PDA

View Full Version : Audacity ontdekt: autopilot



HotRat
8 januari 2009, 18:31
Is wel tof zeg, een gratis programma om gitaar op te nemen op de pc... Ik had er nog nooit echt bij stilgestaan omdat ik ervan uitging dat je zo'n toneport of dergelijke nodig had...

Bij deze dus een van de eerste probeerseltjes... Zat met het nummer autopilot van de queens of the stone age in mijn hoofd, dus heb ik daar maar even de riff van ingespeeld (wel niet helemaal hetzelfde hoor, tis een beetje een eigen interpretatie zeg maar, en had het beter nog een 2de keer ingespeeld) om er dan iets over te spelen.

Het is allemaal wat vluchtig gedaan hoor, maar wou het gewoon allemaal even uittesten. Handig is dat je gewoon de riff kan opnemen, die loopen en dan erover beginnen spelen... dit ga ik veel gebruiken denk ik, was eraan aan het denken zo een loop-pedaaltje te kopen, maar nu kan ik hier weer een heel eind mee voort voor te oefenen...

http://www.speedyshare.com/283491497.html

Tips enz zijn uiteraard welkom...

HotRat
12 januari 2009, 19:00
Heeft er niemand tips ? :hippie:

ixque
13 januari 2009, 23:29
Klinkt lekker. Lekker doorgaan met klooien en opnemen. Alleen nog een beetje op de timing letten verder! (metronoompje aanzetten?)

HotRat
14 januari 2009, 21:13
Ah goed, toch nog een reactie, vroeg me al of het dan zo slecht was ? (al weet ik wel dat dit wat slordig is). Het was ook eens een testje, daarom dat er wat zacht en hard aanslaan in zit bv, ben niet aan het volume of versterker geweest tijdens de lead, om te horen of dat er nog goed uitkomt...

Een metronoom heb ik niet, ik weet wat het is, maar heb het nog nooit gebruikt eigenlijk :???:

hole
14 januari 2009, 22:05
Ah goed, toch nog een reactie, vroeg me al of het dan zo slecht was ? (al weet ik wel dat dit wat slordig is). Het was ook eens een testje, daarom dat er wat zacht en hard aanslaan in zit bv, ben niet aan het volume of versterker geweest tijdens de lead, om te horen of dat er nog goed uitkomt...

Een metronoom heb ik niet, ik weet wat het is, maar heb het nog nooit gebruikt eigenlijk :???:

metronomeonline.com/ (http://www.metronomeonline.com/)

ixque
14 januari 2009, 22:57
Ah goed, toch nog een reactie, vroeg me al of het dan zo slecht was ? (al weet ik wel dat dit wat slordig is). Het was ook eens een testje, daarom dat er wat zacht en hard aanslaan in zit bv, ben niet aan het volume of versterker geweest tijdens de lead, om te horen of dat er nog goed uitkomt...

Een metronoom heb ik niet, ik weet wat het is, maar heb het nog nooit gebruikt eigenlijk :???:

Ik denk dat er ook wel iets in Audacity zit (ken de software niet helemaal).