PDA

View Full Version : Alleen akoestisch



Muzieknono
9 januari 2009, 16:16
Gister na veel wikken en wegen de knoop doorgehakt, elektrisch is (althans voorlopig) niets voor mij, en vervolgens mijn elktrische gitaar ingeruild voor een Cort CEC5 om naast mijn staalsnarige Crafter ook een nylonsnaar te hebben.
Ik weet niet wat het is maar het akoestische geluid spreekt me meer aan, ik vind het directer, heb er meer "feeling" mee.
Ik denk dat ik mettertijd ook nog een akoestische bas erbij wil, (suggesties)
Ben ik nou een rare of hebben meer mensen dit.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

LaurentB
9 januari 2009, 16:45
Nee, dat is helemaal niet raar. Akoestische en electrische gitaar zijn heel erg verschillende instrumenten, het ligt helemaal niet voor de hand dat iemand die het één mooi vindt automatisch ook het andere mooi vindt.
Ik ben zelf heel buiïg wat dat betreft: als ik met akoestisch bezig ben interesseert elektrisch me niet zo en andersom.

J-sus Rulez
9 januari 2009, 16:53
Ik heb net hetzelfde met dit
ik speel ook liever akoustisch, maar af en toe een liedje elektrisch erdoor vind ik ook wel tof...

charles
9 januari 2009, 17:18
Ik speel al heel lang niet meer op mijn elektrische gitaren, akoestisch vind ik ook veel leuker. Ik doe die elektrische niet weg, maar ze worden niet echt vaak gespeeld.

Pais
9 januari 2009, 19:21
Tuurlijk is dat niet vreemd. Waarom zou je dat verwachten? Het is gewoon een smaakkwestie.

Ik speel alleen nylonsnarig. Electrisch en western kan ik helemaal niets mee. Stalen snaren vereisen zo'n andere techniek dan nylon.

Toch jammer, want funk en blues bijvoorbeeld trekt me enorm, maar ik blijf op een of andere manier toch bij flamenco hangen.
Ergens ben ik vast heel funky, ik weet het zelf alleen nog niet :(

--=HANS=--
9 januari 2009, 20:47
Hier nog iemand die alleen akoestisch speelt. Ik heb wel een tijdje een elektrische gehad met een mooi buizenversterkertje maar ik kon er weinig mee. Volgens mij is de lol van een elektrische vooral in een bandje spelen. Mijn handen staan zo naar akoestische gitaren dat ik constant een soort van uit de bocht vloog op die elektrische. De dunnere snaren, het dunne halsje en de dunne body vergen echt een andere touch. Ik benijd de mensen die het goed weten te combineren!