PDA

View Full Version : Hulp gezocht: b.j. Telecaster



spirit
10 januari 2009, 11:08
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Squier MIJ óf een MIK Telecaster. Nu heb ik een Koreaanse tele. gevonden, waarover ik vandaag moet beslissen of ik hem koop. (ik kan hem niet bekijken of uitproberen, gitaar staat in het buitenland).

Volgens de eigenaar is het serienummer S614301, ik heb een foto van de headstock, maar het is moeilijk te zien of het klopt.

Maar volgens mij zijn de eerste Squier's in korea pas in 1989 gemaakt, maar volgens Wikipedia staat de "S" voor Samick (eind '80-begin '90) en eerste cijfer voor het bouwjaar. In dit geval zou dat dus '86 moeten zijn. (Wiki. heeft het ook over '89 als eerste b.j)

Is er iemand die kan bevestigen dat er voor 1989 ook al Squier's in Korea werden gemaakt?

Bedankt voor jullie hulp zo vast.

Chocola
10 januari 2009, 12:21
Samick maakte pas vanaf eind jaren-80 squiers, niet halverwege. S9 is volgens mij het vroegst wat je kunt vinden bij die gitaren. Als je info bij Samick probeert te vinden vind je ook niets van voor 1989. Dus ik zou als ik jou was even heel veel foto's vragen en deze hier posten voor de echte Squier kenners.

spirit
10 januari 2009, 14:45
Samick maakte pas vanaf eind jaren-80 squiers, niet halverwege. S9 is volgens mij het vroegst wat je kunt vinden bij die gitaren. Als je info bij Samick probeert te vinden vind je ook niets van voor 1989. Dus ik zou als ik jou was even heel veel foto's vragen en deze hier posten voor de echte Squier kenners.

Ik dacht precies hetzelfde, dat in '89 Samick de productie van Squier opstarte.

Ik heb dan ook zwaar het vermoeden dat de huidige eigenaar, of iemand daarvoor met het serienr. heeft geknoeid. en dat er eerst iets anders heeft gestaan (CN of VN), en de gitaar uit 1996 komt.
Misschien idd. wijzer om deze maar aan mij voorbij te laten gaan, ook omdat de gitaar in de UK staat en dus uitproberen niet mogelijk is.

Eko
10 januari 2009, 15:11
Geen hand vol , maar een land vol zeggen ze wel eens. Je kunt dus rustig wachten .De eerste serie Squiers uit Korea zijn veel verkocht. Het zijn inderdaad redelijk goede gitaren. Volgens mij is de eerste serie te herkennen aan de gelakte koppen, maar daar ben ik niet zeker van. Ze zijn in ieder geval niet gebouwd voor 1989.
Als je echt een goede serie zoekt kijk dan voor een Silver Serie uit Japan in die zelfde periode of een Protone.

spirit
10 januari 2009, 20:12
Ik heb 'm definitief voorbij laten gaan, ik heb nu mijn zinnen gezet op een telecaster uit de SQ-serie. GAS GAS GAS :rockon: