PDA

View Full Version : Meespelen met opnames



driftkop
7 januari 2009, 17:11
Onze drummer neemt vaak repetities op, en stuurt dan mp3s rond zodat we daar thuis naar kunnen luisteren. Ik wil die opnames graag gebruiken om te oefenen, en dingen uit proberen. Dat kan natuurlijk prima via mijn iPod die is aangesloten op mijn stereo, en mijn gitaar via mijn versterker. Maar voor mijn huisgenoten is het minder ideaal. Is er een manier om zowel mijn gitaar als de iPod via een koptelefoon te beluisteren? Misschien via een eenvoudige mixer? Of misschien wel via mijn Mac? Wie heeft een goede tip?

Megadeth22
7 januari 2009, 17:20
1) Vox Amplug, dan heb je voor minder dan 40 euro een soort miniversterker waar je je Ipod en je gitaar kan luisteren / spelen. -> Koptelefoontjes / Koptelefoon kan er ook in, dus bijna geluidsloos; huisgenoten horen alleen nog het tokkelen op je gitaar (wat je hoort als je versterker uitstaat en je speelt)

2) Garageband met een Istudiolink kabel, dan kan je die drum tracks in Garageband zetten, dan plug je je gitaar in je line-in en dan kan je met koptelefoon meespelen.

Dj_Tuning
7 januari 2009, 17:24
Of je haalt voor dat doen een cube20X. Leuke versterker voor thuis, waar je, om mee te kunnen jammen met je ipod/laptop/whatever deze gewoon op de cube aan kunt sluiten. Op die versterker zit ook een koptelefoon uitgang, en je hebt dan alles lekker bij elkaar.

driftkop
7 januari 2009, 17:30
Die Amplugs zijn een goed idee zeg, bedankt voor de tip!

driftkop
9 januari 2009, 15:06
Nu ik er wat meer over nadenk, is de GarageBand optie misschien toch wel wat beter, ik kan dan namelijk ook gelijk opnemen. En GB heb ik al op mijn Mac staan, dus da's ook handig.

vincent136
9 januari 2009, 15:37
voor een goed geluid is dan eventueel een Toneport GX aan te raden, een simpele maar goede externe geluidskaart met daarop een gitaar ingang. Speciaal gemaakt om op te nemen en via je Mac (en pc) te spelen. Kost nieuw 60 euro

Megadeth22
9 januari 2009, 16:34
Nu ik er wat meer over nadenk, is de GarageBand optie misschien toch wel wat beter, ik kan dan namelijk ook gelijk opnemen. En GB heb ik al op mijn Mac staan, dus da's ook handig.
Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen, maar om metal te willen opnemen moet je wel flink wat aan de knoppen veranderen zodat het niet kut klinkt. Maar het resultaat kan dan nog steeds heel gaaf zijn.

driftkop
9 januari 2009, 18:16
Metal, hoe kom je daar nu bij :dontgeti:

Mijn stijl is meer roots gebaseerd. Het gaat me er ook niet om om echt iets definitiefs op te nemen, wel om ideetjes te kunnen bewaren.

Wiellem
9 januari 2009, 19:04
Ik heb laatst een Tapco Blend 6 mengpaneel voor 65 euro gekocht en doe dit via dat en werkt erg goed moet ik zeggen al speel ik liever via speakers :)

Megadeth22
9 januari 2009, 23:34
Metal, hoe kom je daar nu bij :dontgeti:

Mijn stijl is meer roots gebaseerd. Het gaat me er ook niet om om echt iets definitiefs op te nemen, wel om ideetjes te kunnen bewaren.
Waarom niet?

Hmm als het daarvoor is is zo'n Istudiolink kabeltje en Garageband goed hoor.