PDA

View Full Version : Welk Fuzzzz-pedaal? (i.c.m. OCD)



Maroon
10 januari 2009, 13:02
Hey hey,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een (betaalbare) Fuzz pedaal die goed 'matcht' met een OCD fulltone pedaal. Hij moet dus de dynamiek en de mids van de ocd niet helemaal verkrachten als ze beide aangetrapt zijn.

Ik ben niet erg bekend op het gebied van deze pedalen, dus ik dacht ik stel het hier!

Mijn voorkeur voor sounds ligt eigenlijk wel een beetje bij de heavy fuzzed sound van bijvoorbeeld Kyuss, Nebulla, Qotsa en dat soort meuk.

Echter vind ik de hendrix' fuzz-sound ook geweldig :soul:, maar ik denk dat dit een beetje teveel gevraagd is?

Dus een dynamische fuzz die in combinatie met mijn ocd heel vet kan klinken.
Oh het budget is rond de 100 euro...(dus kan geen boutique dingen betalen)

Shoot!

Cheers, Marijn.

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 13:13
Probeer m'n Rat 's uit Marijn, serieus. Het gaat door voor een distortion, maar heeft een fuzzerig randje. Met m'n Maxon OD808 mixt ie erg lekker vind ik persoonlijk, ik weet alleen niet hoe die met jouw OCD mengt. Ik denk zelfs dat je als stand alone nog veel dichter in de buurt komt van het QOTSA geluid.

Het is 5 minuten fietsen voor je en je weet waar ik woon. Je bent vrij om te proberen hoor. Kan ik mooi eens jouw OCD uitproberen:satisfie:

Maroon
10 januari 2009, 13:18
Het is 5 minuten fietsen voor je en je weet waar ik woon.

Do i? :???:

Is het u, oh grote Drappert???? <

Aimé
10 januari 2009, 13:21
awkward moment..

Valoosj
10 januari 2009, 13:21
Klaasj Vaak was hier vroeger al bekend onder een andere naam, put some thought in it en je weet t wel.

Maroon
10 januari 2009, 13:23
:seriousf:

had 'm al door.

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 13:30
Niks mysterieus aan hoor, ik had me al ge-openbaart in het voorstel subforum.

Maar dat van de Rat is wel een serieuze optie. Martin (je band buddy) is er ook helemaal gecharmeerd van en denkt er ook sterk over na om er eentje aan te schaffen. In een vorig nooit van de poten gekomen bandje hadden we voor een eerste repetitie 'Lost Art Of Keeping A Secret' afgesproken en dat geluid viel behoorlijk te benaderen met m'n Ratje. Je hebt er niet eens zoveel gain voor nodig, helemaal niet zelfs. Wel sustain en dat gaat aardig met een Rat.

Mitch
10 januari 2009, 13:33
Hangt sterk van de settings van je drivepedaal (in dit geval de OCD) af of dat werkt. In mijn ervaring is het zo dat als de losse onderdelen van een 'stapeling' pedalen laag genoeg in hun gain instellingen zit, de samenwerking erg goed kan zijn. Als de OCD dus laag in zijn gain staat en je een fuzz gebruikt die van zichzelf al niet te high gain is, dus eerder een fazzface-achtige dan een Big Muff-achtige, dan kom je een eind. Het beste kun je denk ik een fuzzface-achtige zoeken die niet de standaard hoevelheid laag heeft (veel...) maar waar dat aan te passen is of die sowieso al een neutralere waarde heeft. De pest is dat er kant en klaar in de NL winkels niet zo veel te halen en testen is, maar dat er in The States plenty winkels zijn die dat soort pedalen on-line verkopen. Maar ja, kun je weer niet testen...
Eigenlijk is een BYOC fuzz dan vrij ideaal als je die evt. tweedehands zou kunnen scoren, kun je redelijk eenvoudig wat aan (laten) modden om de klank iets neutraler te krijgen en het zijn prima bakkies.