PDA

View Full Version : nieuwe aanwinst: ENGL SE



wizzie1982
8 januari 2009, 20:46
heyy ik ben superblij!! heb vandaag mn nieuwe buizenbak opgehaald.. na een aantal jaren met rackspul gewerkt te hebben ruil ik nu dan toch mijn E840/50+E530 in voor een E670 EL34 Special Edition :dance:

Heb hem nog niet kunnen beluisteren op m'n ENGL cabinet want die staat bij mij thuis, en m'n top staat nu bij m'n ouders, maar zelfs op de Behringer 4x12 die hier staat klinkt hij al geweldig!!

Ik vroeg mij alleen af, onderaan de top zitten 4 boutjes/schroefjes met een ringetje ertussen. Deze zitten op de hoeken van de onderkant zegmaar.. Weet iemand waar deze voor dienen? Zijn deze bedoeld om de top ergens aan vast te schroeven ofzo? (of andersom, om iets aan de top vast te schroeven :p) ik kan namelijk niet echt een andere toepassing verzinnen als ik ze zo zie.

greetz

Bl44t44p
8 januari 2009, 20:54
Hey vet man!!! Gefeliciteerd! Picssss? ;)

wizzie1982
8 januari 2009, 21:00
Thnx! ik heb net 1 pic gemaakt, maar die is echt ontzettend crappy.. telefoonfoto met weinig licht :p

ik ga binnenkort wel ff foto's maken als dat gewenst is, maar morgen eerst op wintersport.. daarvoor komt het er niet meer van denk ik..

cheerz

ps. pics staan natuurlijk ook op de engl site :p dit is hem: http://www.engl-amps.com/pics/ENGL_wallpaper_2_800x600.jpg (nu nog zonder dat b-cabinet, maar dat is al in bestelling)

bluegate
8 januari 2009, 21:01
Ik vroeg mij alleen af, onderaan de top zitten 4 boutjes/schroefjes met een ringetje ertussen. Deze zitten op de hoeken van de onderkant zegmaar.. Weet iemand waar deze voor dienen? Zijn deze bedoeld om de top ergens aan vast te schroeven ofzo? (of andersom, om iets aan de top vast te schroeven :p) ik kan namelijk niet echt een andere toepassing verzinnen als ik ze zo zie.


Die zijn ervoor om je chassis in de headshell vast te zetten.
Als je die loshaalt en het achterpaneel kun je het versterkergedeelte eruit halen.

Gefeliciteerd nog!

Rexx
8 januari 2009, 21:04
Gefeliciteerd, echte pracht-amp.

wizzie1982
8 januari 2009, 21:04
Die zijn ervoor om je chassis in de headshell vast te zetten.
Als je die loshaalt en het achterpaneel kun je het versterkergedeelte eruit halen.

Ah oke! niet helemaal nutteloos dus ;) zou het kwaad kunnen als ik ze los haal en er weer in schroef met wat ertussen? De toepassing die ik had verzonnen kwam me wel goed uit namelijk ;)


Gefeliciteerd nog!

Thnx ;)

AART
8 januari 2009, 23:15
Ah oke! niet helemaal nutteloos dus ;) zou het kwaad kunnen als ik ze los haal en er weer in schroef met wat ertussen? De toepassing die ik had verzonnen kwam me wel goed uit namelijk ;)


Kan, maar ik zou het niet doen.

JelmerOnGuitar
8 januari 2009, 23:39
Super!! Gefeliciteerd!!:D

En waar gaat de reis naar toe? Mn broertje gaat morgen ook, hij zit op het CIOS, ik ga niet en ik ben fucking jaloers:P

gerrekat
9 januari 2009, 10:00
heyy ik ben superblij!! heb vandaag mn nieuwe buizenbak opgehaald.. na een aantal jaren met rackspul gewerkt te hebben ruil ik nu dan toch mijn E840/50+E530 in voor een E670 EL34 Special Edition :dance:

Heb hem nog niet kunnen beluisteren op m'n ENGL cabinet want die staat bij mij thuis, en m'n top staat nu bij m'n ouders, maar zelfs op de Behringer 4x12 die hier staat klinkt hij al geweldig!!

Ik vroeg mij alleen af, onderaan de top zitten 4 boutjes/schroefjes met een ringetje ertussen. Deze zitten op de hoeken van de onderkant zegmaar.. Weet iemand waar deze voor dienen? Zijn deze bedoeld om de top ergens aan vast te schroeven ofzo? (of andersom, om iets aan de top vast te schroeven :p) ik kan namelijk niet echt een andere toepassing verzinnen als ik ze zo zie.

greetz

als je die losschroeft kun je de stalen behuizing uit het houten/MDF omhulsel halen en zo dus bij de elektronica komen. Biassen kun je bij de SE extern met de Bias pots die bovenop de stalen behuizing (echter de eindbuizen) zitten, supereenvoudig systeem!

IMO beste high gain channel switcher die ooit gemaakt is, gefeliciteerd!

wizzie1982
9 januari 2009, 18:10
dank jullie wel! ik ga er straks nog even op spelen voor we vertrekken naar wintersport :) kan niet wachten tot hij na de vakantie bij mij thuis staat :dance:

@JelmerOnGuitar: Jammer man, fanatiek wintersporter dan? De reis gaat naar St. Anton in Oostenrijk.