PDA

View Full Version : Pick ups



sebaz
9 januari 2009, 23:32
Hallo,

Ik heb een Fender Stratocaster (USA), en daar wil ik graag nieuwe pick-ups voor kopen.
Heeft iemand ervaring met het kopen van pick-ups? zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik heb een beetje rond gekeken en kwam op internet een gekalibreerd setje van Kent Armstrong tegen. Is dit een goed merk?
Zijn er andere merken die het bekijken waard zijn?


Sebastiaan

Chocola
10 januari 2009, 10:51
DiMarzio, Seymore Duncan, EMG, Fender en nog 500000000000 merken.

Deze vind ik sowieso ALTIJD het bekijken waard :P. Wil je S-S-S? S-S-H? of H-S-H? Zal vast 3 single coil zijn maar wie weet heb je een andere slagplaat ofzo :p (normal strat, fat strat, super strat)

Edit: Trouwens, heet jij Sebas?

Daan_B
10 januari 2009, 10:51
Hallo,

Ik heb een Fender Stratocaster (USA), en daar wil ik graag nieuwe pick-ups voor kopen.
Heeft iemand ervaring met het kopen van pick-ups? zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik heb een beetje rond gekeken en kwam op internet een gekalibreerd setje van Kent Armstrong tegen. Is dit een goed merk?
Zijn er andere merken die het bekijken waard zijn?


Sebastiaan


Fender Hot Noiseless dude!:rockon:

sebaz
10 januari 2009, 12:27
DiMarzio, Seymore Duncan, EMG, Fender en nog 500000000000 merken.

Deze vind ik sowieso ALTIJD het bekijken waard :P. Wil je S-S-S? S-S-H? of H-S-H? Zal vast 3 single coil zijn maar wie weet heb je een andere slagplaat ofzo :p (normal strat, fat strat, super strat)

Edit: Trouwens, heet jij Sebas?

S-S-S, en ik heet sebastiaan...

Foxey Freddie
10 januari 2009, 12:29
en doe je zelf een plezier; hou de orginele fender stratocaster elementen, als je hem dan weer wilt verkopen heb je hem in iedergeval orgineel.

bart_g
10 januari 2009, 12:57
Waarom wil je ander pickups? Wat bevalt er niet aan deze? Wat is je budget? Dat zijn toch wel heel belangrijke dingen om je ook maar enig advies te kunnen geven over welke pickups je nodig hebt.

sebaz
10 januari 2009, 13:23
budget zit rond de 150 - 200 euro, het kent armstrong setje dat ik had gezien was 185 euro (met slagplaat en elektronica).
ik vind het geluid wat nu uit mn pick-ups niet echt heel mooi, ik weet niet hoe ik dit het beste kan uitleggen maar het is soms net als ik iets mis.

Squier4ever
10 januari 2009, 13:26
het is idd wel handig om iets meer uitleg te geven, ik mis iets is nou niet bepaald een criterium....

B0UDEWIJN
10 januari 2009, 13:35
het kent armstrong setje dat ik had gezien was 185 euro (met slagplaat en elektronica).


je wilt met slagplaat en electronica?

anders zou ik idd seymour duncan aanraden

Chocola
10 januari 2009, 14:40
S-S-S, en ik heet sebastiaan...

Ikke Sebas ^___^.

Maar, ik vul de overige vragen nog wat aan.

We weten:
- Dat je 3 single-coil wil hebben
- Je een strat hebt en de huidige elementen niet bevallen

Wat we niet weten:
- Welke prijsklasse
- Muziek stijl (blues, jazz, rock, metal, hardrock, heavy metal, pop e.d.)
Noem eens wat nummer op van bands in de stijl die jij (graag) speelt
- voorkeuren voor kleur of type
- actief of passief (ik neem aan dat je gewoon passief wil)


Hier tips:

- Als je een paar mooie hebt gevonden op internet, probeer ze in het echt, er is niets belangrijker dan je eigen mening over een element.
- Behoud je oude, anders si je gitaar veel minder waard :P.




Edit: wtf :p mijn post stond like 2 uur op "nadenken" en toen pas poste hij XD

sebaz
10 januari 2009, 15:10
prijs klasse weet je dus inmiddels wel:)
stijl: rock, hardrock, blues
bands waarna ik graag luister: led zeppelin, nirvana, metallica, pink floyd, jimi hendrix, rory gallagher, neil young, pearl jam enz
passief en ik heb geen voorkeur in kleur.

Chocola
10 januari 2009, 15:47
Probeer deze eens te horen:

Dimarzio:
- Area '61, '58 en '67 (vooral voor blues)
- Virtual Vintage Heavy blues 2
- Virtual Solo (brug)

Voordeel: geen hum.

Seymor Duncan:
- Alnico II Pro
- Lipstick :p
- Classic Stack Plus STK-S4
- Quarter Pound Flat™ SSL-4
- Hot Rails™ for Strat SHR-1

Deze komen allemaal in de buurt van jouw omschrijving denk ik zo, de meeste heb ik wel gehoord en klinken allemaal heel cool, alleen het is net wat je wil. Dus zoek op welke bands deze PU's gebruiken en welke je favo bands gebruiken, vergelijk ze, beluister ze, maar een selectie en ga je selectie proberen :).