PDA

View Full Version : Epiphone Dot



thijsie
8 januari 2009, 19:18
heey!

Ik ben dus linkshandig en heb n LC comet besteld. zou begin oktober er zijn. Als ie er deze week niet is kan ik een andere gaan uitzoeken. Of nog wachten...

Nu twijfel ik dus. Speel 2,5 jaar, heb een squier strat.
weet iemand iets over de epiphone dot linkshandig? De prijs bijv hier in NL. ik zag er wel een paar voor 299 of begin 300. is dat normaal of laag? dat was op n site van n winkel in duitsland volgens mij.
Enig idee??
Bedankt alvast hea!

Squier4ever
8 januari 2009, 19:39
299 is een nette prijs, meer moet je er niet voor betalen (rechtshandig dan). in nederland waarschijnlijk niet snel te vinden (links) en al helemaal niet voor die prijs dan. ik heb er zelf een (rechts) en ben er erg tevreden over.

Paulusstrat
8 januari 2009, 19:57
ik heb een linkshandige epiphone dot in een muziekwinkel in ijsselstein ( provincie utrecht) zien hangen. de winkel heet musicweb trouwens.

thijsie
8 januari 2009, 20:13
okej bedankt hea. Mooi dat je er tevreden over bent :)
Ik ga zaterdag maar even langs vragen of hij even kan informeren ofzo.
Heb op een of andre site die ook mmusicweb heet dit gevnden:
http://www.musicweboutlet.com/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=22_31&products_id=175

maar die is 399 :S
ik kijk nog maar verder
want mn budget zat dus rond 300 want die LC was 270 ofzo.

Als die Dot niet te krijge is of te ver boven mijn budget ga ik denkik voor n Squier Standard Antique burst. Ziet er ook netjes uit. Nog even horen in de muziek winkel. Heb op dit moment Affinity Strat.

Bedankt Jongens!

(>',')>
8 januari 2009, 20:44
Valt er met een dot nog een beetje wat hardere rock mee te spelen? Of gaat dat galmen als de pest?

Squier4ever
8 januari 2009, 21:15
Valt er met een dot nog een beetje wat hardere rock mee te spelen? Of gaat dat galmen als de pest?


waarom zou dat gaan galmen? gaat prima, je moet alleen een klein beetje meer opletten waar je gaat staan ivm feedback, die overigens erg lekker is.

HalfBlindLefty
8 januari 2009, 21:52
Ik heb het geluk over een linkshandige dot te beschikken, Helaas bestaat het zaakje niet meer. Overigens ben ik nog niet vaak lefties in Ebony tegen gekomen.

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Epi-1.jpg

Prijs klopt wel.

ixque
9 januari 2009, 01:42
(een nieuwe) Epiphone Dot is toch zowieso niet onder de 400 euro te krijgen?

Mr_Moustache
9 januari 2009, 03:18
Volgens mij is ie bij feedback iets van 320 en bij thomann 310. Ligt vooral dan aan de kleur; daar zit nog wat verschil tussen.

M Kactus
9 januari 2009, 09:41
heey!

Ik ben dus linkshandig en heb n LC comet besteld. zou begin oktober er zijn. Als ie er deze week niet is kan ik een andere gaan uitzoeken. Of nog wachten...

Nu twijfel ik dus. Speel 2,5 jaar, heb een squier strat.
weet iemand iets over de epiphone dot linkshandig? De prijs bijv hier in NL. ik zag er wel een paar voor 299 of begin 300. is dat normaal of laag? dat was op n site van n winkel in duitsland volgens mij.
Enig idee??
Bedankt alvast hea!


Ik weet niet hoe ver het voor jou is, maar in de Muziek & Visie in Antwerpen staat op dit moment een linkshandige Cherry Red Epi Dot. Heb hem zelf vastgehad, maar ik zoek een rechtshandige versie :) Het prijskaartje heb ik niet bekeken, omdat ik nog aan het verkennen ben op het vlak van de budget es335's.

Squier4ever
9 januari 2009, 09:56
(een nieuwe) Epiphone Dot is toch zowieso niet onder de 400 euro te krijgen?

hou jij jezelf dat maar lekker voor dan, nemen wij de koopjes wel :D

RobertoL
9 januari 2009, 13:12
hou jij jezelf dat maar lekker voor dan, nemen wij de koopjes wel :D
Nou, in sommige (best veel) winkels staan ze er te koop voor meer als/dan 400 euro hoor.

M Kactus
9 januari 2009, 13:23
Nou, in sommige (best veel) winkels staan ze er te koop voor meer als/dan 400 euro hoor.

Inderdaad, dat komt omdat dat de "normale" prijs was voor een Epi Dot voordat de dollar in elkaar stuikte. Toen heeft Gibson zijn prijzen aangepast om in Europa te kunnen blijven verkopen, waardoor veel winkels meer hebben betaald voor de gitaar dan anderen. Zie je ook in de tweedehandsprijzen: Veel mensen stemmen hun prijs af op de prijs die zij betaald hebben, maar komen zo op een prijs uit die hoger ligt dan de huidige nieuwprijs.

Kortom: Goed rondzoeken.

J.G.
9 januari 2009, 13:45
(een nieuwe) Epiphone Dot is toch zowieso niet onder de 400 euro te krijgen?

Kuch
http://www.coda-music.com/product_info.php?cPath=21_33&products_id=1816
komt er nog wel transportkosten bij, maar dan zit je nog maar rond de 300

thijsie
9 januari 2009, 15:14
Ik weet niet hoe ver het voor jou is, maar in de Muziek & Visie in Antwerpen staat op dit moment een linkshandige Cherry Red Epi Dot. Heb hem zelf vastgehad, maar ik zoek een rechtshandige versie :) Het prijskaartje heb ik niet bekeken, omdat ik nog aan het verkennen ben op het vlak van de budget es335's.

dat is aardig ver:P ik woon namelijk in hoorn... dat is 30 minuten rijden vanaf A'dam. Toch n eindje dan:P



Kuch
http://www.coda-music.com/product_in...oducts_id=1816
komt er nog wel transportkosten bij, maar dan zit je nog maar rond de 300

Oke dankje! dat is ook wel netjes ja. ik ga straks voor les even langs de winkel vragen of hij er iets van weet. En dan zeg ik wel dat ik ze rond de 300 iig heb gevonden. Ik laat et jullie nog wel even horen.
Andere optie word misschien n squier standard antique burst.
eerst wilde ik een rechtshandige omdraaien. bv. n jagmaster v. squier. of n strat maja al dat gedoe hea.

erg bedankt iig voor de reacties jongens!