PDA

View Full Version : country guitar



Phv_strat
7 januari 2009, 22:09
Gegroet iedereen, ik zou graag country leren spelen en dan bedoel ik vooral van die snelle chicken-picking toestanden zoals hier:

http://nl.youtube.com/watch?v=TZ7Ogn-riqY

Wat ik dus wou vragen, hoe kan ik deze stijl het best benaderen?
Moet ik gewoon zeer veel luisteren naar country-gitaristen of kan ik het best een boek gebruiken( tenminste als er een degelijk boek zou bestaan)?
Ik zou niet goed weten hoe ik er aan moet beginnen, eerlijk gezegd en dit vooral in verband met de notenkeuze.

Mvg

Kakihara
7 januari 2009, 22:24
Op het internet van je behoorlijk wat instructievideo's : ik kan van harte die van Arlen Roth en Redd Volkaert aan bevelen.

Phv_strat
11 januari 2009, 00:01
bedankt voor de info!
Verdere tips blijven welkom.

Mvg

vulvasonic
11 januari 2009, 02:12
Ik heb het PERFECTE boek daarvoor!
Het is het enige boek waaruit ik steeds opnieuw dingen leer die ik, in tegenstelling tot de meeste boeken, ook daadwerkelijk in mijn eigen bagage stop.

Er staan hele eenvoudige basisdingetjes in, maar ook de meest onmogelijke staaltjes uit de geschiedenis van de country. En veel van de licks zijn ook heel geschikt voor rock en blues.

Inderdaad geschreven door Arlen Roth. Helaas ben ik de cover kwijt, maar op mijn zelfgetekende, vervangende voorzijde staat te lezen 'Nashville's Guitar Sound'.
Onder deze titel vind ik 'm echter niet op het internet, maar wellicht is het het boek 'Nashville Guitar' (dat ik echter niet herken aan de getoonde cover). Maar ik geef het een grote kans dat dat 'm is. :cooler:

aaronstonebeat
12 januari 2009, 04:15
Die vent speelt te gek! Waarom bestel je niet zo'n dvd van 'm? Ik vind het een stuk duidelijker als iemand het uitlegt en voordoet dan als je 't uit een boek moet lezen.
Ik heb een paar jaar terug een instructie dvd van James Burton gekocht; heb ik echt enorm veel aan gehad, en nog.

En op youtube is idd een hoop te vinden als je maar wil zoeken.