PDA

View Full Version : is dit mogelijk?



Madcow
9 januari 2009, 17:29
Heey hallo, ik heb even een kort vraagje:

Is het mogelijk om bij een Epiphone les paul studio (uit china) de brug tot op het body te schroeven zonderdat je snaren de 22ste fret raken? ik heb dit momenteel, en alle snaren (op spanning) raken de 22ste fret.

aaronstonebeat
9 januari 2009, 17:42
Heey hallo, ik heb even een kort vraagje:

Is het mogelijk om bij een Epiphone les paul studio (uit china) de brug tot op het body te schroeven zonderdat je snaren de 22ste fret raken? ik heb dit momenteel, en alle snaren (op spanning) raken de 22ste fret.

Het zou me nogal verbazen; zo'n tom brug staat altijd een stukje (ik schat zo'n 5 a 10 mm boven de body).
Waarom zou je 'm zo laag willen hebben?

Madcow
9 januari 2009, 18:13
omdat ik ibanez en stratocaster modellen gewend ben.

Spitfire
9 januari 2009, 18:14
Ja... Dan is een Les Paul gewoon niet het model voor jou. Easy as that.

Madcow
9 januari 2009, 18:26
is er een gitaar die hetzelfde aanvoelt, maar dan met de brug tegen het body? omdat ik de feel van een les paul wel helemaal geweldig vind, alleen dat de brug zo hoog staat is een minpunt.

aaronstonebeat
9 januari 2009, 18:46
Check de Guttlins van Barno !

Madcow
9 januari 2009, 19:04
sorry, maar ik ben zon talentloze metaldude. en de guttlins zijn al vrijwel onbespeelbaar bij de 12de fret ofzo?

aaronstonebeat
9 januari 2009, 19:10
Barno maakt idd geen metalgitaren; 12de fret is wat overdreven, maar niet de access die jij waarschijnlijk zoekt.

Zo'n brug is trouwens maar een kwestie van wennen hoor. Vroeger had ik juist altijd moeite met de strat-configuratie, dat platte en de plek van de volumepot. Nu speel ik met even veel plezier op wat voor hoogte brug dan ook.

Madcow
9 januari 2009, 19:14
hmm dat is het hem juist, ik heb deze gitaar al ruim een jaar. En ik kan mijn hand maar nooit goed kwijt.

Outrage
9 januari 2009, 19:15
Er bestaan niet gewelfde Les Paul bodies, maar ik weet niet welke merken.

aaronstonebeat
9 januari 2009, 19:18
Er bestaan niet gewelfde Les Paul bodies, maar ik weet niet welke merken.

Gibson oa :seriousf:

Orgasmocaster
9 januari 2009, 19:23
zoek een carved top Gitaar zonder "angled" neck en met een fender stijl bridge.

Ik heb een Fender Elan I die zo is! perfecte gitaar! :)

als ik het niet mis heb, hebben veel PRS-en ook geen angled neck.

Orgasmocaster
9 januari 2009, 19:24
oh nog een oplossing..
een lp met een recessed TOM... dat heb ik op mijn thinline.
Volgens mij zie je ze ook op sommige ESP's, Ibanezzen en Carvins

Madcow
9 januari 2009, 19:28
potverdorie, dat word dus een nieuwe gitaar. maar het is dus eigenlijk onmogelijk om een neck angle te hebben EN je tom op het body?

aaronstonebeat
9 januari 2009, 19:52
Dat kan wel maar dan moet de body een andere vorm hebben; de top moet dan onder de snaren bijna parallel meelopen en iig onder de brug niet te diep uitkomen.

Ik zie één mogelijkheid:
Als je een geschroefde hals hebt, zou je die vlakker kunnen zetten door aan één kan iets in de halspocket te leggen (krijg je daar wel 'n kier); en in dat geval ook eerst even checken of je de pups diep genoeg naar binnen kunt zetten.

barno
9 januari 2009, 20:51
potverdorie, dat word dus een nieuwe gitaar. maar het is dus eigenlijk onmogelijk om een neck angle te hebben EN je tom op het body?


volgens mij is dat inderdaad onmogelijk. Teken gewoon twee lijntjes, eentje recht en eentje aansluitend wat schuin (de angled neck). teken of denk de snaren boven de neck en zie waar ze uitkomen.

at aaron: ivm jouw oplossing: volgens mij spreken we dan niet meer van een angled neck vermits je de top aanpast aan de hoek van de neck ...
correct me if I'm wrong.

at madcow: ik kan me je frustratie over hoogte tom bij LP wel voorstellen maar it's part of the LP game. je zou een warmoth LP kunnen ineensteken met geschroefde non angled neck en een recessed tom (LP junior body zonder carve...) ik zeg maariets, weet niet of ze dat allemaal daar hebben
Recessed Tom geef idd een groter speelgemak (voor mensen die stratsmodellen gewoon zijn) Then again, het is juist goed dat een LP je anders doet spelen dan een Ibanez, moeilijker is niet altijd slechter ...

Madcow
9 januari 2009, 21:38
hmm erg vervelend, want ik vind het benden enzo van een les paul erg fijn. weet iemand iets van de esp gitaren met tom? dit is een set thru model. set thru is toch hetzelfde wat een les paul heeft? dit hier ookweer 1 cm in de lucht?

http://espguitars.com/images/guitars/V-500.jpg

aaronstonebeat
9 januari 2009, 21:45
@ Barno: 't is ook 'n onthoek idee :)

Madcow, je zegt dat je benden op een LP lekker vindt. Dan denk ik onmiddellijk: dat komt omdat een LP een kortere mensuur heeft dan een Strat en daarom iets minder snaarspanning (bij gelijke dikte).

barno
9 januari 2009, 22:13
LP's benden idd makkelijker wegens kortere mensuur. maar voor mitrailleur metal is er dan weer te weinig spanning op de snaren. You can't have it all in one axe daarom dat ik er (te)veel heb :)

Madcow
9 januari 2009, 22:23
Met mijn les paul bend ik vrijwel direct goed, met de ibanez doe ik daar langer over om 'the spot' te vinden.

barno
9 januari 2009, 22:27
Met mijn les paul bend ik vrijwel direct goed, met de ibanez doe ik daar langer over om 'the spot' te vinden.

Gewoon wat meer op je Ibanez spelen en na een tijdje zal je daar ook prima op benden en zal je moeten opletten bij overschakelijk naar LP voor overbending. Je ziet het, ik ben een aanhanger van gitarist past zich aan aan gitaar en niet andersom :)

aaronstonebeat
9 januari 2009, 22:30
Met mijn les paul bend ik vrijwel direct goed, met de ibanez doe ik daar langer over om 'the spot' te vinden.

Ja, dat staat gewoon strakker.
Het kan ook helpen om regelmatig te spelen op gitaren met nog dikkere snaren. Als je vaak op een country gitaar met .013 snaren speelt, is daarna alles makkelijk.