieuwe gigs hebben gekregen besloot mijn vader dat ik een repetitiehok moest hebben. de oppervlakte is drie meter op zes meter die er beschikbaar is.

Nielsje
10 januari 2009, 21:06
Ik zal even uitleggen.

Na dat we gisteren een serieuze start hebben genomen met onze band en daar al veel goede reacties en nieuwe gigs hebben gekregen besloot mijn vader dat ik een repetitiehok moest hebben. de oppervlakte is drie meter op zes meter die er beschikbaar is.

Dat is op zich niet echt ruim, maar het is denk ik wel te doen..
Waar is de ruimte (in huis? garage? industrie terrein? Geïsoleerd?)

Mitch heeft redelijk recent een oefenhok geklust midden in een woonwijk. Hij heeft me daar toen een mailtje over gestuurd met allerlei foto's. Wellicht wil hij hem je wel toesturen, wil het ook wel doen (met zijn toestemming uiteraard).

bert k
10 januari 2009, 21:53
Dit hoort echt thuis in Recording, dus ik verplaats hem.

Highway49
12 januari 2009, 00:47
3 bij 6 meter? Is inderdaad niet echt ruim, en zeker als je rekent dat er nog minimaal 30 á 40 cm per zijde afvalt van de isolatie. Reken erop dat je in de breedte nog geen 2,5 meter overhoudt.

Gaat het om een repetitieruimte voor de hele band? Dan zou ik nog even goed overwegen of je daarvoor in duur materiaal wilt gaan investeren.

Roman
12 januari 2009, 11:51
3x6 is prima te doen. niet zeuren.

tip: lees dit forumdeel (recording) aandachtig, er is veel over geschreven.
Maak een plan en post die hier, dan kunnen we je winter door helpen.

Highway49
12 januari 2009, 12:30
Ho ho ik zeur niet, ik wil alleen graag het doel weten. Misschien wil ie er alleen in om nummers te schrijven met een paar man, prima hok.

Voor hetzelfde geld speelt ie in een huge soul-band dan wordt het lastiger ;)

thekid
12 januari 2009, 20:15
momenteel is de band bestaande uit twee man we brengen acoustise covers straight to the point . Maar in de toekomst is het inderdaad de bedoeling dat we er een drummer en bassist bijkrijgen.

De ware lengte is wel wat groter dan 3 op 6 dus ik heb die spelings ruimte voor isolatie wel.

Highway49
12 januari 2009, 20:42
Ja voor 2 is het inderdaad genoeg ruimte. Plus komt daarbij dat je dan niet ontzettend flink hoeft te isoleren. Maar waarschijnlijk wil je in de toekomst dus wel die drummer + bassist erbij en zal er toch geisoleerd moeten worden...Ik zou de kosten even goed afwegen.

Wij zijn een eigen oefenruimte aan het bouwen om de volgende redenen:

- oefenruimteverhuur in de buurt was gestopt, andere optie zit bomvol.
- We willen voor een optreden een avondje extra kunnen oefenen, zonder allemaal geregel met verhuurders
- Ik wil zelf wat experimenteren in het opnemen
- Oefenruimtes huren gaat altijd minstens per 3 uur en dat halen wij niet omdat er een aantal van wat verder weg komen. We willen graag 2 avonden repeteren, dan gaat je huurprijs ook meteen 2x zo hoog worden. Bij je eigen ruimte blijven de kosten gelijk (op wat extra stroom na)

Ik zou dus afwegen of je er een schrijf/speelhok van wil maken voor enkel gitaren en evt. bas. Zodat je buiten de bandrepetities daar kunt schrijven/oefenen. Dan kun je met de complete band een ruimte huren 1x per week.

Wat is je reden dat je een eigen hok wilt bouwen en niet huren? Weinig in de buurt oid?

TIMBER
13 januari 2009, 09:58
momenteel is de band bestaande uit twee man we brengen acoustise covers straight to the point . Maar in de toekomst is het inderdaad de bedoeling dat we er een drummer en bassist bijkrijgen.

De ware lengte is wel wat groter dan 3 op 6 dus ik heb die spelings ruimte voor isolatie wel.

Als je goed wilt isoleren en dus de "box in a box" constructie wilt gaan gebruiken dan gaat er zowel in de lengte als in de breedte al snel een meter af. Dus wordt je oefenhok een 2m bij 5m.