PDA

View Full Version : Wat is het resultaat van een uurtje kloten?



Bailey
9 januari 2009, 16:38
Dit.

http://www.youtube.com/watch?v=nliX8wvx80E

Alles zelf ingespeeld :) De drums dmv midi met EZDrummer

Commentaar welkom

VHsologitarist
10 januari 2009, 12:52
Ik vind het lekker gespeeld en lekker klinken! En dat helemaal voor een uurtje werk!

Bailey
11 januari 2009, 19:41
Dankjewel :hippie:

Mukkez
13 januari 2009, 11:50
Erg vet !

soms had ik zelf zoiets van: dat had ik iets langer of iets korter gedaan, maarja dat is het leuke. Iedereen doet het anders. :D

Ik denk dat ik zelf ook nog maar eens iets van een opname ding ga halen, zelf ff knutselen.

maar voor jou: ga zo door!

JimmY41
13 januari 2009, 16:29
Woohoooooo!! :rockon:

Kan aan mij liggen, maar op één of andere manier vind ik het Tap gedeelte niet helemaal passen. Maar zo heeft ieder zijn smaak.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ziek vet!

Edit:
Laat meer nu ik het nog 4 keer heb geluisterd kom ik erachter dat het gewoon goed past :D
:hippie:

Bailey
13 januari 2009, 16:41
Haha bedankt voor de leuke reacties :listen:

Bailey
26 januari 2009, 15:36
Heeft er hier iemand nog verder een mening over? Misschien wat puntjes/tips voor de opname of het spel?

Rexx
28 januari 2009, 13:15
Klinkt heel lekker, niet echt iets op te merken. Behalve dat je rond 0:25 net niet strak zit.

Qua mixage is het een beetje verdeeld, de bas/ritme gitaar zitten elkaar een beetje in de weg, en de drums en solo-gitaar eisen allebij alle aandacht op.
Probeer de drums en solo gitaar iets zachter en de bas/ritme gitaar een beetje te eq-en. (wat laag mid uit de gitaar zodat de bas wat ruimte heeft bv.)

Bailey
28 januari 2009, 13:31
Klinkt heel lekker, niet echt iets op te merken. Behalve dat je rond 0:25 net niet strak zit.

Qua mixage is het een beetje verdeeld, de bas/ritme gitaar zitten elkaar een beetje in de weg, en de drums en solo-gitaar eisen allebij alle aandacht op.
Probeer de drums en solo gitaar iets zachter en de bas/ritme gitaar een beetje te eq-en. (wat laag mid uit de gitaar zodat de bas wat ruimte heeft bv.)

Ben eigenlijk een beetje een Leek hierin. Ik EQ eigenlijk elk kanaal wel in Cubase. En dan zet ik de volumeregelaars zoals ik ze wil en het voor mijn gevoel prima klinkt. Het probleem is, is dat zodra ik het geëxporteerd heb en het open in winamp of dergelijke player, de volumes weer helemaal door elkaar zijn, en ook alles veel zachter is. Dan klopt inderdaad alles naar verhouding echt niet meer.
Weet jij hoe ik dat doe?

JelmerOnGuitar
28 januari 2009, 15:37
Behalve dat je rond 0:25 net niet strak zit.
Hmmm ben ik het niet mee eens, ik vind die licks die je rond 0:25 doet, super uber vet uitgevoerd, juist de goeie timing etc!! Dan vind ik eerder rond 0:30 minder strak..

Vet stukje muziek man! super lekker gespeeld:D

Rexx
28 januari 2009, 17:11
Sorry, ik beloelde het snelle riedeltje dat op 0:21 zit. Bij het eerste rondje zit een 'opstart-foutje'.

Kijk voor eq-tips eens op audiotuts.com of google 'how to eq' oid.

Bailey
28 januari 2009, 17:23
Sorry, ik beloelde het snelle riedeltje dat op 0:21 zit. Bij het eerste rondje zit een 'opstart-foutje'.

Kijk voor eq-tips eens op audiotuts.com of google 'how to eq' oid.

Ik ga ff kijken thnx.

Ja ik heb alles zonder metronoom ingespeeld, die deed niet echt wat ik wou. vandaar de timing soms

HvV
28 januari 2009, 19:38
Niet gek! Zou een radio-jingle kunnen zijn. :satisfie:

Bailey
29 januari 2009, 15:15
Niet gek! Zou een radio-jingle kunnen zijn. :satisfie:

Haha wate een compliment, dankjewel :dance:

Ibanez666
29 januari 2009, 15:24
Goed gespeeld! Lekker soundje ook :-)

Hardguitar
30 januari 2009, 07:28
Idd toffe sound! wat voor amp gebruik je?

Luke-wannabe
31 januari 2009, 14:15
Ik denk dat het ding dat de bass en begeleiding gitaat elkaar in de weg zitten meer due to the partijtjes is dan de mixage/EQ'ing.
Het zou dikker, strakker en rustiger klinken als die qua timing in ieder geval hetzelfde doen.

Verder lekker gespeeld. Ik ben zelf bijna 20 en kan niet zo soleren, hoor! Na een paar maatjes ben ik inspiratieloos...
Hoe heb je dat geleerd, of doe je het op gevoel?

Bailey
5 februari 2009, 14:44
Ik denk dat het ding dat de bass en begeleiding gitaat elkaar in de weg zitten meer due to the partijtjes is dan de mixage/EQ'ing.
Het zou dikker, strakker en rustiger klinken als die qua timing in ieder geval hetzelfde doen.

Verder lekker gespeeld. Ik ben zelf bijna 20 en kan niet zo soleren, hoor! Na een paar maatjes ben ik inspiratieloos...
Hoe heb je dat geleerd, of doe je het op gevoel?

Ik doe het op gevoel, het is ook geïmproviseerd, wel wetend dat het daar gespeeld kan worden. Ja ik ben een leek in recording, en ook doet cubase niet wat ik wil als ik alles EQ en afstel. Als ik het daarna exporteer klinkt het weer kut. Maargoed

Thnx

Bailey
5 februari 2009, 14:44
Idd toffe sound! wat voor amp gebruik je?

Gewoon een Marshall MG100DFX, ben er niet zo gek op.

Ace 1.15.19
6 februari 2009, 03:00
Vet man, die gaat bij m'n favorieten. :ok:

zeppo
7 februari 2009, 22:46
Over wat voor een gitaar speel je daar?

Bailey
8 februari 2009, 15:20
Over wat voor een gitaar speel je daar?


dat is een Blade Durango DD2 met voorversterker :)