PDA

View Full Version : Back in Burgundy.



Daan_B
9 januari 2009, 11:24
Dankzij onze nieuwe born 2 be cheap provider heb ik 2 weken zonder internet gezeten.
Gelukkig kan ik terug keren met leuk nieuws, mn strat is af!:D

http://i368.photobucket.com/albums/oo125/Daanboshoven91/Afbeelding017.jpg

Ik heb nog wel last van buzz op de 3 lage snaren, ik ben sinds gister al aan het afstellen, als dit vandaag niet klaar is breng ik hem morgen maar langs een gitaarboer.

Micro-e
9 januari 2009, 17:09
Tering mooi kleurtje!
Wat is het er precies voor een?

Daan_B
9 januari 2009, 17:59
Dankje wel:).
Het was een USA strat, nu is alleen de hals nog origineel:D.
De body is er een van Kavanagh Customs en is uitgevoerd in Burgundy Mist.
Deze foto is van mijn Iphone, zal morgen bij daglicht eens wat foto's met de camera maken.

calfie
9 januari 2009, 18:18
Waarschijnlijk is het de kwaliteit van de foto.
Lijkt erop dat je hals niet mooi in de pocket zit, lijkt aan de element kant hoger te zitten dan bij de 17de fret.
Misschien is dat je afstel probleem wat betreft de buzz, kun je je zadels nog verder stellen of staan ze maximaal omhoog.

Daan_B
9 januari 2009, 18:25
Ik had hier ook al aangedacht maar het leek mij vrij ongmogelijk omdat ik het samen met een timmerman heb gedaan.
De zadel van de lage E staat al maximaal hoog:(.
Ik ga er morgen mee naar een muziekwinkel, hoop dat het helpt want hier word je echt stapelgek van:satisfie:.

calfie
9 januari 2009, 18:40
Onmogelijk......zou kunnen.
Meet het even na met een schuifmaat.

Verder kun je het volgende nog checken
Als je de diepte van je halspocket opmeet moet dit ongeveer 18 mm zijn.
De hieldikte ongeveer 25mm.
Als dit allemaal een beetje redelijk klopt moet de gitaar af te stellen zijn met standaard zadeltjes.

Lees dit even door voor je overal aan gaat draaien.
http://members.chello.nl/goude/index.htm

Mad mind
10 januari 2009, 09:27
een dikke chapeau aan iedereen die er zelf 1 in elkaar zet. Mooi werk man:rockon:

Daan_B
10 januari 2009, 10:44
een dikke chapeau aan iedereen die er zelf 1 in elkaar zet. Mooi werk man:rockon:

Haha dankje, het is meer 'opgebouwd uit', maarja:D.
Ik heb nog een overige body, elementen, tuners, brug, maplehals en nog wat zooi, daarvan ga ik een reserve stratje maken:).

Vanmiddag even de stad in wat winkels af om te kijken of die de buzz kunnen verhelpen, word vervolgd.

Mad mind
10 januari 2009, 11:29
Haha dankje, het is meer 'opgebouwd uit', maarja:D.
Toch, ik zou het (nog) niet kunnen hoor.

calfie
10 januari 2009, 11:47
Succes daan,
Zou jammer zijn als dat mooie stratje niet te bespelen is.:rockon:

Daan_B
12 januari 2009, 15:36
Vandaag de gitaar naar Peter Boekholt gebracht, hij heeft er naar gekeken en vertelde mij dat de neckpocket 0,9mm te diep is.
Er word een laagje esdoorn fineer ingelegd en daarmee moet het probleem verholpen zijn:)!
Het komt dus gelukkig allemaal goed en met een beetje mazzel kan ik eind van de week mijn gitaar weer ophalen:D.

calfie
12 januari 2009, 16:21
Daan,
Snap iets niet, je melde dat je zadeltje van de hoge e al maximaal hoog stond.
Als je neck pocket wordt opgevuld met fineer kom je toch nog meer in de problemen?

hole
12 januari 2009, 16:22
Daan,
Snap iets niet, je melde dat je zadeltje van de hoge e al maximaal hoog stond.
Als je neck pocket wordt opgevuld met fineer kom je toch nog meer in de problemen?

niet als je het aan het einde (richting headstock) legt..dan komt er meer speling (omdat de nek dan ten opzichte van de body een grotere hoek maakt...)

Daan_B
12 januari 2009, 16:29
niet als je het aan het einde (richting headstock) legt..dan komt er meer speling (omdat de nek dan ten opzichte van de body een grotere hoek maakt...)

Exactly:).

calfie
12 januari 2009, 16:30
Ja, okee.
De neck wat onder een hoek in de pocket bevestigen.

Daan_B
17 januari 2009, 18:15
Alles is weer in orde!:D
Er is een stukje fineer aangebracht in de neckpocket en hij speelt weer fantastisch!:gitarist:

Zal bij daglicht wel wat mooie foto's maken en die in het 'post je strat' topic zetten:).

calfie
17 januari 2009, 18:21
Harstikke goed man, en nu spelen............:zz: