PDA

View Full Version : welke versterker pakt het beste pedalen ?



jan_bervoets
8 januari 2009, 19:23
oi , ik vroeg me af welke versterker het beste effecten pakt ?

naar mijn mening de fender '59 bassman ?

Comfortably Daniel
8 januari 2009, 20:04
Oh jee...d'r zijn zat versterkers die goed samen gaan met pedalen.
Fender Bassman Twin Reverb, Super Reverb, Hiwatt Custom 50/100, Sound City 50+/L100......etc, etc...
Allemaal versterkers met een berg headroom. Het hangt er ook maar net vanaf wat je wilt horen. Bijvoorbeeld...een Big Muff over een Hiwatt klinkt anders dan over een Twin Reverb, dus het is moeilijk te zeggen welke het beste is.

heavy-metal-thunder
8 januari 2009, 20:18
ik vind de Twin reverb nu juist geen goed voorbeeld om pedalen te slikken. Bassman, bandmaster, Deluxe reverb, vibrolux... Nieuwere fenders à la Hotrod, blues junior heb ik minder goede ervaringen. Trouwens, mijn indruk is dat moderne multichannels er minder over weg mee kunnen.

Comfortably Daniel
8 januari 2009, 20:21
Twin Reverb vind je er niet goed mee omgaan? Verklaar u nader...

Chris Winsemius
8 januari 2009, 21:38
oi , ik vroeg me af welke versterker het beste effecten pakt ?

naar mijn mening de fender '59 bassman ?

Sterk afhankelijk van het (type/merk) pedaal imho.
Gaat het trouwens om modulatie/delay/reverb-effekten of om boosters/overdrives/distortions?

Nielsje
8 januari 2009, 21:42
oi , ik vroeg me af welke versterker het beste effecten pakt ?

naar mijn mening de fender '59 bassman ?

Ik denk dat je vraag nét iets te breed is..
m.a.w. specificeer u nader, hier kunnen de meesten niet zo veel mee..

heavy-metal-thunder
8 januari 2009, 22:18
Twin Reverb vind je er niet goed mee omgaan? Verklaar u nader...


overdrive en distopedalen vind ik er niet zo lekker op. Maar:
- is ook weer persoonlijke smaak
- welke twin: black face, Silver face, of de nieuwere..
- en natuurlijk wat je wil bekomen. Een tubescreamer voor een bluesy randje vind ik wel ok. Ibanez Tubeking over een SF Twin vind ik ook wel lekker.

Joey Handsome
8 januari 2009, 22:33
Vaag, mijn ervaring met SF twin's is dat het pedalenvreters zijn. Zal wel smaak zijn.

Comfortably Daniel
8 januari 2009, 22:36
overdrive en distopedalen vind ik er niet zo lekker op. Maar:
- is ook weer persoonlijke smaak
- welke twin: black face, Silver face, of de nieuwere..
- en natuurlijk wat je wil bekomen. Een tubescreamer voor een bluesy randje vind ik wel ok. Ibanez Tubeking over een SF Twin vind ik ook wel lekker.

tjah...dit misschien een voorbeeld? Gaat dus door een Twin Reverb reissue(en een Sound City 50+).
http://img178.imageshack.us/img178/123/p1000413fa2.th.jpg (http://img178.imageshack.us/my.php?image=p1000413fa2.jpg)

the sure thing
9 januari 2009, 10:40
Is dit een foto van je eigen verzameling pedalen?

heavy-metal-thunder
9 januari 2009, 12:42
tjah...dit misschien een voorbeeld? Gaat dus door een Twin Reverb reissue(en een Sound City 50+).
http://img178.imageshack.us/img178/123/p1000413fa2.th.jpg (http://img178.imageshack.us/my.php?image=p1000413fa2.jpg)

hahaha... 25 pedalen... is daarmee bewezen dat hij eigenlijk niet goed pedalen slikt? Ah ja, want anders zou het met 4 ook wel kunnen :-)

sjaak1990
9 januari 2009, 12:58
Voor boost effecten vind ik oude marshalls t mooist, superbass/superlead/plexi. Fender versterks vind ik hier meestal minder voor, bassman uitzondering dan. Voor fuzz enz is een hiwatt toch prachtig, als je naar gilmour luisterd, heb je alleen wel een lekker hoog volume voor nodig.:)

jan_bervoets
9 januari 2009, 20:51
wel het gaat dus meer over overdrive/boost met wat delay eventueel

Mitch
10 januari 2009, 01:03
Ik heb nog geen amp gehoord buiten mijn CMW TweedyTwinChamp waar zoveel pedalen zó lekker op klonken.
En daar is er maar één van, dus een heerlijke nutteloze bijdrage aan een heerlijk nutteloos topic :seriousf:

Comfortably Daniel
11 januari 2009, 14:38
hahaha... 25 pedalen... is daarmee bewezen dat hij eigenlijk niet goed pedalen slikt? Ah ja, want anders zou het met 4 ook wel kunnen :-)

hmm...wat denk je nu? Dat ze allemaal tegelijk aanstaan? Zoals je ziet zijn ze ook niet allemaal aangesloten.

Ik gebruik de meeste pedalen die je hier ziet voor Pink Floyd en daaraan gerelateerde muziek. Dus twee cleane versterkers met alle drive uit pedalen.

@ The sure thing: Jep

Uiteraard is wat versterkers en pedalen betreft alles afhankelijk van je eigen smaak, maar zeggen dat een Twin niet goed om zou gaan met pedalen zou een beetje vreemd zijn, aangezien de hele wereld weet dat dat wel zo is....maargoed...no argument around taste ;)