PDA

View Full Version : Opnemen koptelefoon



*AcousticGuitarMan*
10 januari 2009, 17:13
Ik had een vraagje. Soms vind ik het geluid mooier door de koptelefoon. Kan ik een FILMPJE en dus geen AUDIO opnemen zoals ik het hoor door de koptelefoon?

Alvast bedankt!

Rexx
11 januari 2009, 23:18
Je kan iets niet opnemen zoals het klinkt op een koptelefoon.
Jij vind het op een koptelefoon mooier klinken omdat je een heel erg gedefinieerd stereo-beeld hebt met aardig wat bas en veel detail, dit krijg je (hoe je ook opneemt) niet als je iets op laptopspeakertjes oid. afspeelt.

bert k
11 januari 2009, 23:31
Kan ik een FILMPJE en dus geen AUDIO opnemen
Wat bedoel je hier mee? Een koptelefoon doet alleen maar audio, geen filmpjes.

Brewskie
11 januari 2009, 23:48
Ik had een vraagje. Soms vind ik het geluid mooier door de koptelefoon. Kan ik een FILMPJE en dus geen AUDIO opnemen zoals ik het hoor door de koptelefoon?

Alvast bedankt!

Bedoel je niet gewoon de kwaliteit van de microfoon van het apparaat waarmee je het fimpje opneemt ? Als je een echte video-camcorder gebruikt is het al beter dan je iPhone of je Laptop webcam, maar als je nog een aparte luidspreker aansluit op je camcorder wordt het helemaal goed. Kun je 'm nog goed positioneren tov je bron ook, los van je camerahoek.

Harald
12 januari 2009, 08:47
Bedoel je niet gewoon de kwaliteit van de microfoon van het apparaat waarmee je het fimpje opneemt ? Als je een echte video-camcorder gebruikt is het al beter dan je iPhone of je Laptop webcam, maar als je nog een aparte luidspreker aansluit op je camcorder wordt het helemaal goed. Kun je 'm nog goed positioneren tov je bron ook, los van je camerahoek.

Bedoel je microfoon?

Je kunt natuurlijk ook het geluid apart opnemen en de audiotrack van de video later vervangen op je pc.

Brewskie
12 januari 2009, 09:56
Bedoel je microfoon?

Je kunt natuurlijk ook het geluid apart opnemen en de audiotrack van de video later vervangen op je pc.

Ja, verdikke. Dat bedoel ik. Een losse microfoon.

*AcousticGuitarMan*
13 januari 2009, 15:44
Want het is gewoon dat ik hem niet hard kan zetten. Dan worden de buren boos. En het geluid komt niet goed uit zoals ik het wil met de distortion enz. als het zo zacht moet.

Han S
13 januari 2009, 16:50
Kun je ook uitleggen wat je nou eigenlijk bedoelt? Harde distortion en film? Is daar een verband tussen?