PDA

View Full Version : welke snaren?



TfH
7 januari 2009, 19:29
ik wil nieuwe snaren kopen die een beetje hetzelfde klinken als my chemical romance en fall out boy. heb geen flauw idee welke snaren k daar het beste voor zou kunne gebruiken en of hij dan ook weer opnieuw moet worden afgesteld...

kan iemand mij misschein op weg helpen:???:

Guitar GoD
7 januari 2009, 19:33
wat voor gitaar heb je?

Martijn-w
7 januari 2009, 19:35
Het maakt niet zo gek veel uit welke snaren er op liggen voor een bepaalde sound.

TfH
7 januari 2009, 19:35
een usa strat en een zelfbouw tele

2e rocker
16 februari 2009, 14:13
maar de gitarist van my chemical romance heeft een les paul, dus humbuckers (dat heb ik gezien dus hij heeft misschien ook andere. zo niet,dan krijg je dat my chemical romance geluid ook niet echt. maar ik denk dat de snaren helemaal niet zo veel uitmaken. mischien wel wat meer of minder tone, maar dat is het dan ook.

Velter
16 februari 2009, 14:21
Een andere dikte wordt meestal gebruikt voor het speelgemak, qua geluid maakt het niet zoveel uit dachtik :)

beruk
16 februari 2009, 14:31
gitarist van Fall out boy:
http://www.digitalburn.org/wp-content/uploads/2007/04/joe-fall-out-boy.jpg

Dean Markley 010 snaren volgens dit plaatje

hezz
16 februari 2009, 14:43
Echt waar, boeiend wat voor een merk snaren hij gebruikt. Roundwounds zijn roundwounds en daar zal door de hele mix uiteindelijk niks van de subtiliteit te merken zijn.

beruk
16 februari 2009, 14:49
Die gozert wilde het weten, nou dan zoek ik dat toch effe op!
Maakt ook geen r**t uit

almarvk
16 februari 2009, 14:53
Prima, antwoord gevonde en TS is al anderhalve maand hier niet meer geweest. Voordat we verzanden in een uitermate boeiende en diepgaande discussie gooi ik 'm op slot.