PDA

View Full Version : G Major bijkleuring!!!



Gepraw
7 januari 2009, 23:48
Hallo allen!!!

Ik heb een vraagje voor de T.C. Electronic gebruikers!!!

Ik wil een G Major gaan aanschaffen om live mijn effecten mee te doen en signaal schakeling (ik heb een Bogner Uberschall als main amp). Nu is mijn vraag of je de G Major zo kunt gebruiken dat ik echt alleen de effecten eruit haal en niet dat de unit mijn distortion en clean gaat bijkleuren!!!

Mij werd eerst aangeraden om de nieuwe GSP (ofzoiets) 1101 van Digitech te halen maar deze kan weer geen kanalen schakelen en dan moet ik daar weer een midimate tussen hangen..

Goed de T.C. G Major leek mij dus een hele goede keuze, mits deze niet bijkleurt. Als jullie zouden willen reageer en alle tips, tricks zijn welkom!!!!!

Groeten

Gep

sjaak1990
8 januari 2009, 00:08
Er zijn hier al topics over, ik had er pas één over. Ik heb zelf last van bijkleuring, maar dit moet waarschijnlijk op te lossen zijn, anders gaat ie in de verkoop.

hole
8 januari 2009, 09:01
Men zegt dat hij bijkleurt (ik hoor het zelf niet).

Mocht je er al last van hebben, dan is dat met een mixer (of als je amp een parallele loop heeft) zo op te lossen

Overigens, ALLE effecten (in serie) kleuren het signaal. En het prijskaartje van de G-major is gunstiger (en hij is ook tweedehands vaak te krijgen)

Gepraw
8 januari 2009, 10:39
Ok te gek mensen bedankt!!!

Ja ik heb al eens een G force gehad maar dat was m niet voor mij. Heb laatst een show gespeeld waarbij beide gitaristen deze G majors gebruikten en die waren zeer tevreden. De andere topics kan ik niet vinden maar graag zou ik wel wat horen over deze mix afstelling!!!

Nogmaals super bedankt!!!

hole
8 januari 2009, 11:02
mix afstelling!!!



zonder mixer gaat je signaal zo (serieel)

http://www.tubefreak.com/mixers_f.gif

ALLE signaal gaat dus door de G-major (en door de AD/DA converters en dus kleuring)

Met een mixer gaat het zo: (parallel)
http://www.tubefreak.com/mixers_g.gif

Dus: droog signaal recht in de mixer (geen kleuring). Daarnaast splits je je droog signaal en voedt je dat aan de G-major. Met de output level van de G-major regel je de verhouding tussen droog signaal en effect signaal. (in deze setup zet je de G-major wel op Kill-dry, zodat ALLEEN de effect geluiden eruit komen)

Hier (http://www.tubefreak.com/mixers.htm)de site waar ik de plaatjes vandaan heb: interessant artikel over het gebruik van mixers.

Liquid_Metal
11 januari 2009, 17:14
thanks voor de info hole, da's precies wat ik nodig had!! :D
Is de Rocktron Patchmate zo'n soort mixer die je daarvoor kunt gebruiken? Ik heb zelf een G-Major (icm met Engl E530 en Peavey Classic 50/50) en er is wel een klein beetje tonesuck. Het is niet echt storend, maar een mixer zou eigenlijk wel fijn zijn. Alleen weet ik nog niet zo goed waar ik naar moet zoeken :).

hole
11 januari 2009, 17:29
thanks voor de info hole, da's precies wat ik nodig had!! :D
Is de Rocktron Patchmate zo'n soort mixer die je daarvoor kunt gebruiken? Ik heb zelf een G-Major (icm met Engl E530 en Peavey Classic 50/50) en er is wel een klein beetje tonesuck. Het is niet echt storend, maar een mixer zou eigenlijk wel fijn zijn. Alleen weet ik nog niet zo goed waar ik naar moet zoeken :).

Nee een patchmate is een looper/switcher..da's ook handig maar niet wat je zoekt.

In dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117989&page=3)(door Nocki gekaapte ;) ) topic gaat het ook over mixers..daar kun je meer lezen.

boss
11 januari 2009, 17:29
Het is niet echt storend, maar een mixer zou eigenlijk wel fijn zijn. Alleen weet ik nog niet zo goed waar ik naar moet zoeken :).
Neem hier eens een kijkje, zijn ze net bezig over mixers:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117989&page=4
Voor zover ik weet heeft de patchmate geen mixer functie.

boss
11 januari 2009, 17:30
2 zielen, 1 gedachte hole ;)

Nitefly7
11 januari 2009, 18:49
Hallo allen!!!

Ik heb een vraagje voor de T.C. Electronic gebruikers!!!

Ik wil een G Major gaan aanschaffen om live mijn effecten mee te doen en signaal schakeling (ik heb een Bogner Uberschall als main amp). Nu is mijn vraag of je de G Major zo kunt gebruiken dat ik echt alleen de effecten eruit haal en niet dat de unit mijn distortion en clean gaat bijkleuren!!!

Mij werd eerst aangeraden om de nieuwe GSP (ofzoiets) 1101 van Digitech te halen maar deze kan weer geen kanalen schakelen en dan moet ik daar weer een midimate tussen hangen..

hola hola hola !

even rustig aan joh, je haalt weer allemaal klepels en bellen door elkaar:

- een Midimate schakelt helemaal niks, maar bestuurt het aangesloten Multi-effect; de Patchmate (zelfde bedrijf) kan wél kanalen schakelen, maar is voor jouw beoogd gebruik een beetje overdreven..

- 1101 van Digitech heeft een 'amp loop', dit betekent dat je :
gitaar -> 1101 fx als compressor/phaser/alles wat VOOR je amp moet -> input Bogner
fx-send bogner -> 1101 Amp Loop insert ->
fx-return bogner <- 1101 Amp Loop send

van Digitech site:
How does the GSP1101 save your tone? By using the GSP1101’s unique and flexible preamp loop in conjunction with the easy to use setup wizard, you can quickly configure your GSP1101 to meet your connectivity and functionality needs. By allowing you to place your personal preamp in the GSP1101’s preamp loop, the GSP1101 places internal stompboxes, choruses before your amp’s input like discrete pedals. The effects like delays and the internal Lexicon™ reverbs follow after your preamp. Most rack mount products force you to run through some type of clean amp model changing your sound just so you can get a little extra. With the GSP1101 you longer have to sacrifice your tone and effect chain to use a rack.

je hebt nu dus feitelijk het voorversterker gedeelte van je amp 'in' de 1101 zitten: je kan effecten nu naar smaak VOOR, of NA de voorversterker zetten..

wat jij wilt, is alleen chorus, delay en reverb NA de voorversterker, dus in de fx-loop..

ook dit zou de 1101 kunnen doen, maar die is even 'transparant' als een G-major hoor...

als je echt een transparant fx zoekt, dan moet je er een hebben die een analoog pad behoudt tussen input fx en output; eigenlijk een soort mixer + fx ineen..

voor zover ik weet zijn alleen de Rocktron Intellifex, Replifex en Lexicon MPX-g2 de apparaten die (in theorie) niet je hele signaal 'veranderen'...


nogmaals (zoals ook in ander topic):
G major kun je proberen, maar als je'm echt ook voor studio wilt gebruiken, dan zou ik toch echt voor Intellifex, Replifex of MPX-g2 gaan.. of concessies doen door er andere switchers bij te kopen..

De Intellifex kan ook geen kanalen schakelen overigens besef ik net..

als je 'n alles-in-één apparaat wilt, dat chorus, delay en reverb pakt én je kanalen schakelt én je amp's dynamiek met rust laat, dan zijn M.I. alleen de Replifex en de G2 je, en eventueel de 1101...

(trouwens, heb je die privéberichten van je nu al bekeken :P )