PDA

View Full Version : Line6 metal pack uitbreiding



ben vanhoof
9 januari 2009, 20:33
Ik heb een tijdje terug een line6 toneport ux2 aangeschaft om gitaarriffs op te nemen en om gitaar rustig door de stereo of door koptelefoon te kunnen spelen op mn kamer. Standaard zaten er een hoop versterkersimulaties bij, die op zich redelijk klinken. Maar nu is het mogelijk om de simulaties uit te breiden, zodat je oa 5150, powerball, diezel herbert etc simulaties ter beschikking hebt.

Nu heb ik hier al veel over gezocht op youtube, google, dit forum,... maar nergens vind ik representatieve geluidsfragmenten die de verschillen in sound aangeven tussen de amps die je standaard hebt en de uitbreidingen. Heeft iemand ervaring met die uitbreidingen? Zijn ze de moeite waard?

http://line6.com/modelPacks/metal.html

Izegrim
9 januari 2009, 22:48
Ja ik heb er ervaring mee. Als je van metal houdt is deze pack een absolute must. Niet alle models zijn even bruikbaar, maar enkelen zijn wel degelijk een enorme vooruitgang op de standaard modellen. De 5150 klinkt als een 5150; de Powerball niet als een Powerball. Mijn favorieten zijn de Big Bottom, de Criminal (5150) en de Deity's Son (Diezel Herbert).

interessander
9 januari 2009, 22:55
Klinkt goed, ik gebruik zelf vaak de Soldano en Mesa modellen icm de tubescreamer (ook UX2) maar wat verschillende extra amps kunnen geen kwaad, ook om met meerdere te multitracken.
Op welke amp is de big bottom gebaseerd?

Izegrim
9 januari 2009, 23:13
L6 Big Bottom

Just can’t seem to get enough bottom end out of your cabinet? Try punishing it with Big
Bottom. We crossed a Boogie Triple Rectifier with a Rivera Los Lobottom sub rig and
dialed it in for serious disembowelment. But it’s not just about the bass. A super wide
midrange control and an extra presence high midrange maintain articulation and
power throughout the tonal range of this amp.

interessander
9 januari 2009, 23:16
Ja zag de link net dus ben maar even gaan kijken, beetje over de top misschien.

ben vanhoof
9 januari 2009, 23:23
Bedankt voor de reacties! @ Izegrim : heb je mss samples van de criminal of die line6 bottem, gewoon droog evt met een beetje drum fzo? Liefst qua gain niet overdreven, zoiets als die myspace in je sig klinkt goed qua gitaarsound. Haal je zoiets eruit met die metal pack?

Na de examens schaf ik me dit aan alst goed klinkt, nu niet want dan vermoorden mn ouders me omdat ik "weeral" examens verkloot door te veel met mn gitaarstuff bezig te zijn!

Izegrim
10 januari 2009, 03:14
Nou, ik kan je ff een link geven naar de vorige band van mij: www.myspace.com/subrosaholland

Het nummer dat daar op staat is 100% metal pack. Ik moet er wel bij zeggen dat er geen professionele apparatuur is gebruikt voor dat liedje. Het is in elkaar geflanst met weinig verstand en geduld. ;)

glennshred
10 januari 2009, 13:29
Hey Ben, die uitbreiding (metal pack) is zeker de moeite waard..
toen ik nog een xt had vond ik maar weinig amps die metal klonken
dat was opgelost toen ik de pack kocht..

Heb natuurlijk nu wel de X3 waar de packs standaard bijzaten, maar geloof
me echt de moeite waard.

glenn

ben vanhoof
10 januari 2009, 14:18
Ok bedankt allemaal voor de reacties. Begin februari zal ik wat samples posten als ik 'm aangeschaft heb.

Ben

Sarco
10 januari 2009, 17:37
Als je een clean D.I. opgenomen met je UX2 online zet wil ik die anders wel een paar keer reampen met een aantal verschillende metal shop amp modellen hoor.

ben vanhoof
10 januari 2009, 19:37
Bedankt voor het aanbod, het zou me zeker interesseren moest ik al wat opgenomen hebben. Maar ik ga het ook gebruiken om nieuwe nummers op te nemen, of om riffs aan de andere bandleden te laten horen etc. En ook om thuis wat mee te spelen dusja... Toch bedankt!

interessander
3 februari 2010, 11:13
Even een bump omdat ik er niet een apart topic voor aan wil maken:

Ik denk er over om de metal shop model pack aan te schaffen voor mijn Toneport. Maar nu zie ik net dat de Power pack een Mesa mark IIc model heeft, wat me ook erg aanspreekt.

Is er iemand met ervaring met dit model ('85 cali crunch geloof ik) heeft en me kan vertellen of deze ook voor metal geschikt is? Als het goed is hebben de nieuwere POD modellen dit model ook standaard.
Zo niet, dan kan ik voor dezelfde prijs als het power pack net zo goed een triple pack nemen namelijk....

Lex81
3 februari 2010, 12:06
Ik heb een Pod Xt met de uitbreidingen:
-Metal pack
-Classic pack
-FX


Wanneer ik distortion solo's over mn Pod speel, gebruik ik alleen nog maar de LowBottom van Metalpack.
Voor cleane dingen gebruik ik af en toe de Classic pack.
Ik vind de FX (pack) niet echt bruikbaar, klinkt erg neppig. Ik gebruik de TC GMajor2 voor extra fx, voor over mn Pod sound en dat klinkt heeeel erg goed.

interessander
3 februari 2010, 15:10
Ik vond ook nog een screenshot van die het Mesa model en daar is wel erg weinig aan af te stellen tov het origineel, wat me het benaderen van de gewenste sound weer erg moeilijk maakt.

De Metal Pack is zeer waarschijnlijk toch beter geschikt, ik maak nu vooral gebruik van de Soldano en de Recto, al dan niet met een tubescreamer.