PDA

View Full Version : Nieuwe frezen



Hedge
8 januari 2009, 20:34
Ik wil graag een paar nieuwe freesjes kopen. Kom ik deze site tegen. Prijs is goed, maar is het product dat ook en het bedrijf. Iemand ervaring of tips?

www.jvl-europe.nl

Mattia
9 januari 2009, 07:22
Ik wil graag een paar nieuwe freesjes kopen. Kom ik deze site tegen. Prijs is goed, maar is het product dat ook en het bedrijf. Iemand ervaring of tips?

www.jvl-europe.nl

Nog nooit van gehoord, maar dat ziet er wel goed uit. Het zijn carbide tipped (widia, == HW) frezen, da's stukken beter dan een hardmetalen (HSS, high speed steel) frees.

Zelf koop ik bijna alles bij www.routerbits.com, mede omdat al m'n frezen amerikaanse collets hebben (1/4" en 1/2"), en de dollar lekker laag staat, en Whiteside gewoon een topkwaliteitmerk is.

Cocobolo
9 januari 2009, 09:15
Ik heb een paar 'spiral upcut en downcut' frezen gekocht van CMT Orange, en die zijn werkelijk fantastisch dus die kan ik aanraden.
Ik vond ze wel kostbaar (5 frezen 280 Euro en het waren niet eens erg grote diameters). Ik heb 4 frezen met een negatieve spiraal gekocht (dan voert hij het materiaal naar beneden af en krijg je dus aan de bovenkant een mooie scherpe afwerking) en 1 met een positief+negatief spiraal (beide kanten mooi). Ze zijn super in het gebruik en ik heb het gevoel dat ik hier enorm lang mee ga doen dus dan valt de prijs uiteindelijk wel weer mee.

Ik heb intussen net als Mattia ook wat frezen besteld bij routerbits.com dus binnenkort kan ik daar ook een oordeel over geven :) Ze zijn inderdaad financieel erg aantrekkelijk.

Hedge
9 januari 2009, 11:55
Ik zou ook graag goede/dure frezen kopen, maar dat gaat op dit moment niet.
Ik heb in ieder geval net een bestelling geplaatst. 5 rechte frezen, 1 zwaluwstaart en twee volgfrezen met lager (onder en boven). Hele set incl. 20% korting voor net 60 euro. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe de service en de kwaliteit is.

Hedge
15 januari 2009, 09:11
De frezen zijn binnen. Uitstekend bedrijf. Snelle levering, je wordt goed op de hoogte gehouden van de vorderingen en het was netjes verpakt.

Of de frezen goed zijn, weet je natuurlijk pas na gebruik, maar het ziet er goed uit, voelt scherp aan en ik vind ze erg mooi.


http://i473.photobucket.com/albums/rr99/misterguitarman/2009-01-14044.jpg

Woml
15 januari 2009, 09:23
Deze ga ik onthouden! Ik zit al een tijdje hier en daar te kijken waar je zulk spul kunt krijgen, maar kom meestal niet verder dan de assortimentsdozen waar van alles in zit wat ik vast niet nodig ga hebben...