PDA

View Full Version : Studio Projects B1 testen



Bailey
8 januari 2009, 16:26
Even kreunen en even proberen te zingen, maar de microfoon werkt!
Heb alleen geen mooie Vocal VST's , iemand tips?

Tinypic verziekt wel enorm de kwaliteit maargoed!

Klik hier voor het nodige gekreun (http://nl.tinypic.com/player.php?v=sfigsg&s=5)

WICKED
8 januari 2009, 16:33
link doet het niet?

ik ga binnenkort ook een studio projects b1 aanschaffen:) ze zijn alleen nietzoveel verkrijgbaar in ned. Waar heb jij hem gekocht en voor welke prijs?

Bailey
8 januari 2009, 16:54
link doet het niet?

ik ga binnenkort ook een studio projects b1 aanschaffen:) ze zijn alleen nietzoveel verkrijgbaar in ned. Waar heb jij hem gekocht en voor welke prijs?

Thomann

Voor 149 euro met statief kabel en pop filter, doet de lnk het nu wel?

Bailey
13 januari 2009, 16:59
Iemand nog een oordeel over hoe ik het geluid sprankelender krijg en of er nog mooie VST's ervoor te vinden zijn?

Han S
13 januari 2009, 17:03
Sprankelender? Bij mij klinkt het vrij helder, tegen scherp aan en dat ben ik niet gewend van de neutrale B1.

Bailey
13 januari 2009, 22:36
Sprankelender? Bij mij klinkt het vrij helder, tegen scherp aan en dat ben ik niet gewend van de neutrale B1.

Nou ik heb hem door Guitar Rig 3 gelust. En dan zelf een compressor ertussengezet en een reverb. Maargoed. Ik heb geen mooie zang VST's dus dat is best kl*te...
Vandaar de vraag of er nog mooie zijn

Han S
13 januari 2009, 23:46
Als ik de B1 gebruik dan plug ik hem in het mengpaneel en zet de toonregeling in bypass, dus uit. En daar neem ik van alles mee op, van zang via contrabas en Hammondorgel naar percussie en van saxofoon via viool en doedelzak naar een keiharde gitaarcab. En nooit heb ik een slecht geluid of een geluid dat veel toonregeling nodig heeft in de mix. Het is gewoon een mooi neutraal klinkende microfoon die bijna alles wel aankan, een soort microfoonhoer die alles wel lust. Hij heeft een klein beetje extra hoog en bij sommige dingen als trompet en trombone kan hij wat middy of neuzig klinken. Sprankelen doet hij probleemloos en ook op drums of als roommic voor drums doet hij het beter dan sommige peperdure broeders of zusters.

Bailey
21 januari 2009, 18:08
Als ik de B1 gebruik dan plug ik hem in het mengpaneel en zet de toonregeling in bypass, dus uit. En daar neem ik van alles mee op, van zang via contrabas en Hammondorgel naar percussie en van saxofoon via viool en doedelzak naar een keiharde gitaarcab. En nooit heb ik een slecht geluid of een geluid dat veel toonregeling nodig heeft in de mix. Het is gewoon een mooi neutraal klinkende microfoon die bijna alles wel aankan, een soort microfoonhoer die alles wel lust. Hij heeft een klein beetje extra hoog en bij sommige dingen als trompet en trombone kan hij wat middy of neuzig klinken. Sprankelen doet hij probleemloos en ook op drums of als roommic voor drums doet hij het beter dan sommige peperdure broeders of zusters.

Ik vindt het een fijne microfoon. Misschien binnenkort iets wat serieuzer is opnemen.

Harald
25 januari 2009, 12:51
Thomann

Voor 149 euro met statief kabel en pop filter, doet de lnk het nu wel?

Hang on, met kabel en statief... de mic. zelf staat op hun site voor 98 Euro. (zonder verzendkosten)

@Han, hoe vergelijkt de Studio projects met een Rode NT1a? (die is wel duidelijk duurder (166 bij thomann) maar nu even op kwaliteit en sound. Afgaande op specs, iig minder ruis (5 db tov 12 db self noise).

Han S
25 januari 2009, 13:56
Ik heb de NT1a nooit geprobeerd, mijn zoon heeft een NT3 en die is zeer helder, leuk voor percussie maar het moet wel de helderste mic ever zijn.

Harald
25 januari 2009, 15:33
OK, NT3 is (afgaande op foto) een kleinmembraan? Afgaande op opnames van kennissen met de NT1a valt dat wel mee. Zit toch ook genoeg bas in. Hoe belangrijk is self noise?

Han S
25 januari 2009, 16:28
Tja, als je een gitaarcab met distortion op 120+dB gaat opnemen speelt selfnoise geen enkele rol. Bovendien ruist de apparatuur die achter de microfoon hangt ook al meer. Analoge electronica ruist gewoon, dat is niet tegen te houden en het merendeel van de electronica in de opname en weergaveketen is analoog. En dan moet je eens horen hoe hard een dynamische microfoon kan ruisen. Een Neumann is lekker stil.