PDA

View Full Version : Buzz/dode tonen



Daan_B
9 januari 2009, 13:31
Ben nu al anderhalve dag bezig met het afstellen van mijn gitaar die eindelijk klaar is.
Ik heb nog altijd last van Fretbuzz, soms zelf dode tonen:dontgeti:.
Kwa afstelling heb ik zo'n beetje alles al geprobeerd, moet ik langs de gitaarboer?!
Zo ja wat gaat dit kosten.
Al mijn geld zit in deze gitaar en ik heb al maanden gewacht tot ie af is:sneaky:.

Please help me, ik word langzaam gek zo:(.

Dootch
9 januari 2009, 13:52
Knap vervelend.

Welk soort gitaar is het? folk, klassiek, elektrisch...?

Riky
9 januari 2009, 13:55
je moet gewoon ff iemand vinden die dat als hobby doet. kost het niet meer dan 15 euro.

Daan_B
9 januari 2009, 14:05
Het is een USA strat (nouja de hals dan:P).
Ik heb ondertussen wat muziekwinkels in de buurt gemaild.
Het is wel daaammmnn irritant denk je eindelijk te kunnen spelen komt er zoiets om de hoek kijken:satisfie:.
Nouja ik zal wel niet de eerste zijn:).

JacquesLeDick
9 januari 2009, 14:07
Ben nu al anderhalve dag bezig met het afstellen van mijn gitaar die eindelijk klaar is.
Ik heb nog altijd last van Fretbuzz, soms zelf dode tonen:dontgeti:.
Kwa afstelling heb ik zo'n beetje alles al geprobeerd, moet ik langs de gitaarboer?!
Zo ja wat gaat dit kosten.
Al mijn geld zit in deze gitaar en ik heb al maanden gewacht tot ie af is:sneaky:.

Please help me, ik word langzaam gek zo:(.

Is de neck recht(/lichte zeer lichte kromming)?
Zijn de frets level?
Staat je brug niet te laag?
...
Kan vanalles zijn, welke gitaar is het?
Fototjes's?

Dootch
9 januari 2009, 14:45
wat bedoel je met dode tonen?

Daan_B
9 januari 2009, 18:07
Is de neck recht(/lichte zeer lichte kromming)?
Zijn de frets level?
Staat je brug niet te laag?
...
Kan vanalles zijn, welke gitaar is het?
Fototjes's?

Het is een 2 point strat tremolo, maar die is (op de zadeltjes na) niet in hoogte te verstellen.
Of zou ik dan wat met de studs moeten doen?
De frets moeten goed zijn, de hals is net een jaar oud en dr is al 2 maanden niet op gespeeld.

@Dootch: Alsof je een spons onder de snaar hebt zitten, gewoon geen toon en amper geluid dus:(.

Gearjunkie
12 januari 2009, 16:35
Je kan de twee studs van de brug best omhoog schroeven. Wordt de actie hoger, en je hebt meteen een floating trem.

Je kan er ook voor kiezen om de hoek van de hals aan te passen. Laat de hals iets voorover komen, en je hebt een lagere actie en hoeft de brug dus niet hoger te zetten.

Heb je misschien een zelfde gitaar als referentie voor het afstellen??? Of even langs gaan bij iemand die het kan, waar woon je??