PDA

View Full Version : Welke Les Paul is aan te raden?



Seventine
8 januari 2009, 12:23
Zoals ik in mijn voorstel bericht zei ben ik op zoek naar een goede les Paul gitaar voor maximaal zo"n 600 euro.
Ik heb ook andere modellen uitgetest maar ik vind de les paul toch het beste bij mijn muziekstijl passen.

Nu is de vraag wat voor merk ik het beste kan nemen.
Ik heb een aantal uitgeprobeerd waaronder:
Epiphone Les paul Ultra voor 549,-
Epiphone Les paul Custom 599,-
Indie standard wine red Les paul voor 468,-

Voor de epiphone ultra en de Indie vond ik erg lekker spelen.
Voor welke kan ik volgens jullie het beste gaan als het gaat om de kwaliteit?

almarvk
8 januari 2009, 12:27
Beide merken/gitaren ontlopen elkaar niet veel qua kwaliteit, bespeelbaarheid en geluid.

Daarbij heb je ze al uitgeprobeerd en al een selectie gemaakt (je wilt een les paul), dus dan ligt de uiteindelijke keuze voor een gitaar ook bij jou.

Ibanez666
8 januari 2009, 12:52
Zoiets?

http://cgi.ebay.co.uk/Epiphone-Les-Paul-Custom-Guitar-Wine-Red_W0QQitemZ260343434129QQcmdZViewItemQQptZUK_Mus ical_Instruments_Guitars_CV?hash=item260343434129&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318

http://cgi.ebay.co.uk/Epiphone-Les-Paul-Custom-Electic-Guitar-White-COME-IN_W0QQitemZ290286972700QQcmdZViewItemQQptZUK_Musi cal_Instruments_Guitars_CV?hash=item290286972700&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318

http://cgi.ebay.co.uk/Brand-New-Epiphone-Les-Paul-Custom-Guitar-Black-Ebony_W0QQitemZ120360327912QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item12036032791 2&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318

frekie
8 januari 2009, 13:04
FF doorsparen voor een LP Studio begin jaren 90 USA. 2dehands 700 euri. Hebben meestal nog een ebben toets ook. Hals, toets, fretwerk moeten OK zijn, geen kopbreuk of anders max 500.
Of de betere Jap kopietjes, Tokai, Fernandes/Burny. Jaren 70 Ibanez vind ik wat teveel gehypt.

Nocki
8 januari 2009, 13:49
Inderdaad! Ga voor de real deal! Neem een Gibson LP studio!

JimiDylan
8 januari 2009, 13:53
+1 Go for the gibbie! daarnaast, mocht je ooit stoppen of een andere willen, de gibsons zijn veel waardevaster als de epi's!

bart_g
8 januari 2009, 13:57
Kijk ook eens naar de Hagstrom Swede of Super Swede. Ik heb zelf de Super Swede. Qua vorm wijkt hij iets af van een Gibson/ Epiphone, maar hij speelt echt geweldig.

En anders idd iets doorsparen voor een Gibson LP studio...

MichaelSS
8 januari 2009, 19:31
Zeker door sparen tot een Gibson Les paul Studio maarrrrr.....

Voor een week of 5 geleden zat ik ook serieus te kijken naar een Gibson. Ik had ongeveer 750 euro (krap) en wou graag een std. faded of Classic. Daar ben ik later maar vanaf gestapt omdat die gewoon 1200/1300 euro kosten (2ehands) Toen besloot ik naar een Studio te gaan kijken maar voor 750 euro valt dat vies tegen. De meeste mensen vragen toch nog 800 euro voor een studio wat me vies tegen valt omdat ze nieuw niet heel veel duurder is.

grayfink
8 januari 2009, 19:48
Mijn Gibson LP Studio was 648€ met koffer.







Nieuw.

sjaak1990
8 januari 2009, 19:50
Zeker door sparen tot een Gibson Les paul Studio maarrrrr.....

Voor een week of 5 geleden zat ik ook serieus te kijken naar een Gibson. Ik had ongeveer 750 euro (krap) en wou graag een std. faded of Classic. Daar ben ik later maar vanaf gestapt omdat die gewoon 1200/1300 euro kosten (2ehands) Toen besloot ik naar een Studio te gaan kijken maar voor 750 euro valt dat vies tegen. De meeste mensen vragen toch nog 800 euro voor een studio wat me vies tegen valt omdat ze nieuw niet heel veel duurder is.

Tja dat is de naam, je moet zo kijken, je kan hem zelf dan ook weer voor een hoog bedrag verkopen als je wilt upgraden.

kenx
8 januari 2009, 19:56
Mijn Gibson LP Studio was 648€ met koffer.
Nieuw.
Hoy,

Dan moet je toch 's even zeggen waar je die zo goedkoop hebt kunnen kopen?

mvg,

kenny

Squier4ever
8 januari 2009, 20:00
Hoy,

Dan moet je toch 's even zeggen waar je die zo goedkoop hebt kunnen kopen?

mvg,

kenny

ahum zoekfunctie....

macwilliams
8 januari 2009, 20:02
Mijn Gibson LP Studio was 648€ met koffer.







Nieuw.
Daar krijg je hem nu niet meer voor.

grayfink
8 januari 2009, 20:12
Nee, en die van mij ook niet :D Was toen een aanbieding van Thomann. Dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108818

Staat bij musicstore nog wel in de lijst. Wel een stuk duurder geworden: http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gibson-Les-Paul-Studio-Limited-WB-Worn-Brown-inkl.-Case/art-GIT0014091-000

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gibson-Les-Paul-Studio-Limited-WCH-Worn-Cherry-inkl.-Case/art-GIT0013742-000

MichaelSS
8 januari 2009, 20:58
Rond de tijden van de absurd lage dollar waren de prijzen dik in orde. Helaas is dat niet meer.

giax
8 januari 2009, 23:03
die vintage van mij is ook lang niet slecht

vulvasonic
8 januari 2009, 23:48
De meeste mensen vragen toch nog 800 euro voor een studio wat me vies tegen valt omdat ze nieuw niet heel veel duurder is.

Dat is inderdaad een vreemd fenomeen. De nieuwprijzen zijn gezakt, maar op de tweedehands markt proberen mensen nog steeds een 'redelijk bedrag' te krijgen voor hun instrument. En dat bedrag baseren ze op de prijs die ze zelf hebben betaald destijds.
Het gevolg is dat je op de tweedehands markt voor sommige merken prijzen moet betalen die soms hoger liggen dan de huidige nieuwwaarde. ABSURD!!!

Dat geldt niet alleen voor gitaren trouwens. Ik zie wel eens Boss overdrivejes aangeboden worden voor 45 euro. Voor dat bedrag kun je dezelfde pedaaltjes nieuw krijgen.
:dontgeti:

ben vanhoof
8 januari 2009, 23:56
Als je toch voor epiphone wilt gaan, koop ze dan 2dehands, ze gooien er soms bijna mee naar je hoof!! Met dat geld dat je dan bespaard hebt koop je 2 fatsoenlijke pickups en klaar is kees.

Ik heb vorige zomer ook heel was les pauls getest, oa epiphone en gibson. Ook duesenberg stak ertussen. Uiteindelijk voor een Bach gegaan na ze getest te hebben bij iemand die ik ken via een ander forum. Die gitaar kost minder dan een epiphone maar speelt ze vlot naar huis en kan goed concurreren met een gibson studio. Je moet wel de stap durven zetten om voor een onbekend merk te gaan met een relatief lage doorverkoopwaarde. Maar deze gitaar doe ik nooit van mn leven weg, de kans is eerder groot dat ik er nog een Bachje bijkoop!

Ace 1.15.19
8 januari 2009, 23:58
Ik zie wel eens Boss overdrivejes aangeboden worden voor 45 euro. Voor dat bedrag kun je dezelfde pedaaltjes nieuw krijgen.
:dontgeti:
Zo zag ik gisteren op Marktplaats een Marshall Jackhammer voor 60 euro te koop aangeboden. De nieuwprijs van die dingen ligt ook rond die koers. Dan denk ik van: :???:

Seventine
9 januari 2009, 15:33
Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik ben eigenlijk niet van plan om zoveel geld uit te geven.
Ik wil echt maximaal rond de 600,- blijven en als ik een koop dan wil ik ook een nieuwe.
Ik vind het voor mijzelf nog te overdreven om gelijk een gitaar van meer dan 1000,- te kopen.
Ik den dat ik daarom voor de Indie ga, die vind ik het fijnste spelen en het best klinken.
Toch bedankt voor alle adviezen.

Arjan12
9 januari 2009, 15:51
Zo zag ik gisteren op Marktplaats een Marshall Jackhammer voor 60 euro te koop aangeboden. De nieuwprijs van die dingen ligt ook rond die koers. Dan denk ik van: :???:

Da's met zo'n beetje alle pedalen op marktplaats. De tweedehands markt hier slaat gewoon totaal nergens op. Mensen zijn ook gewoon bereid dingen tweedehands te kopen die ze voor minder dan 10 euro extra nieuw (MET garantie) kunnen krijgen.

Orpheo
11 januari 2009, 00:46
Koop een Gibson , echt , die kan een leven lang mee .

Koop voor 1000 euro meer een standard of custom , let op de breedte van de hals en dat de body massief is .
En , in godsnaam , laat 'm origineel .

waarom perse origineel? ik vind gibson pickups per definitie crap. ga ik mezelf toch niet etteren door er slechte pups in te laten?

en als de t.s. nu gewoon het geld er niet voor over heeft, laat hem/haar dan! 1000 euro is echt veel geld. tis niet zo van, gooi er effe 50E bovenop, en je hebt geen lada, maar ferrari!

insp.clouseau
11 januari 2009, 01:25
Als je t mij zou vragen, Epi standard Plustop,

pickups en electro eruit, een paar Seymour Duncans ofzo erin, en je bent nog steeds goedkoper gesteld dan die Gibson Studio en hebt een beter geluid.

De Epi's (vanaf standaard en up) zijn best wel degelijke en zware gitaren.
Heb al paar keer op Hagstrom Suede gespeeld, deze oogt mooi, maar qua afwerking en feeling wint mijn 2004 Epi met glans.


Tenzij je voor de kleur en de parelmoer gaat, zou ik de Epi Custom laten liggen, buiten een extra wit randje e.d. is er niks "custom" aan.

Waar je wel eens over kan nadenken zijn de Epi "ELITIST" modellen (soort van deluxe modellen). Deze zijn zoiezo van betere PU's en hardware voorzien en kostten destijds nieuw om en bij de 800Euro. Let wel, deze worden niet meer geproduceert sinds vorig jaar en zijn tweedehands ook schaars.

Laat weten wat het gewoprden is he

in the mean while...
..Rock on!

:rockon:

Orpheo
11 januari 2009, 01:31
kleine aanvulling mijnerzijds. Je hebt al nieuwe gibson les pauls voor 799... ook het overwegen waard lijkt mij.

Mr_Moustache
11 januari 2009, 07:24
Hey ik zag ik de eerste post wat prijzen maar: Thomann heeft een Cherry bust custom voor 399. Wel availability "on request" dus dat kan nog sketchy zijn.

linkje: http://www.thomann.de/nl/epiphone_lpcustom_flamehcs.htm