PDA

View Full Version : Telecaster assemblage



E-J
9 januari 2009, 12:49
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort beginnen met het bouwen van een Telecaster. Om jullie alvast eventuele teleurstelling te besparen, ik ga het ding enkel assembleren.

De gitaar zal een mijn versie worden van David Gilmour's 1955 Esquire, de zogenaamde "Workmate Tele". Goed materiaal van de gitaar in actie is te zien op Paul McCartney's Live at the Cavern 1999 optreden en tal van andere optredens uit 1999 of 2000. Het zal dus geen replica worden. Het is de bedoeling dat er een V hals op komt, de finish van de body anders zal zijn, en dat relic gedoe blijft (voorlopig) achterwege. Twee foto's van de desbetreffende gitaar zullen onderaan deze post staan. De hals, een mooie Allparts, heb ik reeds besteld en zal één dezer dagen aankomen. Naar een body ben ik nog op zoek. Ik heb een mooie gevonden (een Mighty Mite) maar blijf twijfelen of ik niet beter voor een Allparts of Warmoth kan gaan. Daarentegen zijn die wel het dubbele qua prijs en ik heb bij die merken nog niet de "ideale" body gezien, d.w.z. een Cherry Burst of een mooie 3-tone burst zoals de "Workmate Tele". Bestaat er nog een alternatief of moet ik gewoon voor de Mighty Mite gaan?

Komende weken zal vooral in het teken staan van een hoop onderdelen kopen. De hals pickup zal net zoals het "origineel" een Seymour Duncan Antiquity Duo Sonic pickup zijn, de brug pickup een normale overwound Tele pickup.

Dit wordt mijn eerste zelfbouw. Tips zijn zeer welkom :)

http://www.gilmourish.com/wp-content/images/tele_esquire.jpg
http://www.gilmourish.com/wp-content/images/tele_84.jpg

Squier4ever
9 januari 2009, 12:56
cool project, ben benieuwd!

Minda
9 januari 2009, 15:33
...Naar een body ben ik nog op zoek. Ik heb een mooie gevonden (een Mighty Mite) maar blijf twijfelen of ik niet beter voor een Allparts of Warmoth kan gaan. Daarentegen zijn die wel het dubbele qua prijs en ik heb bij die merken nog niet de "ideale" body gezien, d.w.z. een Cherry Burst of een mooie 3-tone burst zoals de "Workmate Tele". Bestaat er nog een alternatief of moet ik gewoon voor de Mighty Mite gaan?

Doe's gek: koop een balkje bij een fijnhouthandel en zaag / frees hem zelf! Ik beloof je, 't is niet moeilijk, zeker de Tele niet, en de voldoening is erg groot. Hulp krijg je zeker via dit forum, en het is erg leuk om te doen (vind ik).

Wat je ook kiest; veel succes, en veel plezier,

E-J
9 januari 2009, 22:26
Doe's gek: koop een balkje bij een fijnhouthandel en zaag / frees hem zelf! Ik beloof je, 't is niet moeilijk, zeker de Tele niet, en de voldoening is erg groot. Hulp krijg je zeker via dit forum, en het is erg leuk om te doen (vind ik).

Wat je ook kiest; veel succes, en veel plezier,

Bedankt! Het is een leuk idee, maar hoe komt er dan die 3-tone sunburst of cherry sunburst op??

E-J
10 januari 2009, 16:14
Zo, weer een gitaartje verkocht. Brengt ook weer wat geld in het laatje!

Ik ben van plan maandag of dinsdag álles te gaan bestellen. Ik heb besloten er écht iets goeds van te maken en ga daarom bij Callaham een Telecaster Hardware kit bestellen waar alles bijzit, behalve een topkam, pickups en de hals en body natuurlijk. Pickups zullen waarschijnlijk toch Fender Nocasters worden. De andere gitarist in mijn band heeft die in zijn Tele zitten en die klinken zeer goed, precies zoals ik wil eigenlijk.

Ik ben nog niet uit wat ik met de body ga doen... maar misschien dat het deze gaat worden:

http://www.metalshopmusic.com/125/527B.jpg

Guitar GoD
11 januari 2009, 15:31
gaaf project!!! tele's zijn cool

Hendriks
11 januari 2009, 19:05
Ik weet niet of op een cherryburst een zwarte slagplaat goed zal staan.

Squier4ever
11 januari 2009, 21:12
ff kisekae doen dan, ik denk van wel trouwens.

E-J
11 januari 2009, 23:22
Mijn simpele Photoshop kunsten even showen :seriousf:

http://img254.imageshack.us/img254/2021/telecastervs3.jpg

Best wel dus! Cherry Sunburst op een Tele is eens wat anders.. :)

Hendriks
12 januari 2009, 08:53
Valt niet tegen. Dit vind ik ook wel wat hebben ,met een binding::http://www.axesrus.com/images/tfb1.jpg

Hendriks
12 januari 2009, 09:03
Dan krijg je dus zoiets:
http://img352.imageshack.us/img352/2077/jd2fw5.jpg
Deze MIJ Jerry Donahue tele heb ik nog een tijdje gehad , hier had hij nog Joe Barden Elementen.

Jailbird
12 januari 2009, 09:10
Cool project man, ben benieuwd:rockon:



Rock on

E-J
12 januari 2009, 15:08
Hendriks,

Zoiets is ongeveer de bedoeling ja!

Net weer tegen een nadeeltje opgelopen. De Allparts V hals (een mooie overigens!) heeft geen voorgeboorde gaten om de hals met de body te verbinden... dat wordt nog een crime om die te maken! Tips...suggesties?

Gearjunkie
12 januari 2009, 16:48
Hendriks,

Zoiets is ongeveer de bedoeling ja!

Net weer tegen een nadeeltje opgelopen. De Allparts V hals (een mooie overigens!) heeft geen voorgeboorde gaten om de hals met de body te verbinden... dat wordt nog een crime om die te maken! Tips...suggesties?

Wat is dan het probleem?
-Hals in de goede positie klemmen (evt. met twee personen)
-boorplekken aftekenen met punt van schroef o.i.d.
-voorzichtig met kleine boor voorboren
-hals vastschroeven

Hendriks
12 januari 2009, 17:01
Hals klemmen en even uitlijnen met de hals erop , je wilt niet dat de hals er scheef opkomt , als hij recht zit ,met 3 mm boor gaten boren (niet te diep , ik heb een stuk tape om de boor gedaan ) en schroeven. ik zag er oo tegenop ,maar als je het met beleid doet valt het goed te doen.

E-J
12 januari 2009, 21:59
Die body op pagina 1 heb ik gekocht! Alsmede een hele "Telecaster Hardware kit".

Het enige wat ik nu nog moet aanschaffen zijn Fender Nocaster pickups. Ook die komen er binnenkort aan ;)

E-J
12 januari 2009, 22:02
Gaten in de hals & body (voor de brug) moeten wel lukken... !

Hendriks
12 januari 2009, 22:30
Dus de cherry burst?

E-J
13 januari 2009, 04:17
Dus de cherry burst?

Juist! Ik dacht ik probeer het gewoon!

Hendriks
13 januari 2009, 09:21
Wij worden natuurlijk wel op de hoogte van de voortgang gehouden met foto's?

E-J
13 januari 2009, 17:48
Wij worden natuurlijk wel op de hoogte van de voortgang gehouden met foto's?

Ik zal proberen mooie fototjes te schieten zodra er meer spullen binnen zijn!

E-J
22 januari 2009, 14:41
Alle hardware is inmiddels binnen. Waar ik nog op wacht zijn de body (ligt nog bij de douane) en de pickups.

De hardware ziet er allemaal zeer goed uit. Er is wel werk aan de bak:
- de benen topkam moet a. wat smaller en b. wat dunner.
- de gaten voor de stemmechanieken moeten iets worden vergroot, ongeveer een milimetertje.

Foto's volgen.

Hendriks
22 januari 2009, 15:01
Vaak hoeven die gaatjes niet veel ruimer, ik heb ze met fijn schuurpapier iets groter gemaakt ,vervolgens de busjes met de solderbout verhit en ze er toen ingetikt .
Voordat intikken heb ik een schroevendraaier door de busjes gedaan en met een klein hamertje ze erin geslagen , zo beschadig je ook niets.
Heb je een link van de hardware (shop)?

E-J
22 januari 2009, 15:21
Hier de foto's van de hardware en de hals.

http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3537-1.jpg?t=1232633483
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3538-1.jpg?t=1232633500
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3539-1.jpg?t=1232633574
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3534.jpg?t=1232633737


Vaak hoeven die gaatjes niet veel ruimer, ik heb ze met fijn schuurpapier iets groter gemaakt ,vervolgens de busjes met de solderbout verhit en ze er toen ingetikt .
Voordat intikken heb ik een schroevendraaier door de busjes gedaan en met een klein hamertje ze erin geslagen , zo beschadig je ook niets.
Heb je een link van de hardware (shop)?

Met een soldeerbout? Interessant, goede tips! Het scheelt bij mij echt niets, een beetje schuurpapier zal wellicht uitkomst bieden.




Trouwens... volgens mij mis ik de string ferulles!

E-J
22 januari 2009, 15:24
Hier heb ik de hardware vandaan:
Gregg Rogers Guitars (http://www.grguitars.com)

Hendriks
22 januari 2009, 15:26
Hals heeft dezelfde honey gloss kleur als die van mijn tele.

Hendriks
22 januari 2009, 15:36
Hier heb ik de hardware vandaan:
Gregg Rogers Guitars (http://www.grguitars.com)

Leuk spul , niet echt goedkoop.

jimihattricks
22 januari 2009, 15:51
hey, die allparts tunergaten zijn in principe precies goed voor die Kluson mechanieken die je hebt, dus ik zou zeker niet gaan uitboren..

het is de bedoeling dat die bushings er in moeten klemmen, dus je zult ze wellicht een tikje moeten geven (wel voorzichtig, je wil niet de lak beschadigen)..

wat hendriks dus zegt

E-J
22 januari 2009, 16:00
hey, die allparts tunergaten zijn in principe precies goed voor die Kluson mechanieken die je hebt, dus ik zou zeker niet gaan uitboren..

het is de bedoeling dat die bushings er in moeten klemmen, dus je zult ze wellicht een tikje moeten geven (wel voorzichtig, je wil niet de lak beschadigen)..

wat hendriks dus zegt

Met wat getik krijg ik de tuner brushings er niet in. De gaatjes zijn toch net iets te klein. Misschien dat ik ze ietsje breder moet maken met wat schuurpapier... of de busjes verhitten met een soldeerbout?

Hendriks
22 januari 2009, 16:03
Met de soldeerbout , werkt echt.

E-J
22 januari 2009, 16:18
Met de soldeerbout , werkt echt.

Hoi,

Ik heb het meerdere malen geprobeerd totdat de busjes (althans de onderkant) lekker heet waren maar ik kreeg ze er niet in. Ik krijg toch meer en meer het gevoel dat de gaten net wat te smal zijn...

Hendriks
22 januari 2009, 16:28
Dan eerst een klein beetje schuren en daarna nog eens proberen , met de ferulles werkt het op dezelfde manier.

E-J
22 januari 2009, 16:32
Dan eerst een klein beetje schuren en daarna nog eens proberen , met de ferulles werkt het op dezelfde manier.

Bedankt voor de tips. Het zal wel lukken.

Ik had nog even gekeken en de ferulles zitten er niet bij. Ik heb ze daarom snel even besteld (evenals een witte slagplaat, wil wit toch met zwart gaan vergeleken) en ze zijn nu al op de post.

Wachten is nog op de body en pickups :).

E-J
23 januari 2009, 11:44
Niet de goedkoopste, maar wel een verrekt goede service. Gisteravond besteld bij Tonefactory, nu al binnen. Ik kreeg nog eens 10 plectrums kado. Netjes...

Zaterdag maak ik de benen topkam op maat (ik heb er twee, een Graptech en een benen), ik zal eerst de benen monteren. Vervolgens probeer ik de tuner brushings erin te krijgen, gaatjes voor de stemmechanieken en dan deze monteren. Foto's volgen.

Hendriks
23 januari 2009, 12:42
Ik doelde op de USA shop. Tonefactory is inderdaad heel snel net als guitarsupplies deze hebben ook een topservice.

Noge een tip voor het monteren van de tuners: deze eerst los en recht in de bushings , vast-tapen en dan boren (1 mm) krijg je ze mooi recht.

E-J
24 januari 2009, 14:59
Mooie tip!

Ik verwacht de body dinsdag of woensdag te ontvangen, dan verplaats ik de boel naar de ouderlijk huis, waar we genoeg spullen hebben staan om de gitaar af te maken. Ik heb nog een paar zeer bruikbare sites gevonden dus ik zie het met vertrouwen tegemoet!

Ik focus nu op het weekend over 2 weken, dan moet hij af zijn.

Hendriks
24 januari 2009, 18:25
Bruikbare sites moet je met ons delen.

E-J
24 januari 2009, 19:22
Bruikbare tips vond ik op
Building a Vintage 1963 Lake Placid Blue Telecaster/ (http://www.higgydude.com/)

Dan het zeer uitgebreide verslag van de bouw van een Stratocaster. Veel tips te vinden!
http://www.ronkirn.com/tutorial/index.htm

En natuurlijk een groot forum over Telecasters waarin ook een rubriek over het bouwen van deze gaat:
http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/

E-J
26 januari 2009, 16:25
Vandaag even met een huisgenoot de busjes voor de stemmechanieken bekeken. Paar klappen op een busje gekeken en hij ging er zó in! Ongelofelijk. Ze zitten er nu allemaal in. Ik hoop dat de string ferulles ook zo makkelijk in de body gaan! Dan is de Tele eind deze week klaar!

E-J
29 januari 2009, 11:45
Ik baal nu wel een beetje van de gang van zaken. De hardware lag drie dagen bij de douane en op dag vier had ik het pakket binnen. De body ligt nu al drie keer zo lang bij de douane, 12 dagen op het moment dat ik dit schrijf. Ik heb dit weekend voor het eerst zeeën van tijd, en zoals het er nu uitziet is de body morgen nog niet in mijn gezicht. Anders was de Telecaster deze zondag al klaar...

Is er niet een mogelijkheid dat ik ervoor kan zorgen dat de douane er een beetje mee opschiet??? Toch gek, want de hardware is qua waarde het dubbele van de body en die was er zó doorheen. Of moeten ze eerst de body X-rayen om te kijken of er geen cocaïne in het hout zit verborgen :seriousf:

Orpheo
29 januari 2009, 11:53
douane is snel hoor. de fout zit 'm bij de vervoerder, die heeft vaak geen goeie papieren.

Harry
29 januari 2009, 11:57
tuurlijk. Als ze bij de douane even geen zin hebben laten ze het liggen, en als je 'zeurt' ga je weer onderop de stapel.

Hendriks
29 januari 2009, 19:29
Ik baal nu wel een beetje van de gang van zaken. De hardware lag drie dagen bij de douane en op dag vier had ik het pakket binnen. De body ligt nu al drie keer zo lang bij de douane, 12 dagen op het moment dat ik dit schrijf. Ik heb dit weekend voor het eerst zeeën van tijd, en zoals het er nu uitziet is de body morgen nog niet in mijn gezicht. Anders was de Telecaster deze zondag al klaar...

Is er niet een mogelijkheid dat ik ervoor kan zorgen dat de douane er een beetje mee opschiet??? Toch gek, want de hardware is qua waarde het dubbele van de body en die was er zó doorheen. Of moeten ze eerst de body X-rayen om te kijken of er geen cocaïne in het hout zit verborgen :seriousf:
Ik had exact hetzelfde , hardware binnen een paar dagen , body 3 week.
patience.

hassent
29 januari 2009, 19:42
douane is snel hoor. de fout zit 'm bij de vervoerder, die heeft vaak geen goeie papieren.

Ahum... Daar kan ik je hele andere verhalen over vertellen hoor... Ook met de juiste papieren, HS-codes en commercial invoices.
Via transporteurs zoals TNT express, DHL, UPS en Fedex gaat het meestal heel vlot, omdat die ge-authoriseerd zijn om de inklaring zelf te doen.
Komt het via bv USPS, EMS of soortgelijke, dan gaat het wel over de douane zelf en die zijn over het algemeen zo traag als dikke #%%#@ door een trechter (sorry, brabantse uitdrukking:satisfie:).
Daarna wordt het vaak overgedragen aan TNT-post en die zijn dan wel redelijk vlot in het uitleveren.

cas121
29 januari 2009, 19:44
Ook vaker gehad dat spullen veeeels te lang bij de douane hebben gelegen. Vorig jaar nog een bestelling van routerbits die per expresse verzonden was. Die lag op dag 2 bij de douane, en kwam op dag 20 bij mij aan (samen met een dikke naheffing invoerrechten/btw/verwerkingskosten)

major bummer

E-J
29 januari 2009, 20:31
Hoe is het nu gesteld met invoerheffingen? Het is nu toch zo dat tot 430 euro vrij is gesteld? Je hoeft alleen btw te betalen?

hassent
29 januari 2009, 20:36
Volgens mij is die vrijstelling veel lager. Misschien als je het zelf meeneemt uit een ander land heb je een hogere vrijstelling, maar bij 'standaard' import ligt die drempel, dacht ik, onder de euro 50,-.

Naast de BTW en eventuele invoerrechten heb je ook nog je inklarings-/afhandelingskosten. En kan het dus soms nog best in de papieren lopen.

[Edit] inderdaad, als je googled zie je dat het om reizigers gaat. Niet om gewone import. (google op "belastingvrije drempel bij invoer").

Hendriks
29 januari 2009, 20:50
Hoe is het nu gesteld met invoerheffingen? Het is nu toch zo dat tot 430 euro vrij is gesteld? Je hoeft alleen btw te betalen?

Ik moest bij een body van 175 dollar (incl verzenden) nog ongeveer € 45 aan TNT betalen de douane rekent ook nog iets van €18 inklarings kosten.

E-J
29 januari 2009, 20:51
Ik moest bij een body van 175 dollar (incl verzenden) nog ongeveer € 45 aan TNT betalen de douane rekent ook nog iets van €18 inklarings kosten.

Dat is veel zeg!!!

Mijn body kostte 200 dollar incl. verzenden... maargoed ik heb het ervoor over. Beetje stom, 3 weken wachten en daarna dik betalen voor die 'wachttijd'...

Hendriks
29 januari 2009, 21:15
Voor mijn volgende project kijk ik nu in de UK , is toch iets voordeliger nu.

E-J
30 januari 2009, 00:10
Eindelijk goed nieuws!

Your item cleared customs in NETHERLANDS at 8:15 PM on January 29, 2009.

Met een beetje mazzel is hij er vrijdagmiddag! De hardware kwam een dag na het verlaten van de douane ook hier aan...

E-J
30 januari 2009, 17:34
En ja hoor, ik heb de body ontvangen. Hij is nog een stuk mooier dan op de foto's. Ik neem vanavond alle onderdelen mee naar het ouderlijk huis. Hopelijk is de Telecaster dan dit weekend nog klaar.

JeroenSchaaf
30 januari 2009, 17:35
Gaaf ben benieuwd hoe die gaat worden!

E-J
31 januari 2009, 14:39
De string ferulles zorgden toch voor enig probleem. Er zat in elk gaatje wat lak aan de binnenkant zat en daardoor was de ruimte voor de ferulles net wat te klein. De ferulles verwarmen en daarna erin slaan werkte niet, de lak bladderde zelfs rap af. Uiteindelijk hebben we met een klein soort van 'slijpertje' de lak aan de binnenkant van de gaatjes afgeslepen en toen gingen de ferulles er zo in. Hier twee foto's van de body nu. De zwart lijkende rand is gewoon rood overigens. Er zal een witte slagplaat op komen, en eventueel later een pearloid.

http://img161.imageshack.us/img161/2762/hpim3555dh6.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/7233/hpim3557nr8.jpg

Vanavond of morgen hoop ik de gaten te kunnen boren voor de halsverbinding, stemmechanieken, slagplaat, brug en control plate.

E-J
8 februari 2009, 14:58
Het duurt allemaal wat langer dan verwacht. Vorige week hebben we de gaten in de hals geboord voor de halsverbinding, en de schroeven geprobeerd erin te draaien. Dit lukte niet optimaal, daar waarschijnlijk de gaten net wat te klein waren. Een redelijk doorgedraaide schroef was het resultaat. Vandaag heb ik het opnieuw geprobeerd met nieuwe schroeven. Deze bleken echter kleiner te zijn, wat goed uitkwam. De schroeven gingen er zonder problemen in en de hals zit lekker stevig in de pocket. Volgende week zaterdag gaan we weer verder met de gitaar.

Nu nog een slagplaat kiezen... de witte is tot dusver mijn favoriet. Uiteindelijk komt er toch een pearloid denk ik...

http://img27.imageshack.us/img27/4035/hpim3562wg9.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/3563/hpim3566kh4.jpg

Luke-wannabe
8 februari 2009, 15:04
Zwart FTW!

barno
8 februari 2009, 15:08
negeer luke
wit aub!

hezz
8 februari 2009, 15:26
Z-W-Z zou goed staan, in my honest opinion. De helemaal witte is iets te speelgoed-achtig, de helemaal zwarte mist een rand (valt helemaal weg) en wat contrast. Ook lijkt die zwarte een beetje mat, maar dat ligt misschien aan de foto?

E-J
8 februari 2009, 15:40
Z-W-Z zou goed staan, in my honest opinion. De helemaal witte is iets te speelgoed-achtig, de helemaal zwarte mist een rand (valt helemaal weg) en wat contrast. Ook lijkt die zwarte een beetje mat, maar dat ligt misschien aan de foto?

Bedoel je nu een 3-ply zwarte slagplaat? Dat 'matte' ligt aan de foto, plus er zit nog een folie-tje op... in het echt zien ze er beiden beter uit... de witte ook iets minder speelgoed-achtig maar iets meer geel zou het dingetje goed doen denk ik...

Mr.Fingers
8 februari 2009, 15:44
negeer luke
wit aub!

Het kan beiden, maar ik heb ook een voorkeur voor wit (of mintgreen)

Lexvandoef
8 februari 2009, 15:47
Op mijn 3ts tele zit een vergeelde/mintgroende oude 3 ply wzw slagplaat, dat zou ik doen als ik jouw was ;).

Hendriks
8 februari 2009, 17:01
mingreen of perloid

E-J
15 februari 2009, 22:08
Ok, hij is nu bijna helemaal af. Ik heb er al op gespeeld en hij klinkt en speelt GEWELDIG. De witte slagplaat is na een week in de (weinige) zon te hebben gedaan al een miniscuul beetje vergeeld, veel sigaretten, zweet en drank moeten het proces nog versnellen.

Nu moeten de volgende zaken nog gebeuren:
- hoge E snaar erop
- boel afstellen
- input erin zetten.

Weet iemand een goede manier om die input erin te krijgen? Het dingetje rechts op de foto (die van mij ziet er iets anders uit) is namelijk nét te breed.

http://www.fake58.co.uk/images/AP_0275-010.jpg

De uiteinden / zijkanten zijn (standaard) iet wat gebogen, moet ik ze nog wat meer buigen m.b.v. een hamer?

Alvast bedankt voor jullie input. Het is hierdoor een stuk makkelijker geworden. Tijd vinden was het moeilijkst moet ik zeggen!

groetjes,
Emiel

Van Dattum
16 februari 2009, 11:29
Doe jezelf een plezier en koop een Electro-socket! :cheerup:

Squier4ever
16 februari 2009, 12:15
Doe ons een plezier en show eens wat foto's!!

Van Dattum
16 februari 2009, 13:41
Dat ook natuurlijk....! :rockon:

E-J
16 februari 2009, 13:55
Zo, hij is af.

Sorry, ik heb hier geen fototoestel bij de hand. Misschien van het weekend, maar dan is carnaval etc.

Geweldig ding!

E-J
26 februari 2009, 14:59
Vandaag eindelijk tijd. Foto's!

http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3568.jpg?t=1235656555
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3578.jpg?t=1235656602
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3571.jpg?t=1235656551
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3572.jpg?t=1235656550
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Telecaster/HPIM3574.jpg?t=1235656556

JeroenSchaaf
26 februari 2009, 15:14
Geil dingetje man! :D goed gelukt! hoe klinkt die?

Hendriks
26 februari 2009, 16:08
keurig gedaan.Mooie gitaar geworden.

barno
26 februari 2009, 16:31
normaal vind ik essen icm een burst niet echt mooi, maar deze body ziet er echt wel super uit!

E-J
26 februari 2009, 17:48
Dank, ik ben erg blij met de gitaar. Hij blijft uitstekend op stemming, speelt lekker, en als ik eerlijk mag zijn zit hij qua geluid/kwaliteit nagenoeg op hetzelfde niveau als de Fender Nocaster Custom Shop van een vriend van mij. Nadat hij erop gespeeld had zei hij het volgende: "mooie gitaar. Bij wie heb je hem laten bouwen? Kostte je zeker iets van 2000 euro?". Toen kon mijn dag niet meer stuk :seriousf:

pietjeekes
26 februari 2009, 19:18
mooi gedaan.
enkel vraag ik mij af hoe jij je halspen kan aandraaien of minder kan zetten.
ik zie namenlijk nergens een plaats om dit te doen.



greetz

Zjef
26 februari 2009, 19:29
mooi gedaan.
enkel vraag ik mij af hoe jij je halspen kan aandraaien of minder kan zetten.
ik zie namenlijk nergens een plaats om dit te doen.

Dat is net wat ik me ook afvroeg.

pietjeekes
26 februari 2009, 19:38
blij dat ik niet de enige ben.

E-J
26 februari 2009, 19:43
Zie de onderkant van de hals (dus bij de halspickup) !

pietjeekes
26 februari 2009, 19:48
ooo
bedankt dat je het zegt.

Ik had het niet gezien.
Nogmaals mooie gitaar geworden.


greetz
:rockon::rockon::rockon:

niekb
27 februari 2009, 23:26
Dat is een mooie gitaar zeg. Zelf had ik een 3 ply plaat erop gezet maar verder erg mooi.

Fender75
28 februari 2009, 12:14
Schitterende gitaar!

Kingfisher
6 maart 2009, 10:57
Ik snap het verhitten van die ferrules niet om ze inde te kleine gaatjes te krijgen. Metaal zet toch uit als je het opwarmt? Ik zou ze eerder in de diepvries leggen, of koelen met droogijs.

Hendriks
6 maart 2009, 13:56
Dat was ook mijn idee , maar verhitten werkt wel beter.

E-J
6 maart 2009, 16:21
Als ik eerlijk mag zijn vind ik het ook een gekke methode en in eventuele nieuwe projectenz zal ik het niet meer gebruiken. Ik had de busjes warm gemaakt en het gevolg is dat de dunne lak rondom het busje gewoon zó eraf ging. Uiteindelijk heb ik gewoon een soort 'schuurtol' gebruikt om de gaatjes ietsje groter te maken. Dat werkte perfect en had geen schadelijke gevolgen.

E-J
6 maart 2009, 16:27
Ik verwonder me nog steeds over de kwaliteit. Het is écht een goede gitaar geworden, ik heb hem de laatste twee weken veelvuldig gebruikt en niet één keer bij hoeven te stemmen. Hij klinkt ook echt radicaal anders dan mijn Les Paul en ook nog eens heel gebalanceerd. Bij elke willekeurige versterker zet je de EQ op neutraal en er is dan niet te veel bass of te veel hoog, het klopt allemaal! Je kunt dan naar smaak alles lekker tweaken.

Misschien dat er ooit nog een zelfbouw Strat komt, al acht ik de kans klein dat dat daadwerkelijk gebeurt. Al met al is het 'bouwen' van mijn eerste gitaar me helemaal niet tegengevallen en het resultaat is daar!

GlobalWarming
6 maart 2009, 20:06
Proficiat,
Echt keurig gedaan !