PDA

View Full Version : Steve Vai sound met GT-6



Echoes
12 maart 2003, 18:31
Wellicht beetje debiele vraag. Maar hoe krijg ik een beetje die sound die Vai ook heeft? In principe hoeft het niet precies hetzelfde te zijn. Ik zoek een sound waarmee zijn spel erg lekker klinkt (vooral snelheid). Op me GT-6 wil het niet echt lukken om zo'n sound te creeeren. Ik heb een url met zijn setup, maar daar heb ik niets aan met mijn Gt-6 bak.
http://guitargeek.com/rigview/119/

Misschien heeft iemand tips of presets om zo'n sound te maken met een GT-6, mij lukt het domweg niet. Nogmaals het hoeft niet perse Vai te zijn, als je zelf een lekkere sound hebt gecreeerd waarin snelheid enzo goed klinkt is het ook puik.
Niet alleen de effecten beschrijven, maar ook de hoeveelheid die je insteld bij het effect

danku :smile:

Nocki
12 maart 2003, 20:47
tja...

met mijn setup (formula - gmajor)
heb k het gedaan met het od kanaal van de formula en reverb chorus en delay...
dat klinkt best vergelijkend maar helemaal... is het nog niet.
maar het komt in de buurt.

Nocki

Echoes
12 maart 2003, 21:35
ik kom heel vaak een G-major tegen, wat is dat precies?

sash
12 maart 2003, 23:32
Een rack multi effect van TC Electronics.

Shay
13 maart 2003, 11:53
Via de preset Tube Stack kom je aardig in de buurt van zijn geluid.. Misschien even klooien met een andere amp simulator of overdrive .. moet wel te doen zijn .. maar het beste is al je al zijn shit (want een deel is echt crap) koopt en dan kan je niet missen!

Shay
13 maart 2003, 11:56
wat je ook kan kan doen is een attack compressor inschakelen dan "lijk" je heel snel maar ook heel slordig als je er niet mee om kan gaan!

Echoes
13 maart 2003, 21:34
ok dan! bedankt, ik ga er even mee rommelen.
Hij gebruikt de OD-1 veel, welke in de GT-6 komt daar het dichtst in de buurt?

Moonchild
13 maart 2003, 21:43
Die OD-1 gebruikt ie alleen maar als booster, en niet als overdrive

PeArLjAm
13 maart 2003, 21:58
Vai gebruikt ook 2 Boss ds-1 distortionpedaaltjes...

Echoes
13 maart 2003, 22:42
hmm..lastig, ik denk dat om zo'n vette sound te krijgen, je versterker flink hard moet of niet?

Wie heeft er nog meer instellingen voor, iedereen heeft wel z'n favo instellingen voor een snelle sound

Shay
14 maart 2003, 00:06
Je hebt OD1 simulator in je gt6 en een tubescreamer simulator.. hier kom je echt een hele eind mee. wat je eigenlijk moet doen is het volgende ==>

Zoek eerst je amp simulator uit (pag. 25 van de manual) Stel dit eerst clean en neutraal in. Of direct een scheurgeluid (door je gain omhoog te gooien) maar ik zou eerst een clean pakken en later als het niet genoeg is drive van de amp simu.

Vervolgens je distorion of overdrive (pag. 27 van de fucking manual)
Hier kies je ODBoost (in jouw geval) OF als je zware geluid hebt ala les paul dan zou ik gaan voor een "Classic Overdrive" .. deze stel je in naar wens (ik ga je daar niet mee helpen want het uitzoeken is het leuke en bewaar ik voor jou)

Hierna pleur je een compressor erop (mag je zelf ff checken welke je het beste vind klinken ..

nu moet je al een hele eind zijn gekomen .. je kan sub -eq'en maar dat is meer finetunen en zou ik alleen doen als je het in detail wilt stellen.

afhankelijk van je amp kun je ook een een simu van stack erin gooien zoals een 4x12 stack simu. Maar of het er beter van wordt??

de rest is bijzaak, probeer eerst dit en als je niet uitkomt geef dan weer ff een gil

Shay
14 maart 2003, 00:09
probeer eerst zo droog mogelijk .. dus zonder reverb en delay .. later als je denkt dat je er bijna bent moet je eens een licht delay erover gooien en merk je dat er meer juice in je sound komt.. en echt als laatst reverb (en aub geen plate, is meer voor clean!!)

Shay
14 maart 2003, 00:11
en je volgorde (chain-setting) .. anders krijg je modderig geluid!!

Echoes
14 maart 2003, 20:25
dat laatste is denk ik heel belangrijk, aangezien ik daar ook nog nooit mee heb gerommeld, maar bedankt, ik ga er weer mee aan de slag!

Echoes
14 maart 2003, 21:25
wat is de goede volgorde van settings?

Shay
15 maart 2003, 00:58
volgorde??

1 = Amp simu
2 = overdrive (simu)
3 = compressor
4 = reverb (zou ik in eerste instantie weglaten)
5 delay

Hierna kun je van alles er nog bij flikkeren en dat zou ik tussen compressor en reverb zetten maar in ieder geval tussen compressor en delay!!!

Echoes
15 maart 2003, 09:29
ok en waarom die volgorde?

Shay
15 maart 2003, 12:20
Bekijk hoe je signaal eruit ziet (of klinkt) als het bij het volgend effect komt. Als je eerst reverb hebt staan en daarna distortion dan krijgt je reverb ook distortion en als je daarvoor nog eens delay had staan krijg je helemaal curry smurry ..

Een effect beinvloed alle "voorafgaande" effecten (en dus je sound) en wordt zelf beinvloed door het effect wat erna komt!! snappie!!!

burt
15 maart 2003, 21:04
Hard in je snaren knijpen en expressief spelen. (Pimmetje, waar ben je? ;-> )

Echoes
17 maart 2003, 17:06
die effects chain is verdomd handig..wist ik helemaal niet! *weer wat geleerd* SCheelt inderdaad nogal in je geluid!
Alleen nog ff ermee rommelen want krijg het nog niet heeelemaal voor mekaar :smile: