PDA

View Full Version : Fender Highway 1 (upgrade)



DrSc
8 januari 2009, 00:25
hallo gitaarnetters,

Ik heb onlangs een Fender Highway 1 (upgrade) strat gekocht. Het gaat om deze gitaar: http://www.samedaymusic.com/product--FEN111760
Ben erg tevreden over het geluid en bespeelbaarheid ervan. Ik merk alleen dat hij in vergelijking met mijn andere strat wat weinig hoog laat horen.
Ik speel in een rockbandje, en vooral als er solo's gespeeld moeten worden, valt het wat betreft volume wat weg.
Kan dit aan het greasebucket tone circuit liggen?
Ik heb me laten vertellen dat dit wat hoog wegneemt zonder dat er meer laag bijkomt. Dat er niet meer laag bijkomt vind ik prima, zolang ik ook nog wat hoog kan behouden.
Mijn vorige strat hield voldoende hoog over tijdens solo's, waardoor ik eigenlijk nooit (volume)pedalen hoefde aan te schaffen.
Nu weet ik niet zo goed of het nou eenmaal bij deze gitaar hoort / een eigenschap van deze gitaar is, of dat ik het zelf nog kan bijstellen op de gitaar (in combinatie met mijn versterker)
Of kan ik toch beter een pedaaltje (volumepedaal of iets in die richting) aanschaffen om solo's er wat meer uit te laten springen?
En zoja, welk pedaal kan ik dan het beste kiezen? Ik weet hier zelf niet zoveel van namelijk.
Hebben jullie misschien wat tips?
Alvast bedankt,

Groet Simon

Hendriks
8 januari 2009, 09:52
Staan de elementen goed op hoogte , dus wat hoger bij de dunnere snaren ?