PDA

View Full Version : Fender Deluxe 85 probleem.



visi0n
9 januari 2009, 11:26
Hoi,

Ik heb al heel lang een Fender Deluxe 85 versterker, deze was stuk en heb het geprobeerd te laten repareren, alleen dit kon niet maar het is ze wel gelukt alleen de clean channel te laten werken, dus gain channel etc werken allemaal niet, naja oke ik was pas begonnen met gitaar spelen een line6 pod als voorversterker, maar nu wil ik gaan opnemen etc. en begin ik me te irriteren aan 1. dat de gainchannel etc. niet werken, ik wil graag analoge effectpedalen aansluiten zonder een digitale effectenprocessor. 2. Er zit ook een golfend hoge pieptoon er doorheen wat heel vervelend is.

Weet er iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn, en waar ik het eventueel kan laten repareren zodat ik gewoon de gainchannel ook kan gebruiken en zonder dat pieptoontje, verder is het namelijk een prima versterker met een warme sound!

Alvast bedankt,

visi0n

Harry
9 januari 2009, 12:00
ze worden nog wel eens 2e hands aangeboden voor niet al te veel geld, dus je zou een andere kunnen kopen. Of iets soortgelijks.

visi0n
9 januari 2009, 12:05
Bedankt voor je reactie, ja dat zou eventueel ook een mogelijkheid zijn. Maar deze heeft een verleden, hij is van mijn vader geweest met zijn optredens, ik wil graag deze behouden en laten repareren mocht het mogelijk zijn, als ik een nieuwe zou moeten kopen ga ik gelijk voor een nieuwe buizen ^_^

Harry
9 januari 2009, 13:15
sorry, dan ben ik in de war. Ik dacht dat het om een transistorversterker ging, zoeen als ik vroeger had.
Maar in dat geval zou ik toch eens naar een goede reparateur gaan. Als je in de buurt van Vleuten woont zou je een pm kunnen sturen naar Chris Winsemius, die zit op dit forum.

visi0n
9 januari 2009, 13:17
Harry, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt hehe, het gaat hier ook om een transistorversterker. Ik bedoelde dat als ik een nieuwe versterker zou moeten kopen naar een nieuwe buizen versterker zou kijken en niet naar hetzelfde. Ik woon omgeving Rotterdam, ik was er al eerst mee naar Feedback geweest, maar daar hebben ze dus alleen de clean channel werkend kunnen krijgen wat ik erg jammer vind.

cluseau
9 januari 2009, 13:24
ik was er al eerst mee naar Feedback geweest, maar daar hebben ze dus alleen de clean channel werkend kunnen krijgen wat ik erg jammer vind.

Daar zal dan wel lekker in gespit zijn, maakt het er niet makkelijker op.
Als je een schema kan scoren wil ik wel een poging wagen hoor. Ik zit dichtbij. PM

gr
Frans.

visi0n
9 januari 2009, 19:11
ik ben even kijken of ik een Schema kan vinden, probeer het hele dag al te zoeken, zodra ik wat heb hoor je van me. Bedankt