PDA

View Full Version : 2e hands epiphone les pauls silverburst



stan2009x
7 januari 2009, 15:43
Hallo allen,

Ik was erg onder de indruk van de les pauls serie van Epiphone en vond hem superlekker spelen in de winkel, geweldige body en goede sound. Ik heb er goed over nagedacht en (mede dankzij jullie adviezen) ga ik voor deze gitaar.

Nu heb ik begrepen dat er van de epiphone les pauls verschillende typen bestaan. Ik wil de duurste van deze typen. Na verschillende reviews kwam namelijk naar voren dat de duurste van deze typen verreweg de beste is (niet gek natuurlijk), het best zijn waarde behoudt en op de lange termijn de "beste" aankoop is.

Nu zag ik op marktplaats deze advertentie.

http://link.marktplaats.nl/215159990

Ik vind de kleur prachtig en ik zou voor donderdagavond laten weten of ik hem zou willen voor 350 euro. Hij zou hem voor mij gereserveerd houden.
Weet er iemand of dit de epiphone lp is van het duurste type en zo ja waar kun je dit aan zien?
Als dit door foto's niet zichtbaar is, hoe kan ik het dan zien als ik de gitaar zou ophalen.

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat er iemand tussen zit die het weet (wat ik erg knap zou vinden btw) het zou me heel erg helpen,

MEt vriendelijke groet,

Squier4ever
7 januari 2009, 15:55
ik zou die advertentie niet vertrouwen, maar zo ben ik dan weer. sowieso bij die gast gaan testen en geen geld zomaar overmaken.

volgens mij zijn die gitaren nep. kan me niet herinneren dat epi deze heeft uitgebracht. ook zijn andere advertenties zijn wat curieus. een custom in wine red is ook niet door epi gemaakt. ik vertrouw het totaal niet.

stan2009x
7 januari 2009, 15:57
ik ga er sowieso heen, maar kan iemand sowieso er iets over zeggen en hoe kan ik zien of het een authentieke is? serienummer?

Squier4ever
7 januari 2009, 15:59
ik ga er sowieso heen, maar kan iemand sowieso er iets over zeggen en hoe kan ik zien of het een authentieke is? serienummer?

chinezen neppen zelfs het serienummer. vraag eens of hij de originele doos erbij heeft, en neem als het even kan iemand mee die er echt verstand van heeft.

Les Strat
7 januari 2009, 16:02
wat vertrouw je dan niet squier for ever? dat het zo goedkoop is?

Zamalan
7 januari 2009, 16:04
Hij heeft meerdere gitaren te koop. http://sites.google.com/site/stockinholland/guitar-2
Op de foto van de silverburst zie ik een kaartje van epiphone en op de foto van de black beauty staat de doos ook.

Die silverburst heb ik al eerder gezien. Het lijkt mij niet nep maar zo ervaren ben ik wel niet... ze zijn wel extreem goedkoop...

stan2009x
7 januari 2009, 16:04
ik wil gewoon zeker zijn dat ik een goede gitaar koop natuurlijk. Dat lijkt me niet meer dan normaal voor zio'n prijs.

Squier4ever
7 januari 2009, 16:04
onder andere en ik kan me niet herinneren dat epiphone deze heeft gemaakt:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/214214738-nieuw-epiphone-les-paul-custom-electric-guitar-wine-red.html?return=eJwtjFsKgzAQRfcimM881AqNBLE7CZqSYN Qhk0Bp6d47Yv%2FOmXvvWK30J2g5oFZdryt0Ns1%2B8DmDFmI9 wO18s2nNEK3NyPcorgoHD%2BMrGsUWNPmo20nV7aMEgptq%2Bu 5OFjPZOwAhPhf8d%2BC8SoKNgmkvm0thJj3wHDcMoBjJSjDXn2 r4%2FgAZZDLF&df=1&fta=eNo1kMtuwyAQRf8FqVnzMjaDvOq%2Bv2BRsFMkJ0bGTlGj %2FHthaDfn8NCdGbAwwDMVkHNfp4ddEzEJuGJA8jqyi0%2FjsQ EzZ4COcSW1WQ%2F4CdGkxadyHg%2Bg5hbhft7mPTgTHYh%2BeO PvoteVA0UyJEcKpER2SIXskZgdMKsxqzGrMasxq2uWiU40tZ2u RZhUGtXTJtbEm0QTBpRiTbxJmC0F4JcYz5FezjC259bfkECivc 7EhPLgBAJI8PhNqix9ad1Jnj3trZq77JaF%2BUEUM%2BoXmp3X 2vG5WDD5qbJzth%2BUL5Z26Hgtw0qZY4vWp2md79fjq3ai9YIC cee%2BT%2BHu5%2Fx%2FqoHcbJ7qSGUKjzNxIPabmI%2B%2F5Y MYCxSer9cvvhuAgg%3D%3D&fta_ind=8&fs=1

Squier4ever
7 januari 2009, 16:05
sowieso vind ik die website van hem al curieus, discount online krijg ik een naar gevoel bij.

Zamalan
7 januari 2009, 16:08
sowieso vind ik die website van hem al curieus, discount online krijg ik een naar gevoel bij.
Mja nu je het zegt verkoopt hij kleren ook en die zien er idd niet legit uit.

Les Strat
7 januari 2009, 16:11
ik vertrouw het ook voor geen meter

Chocola
7 januari 2009, 16:15
Epiphone heeft deze kleur gewoon uitgebracht. Wat ik wel vreemd vind is de prijs. 400 euro voor een gitaar die inkoop zo een 440-460 zou zijn.

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Epiphone-Les-Paul-Custom-SBCH-Ltd.-Edition-Silverburst/art-GIT0014059-000

Er is dus iets vreemds, maar de gitaar kan prima echt zijn. Het is dus of een originele of een copy.

stan2009x
7 januari 2009, 16:16
haha

Intuities zijn vaak de beste raad toch en mijn intuitie zegt dat er toch ook iets niet helemaal aan klopt, ook al zijn de foto's overtuigend.

Als ik er niet voor 100% achter zou staan zou ik hem niet kopen dus koop ik hem niet.
Tenslotte wil ik er zelfs voor die prijs 110% zeker van zijn dat het geen fake shit is.

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties

zeppo
7 januari 2009, 16:18
Resonare heeft gelijk: voordat je gaat gillen dat Epiphone (of gelijk welk merk) deze gitaar nooit heeft gemaakt: gebruik Google eens. er zijn genoeg hits met Epiphone Silverbursts:

Hier (http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/product_info.php?cPath=25_28_29&products_id=7876&osCsid=gm) staat er een te koop .... (van 737 voor 579)

Waarmee overigens nog niets gezegd is over de echtheid van de Silverburst op Marktplaats ....

Chocola
7 januari 2009, 16:20
Resonare heeft gelijk: voordat je gaat gillen dat Epiphone (of gelijk welk merk) deze gitaar nooit heeft gemaakt: gebruik Google eens. er zijn genoeg hits met Epiphone Silverbursts:

Hier (http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/product_info.php?cPath=25_28_29&products_id=7876&osCsid=gm) staat er een te koop .... (van 737 voor 579)

Waarmee overigens nog niets gezegd is over de echtheid van de Silverburst op Marktplaats ....

Precies. Ik had hem toevallig eens gezien op Musicstore maar 10 seconde googlen was al voldoende geweest om te zien dat Epiphone deze heeft uitgebracht. Weliswaar een niet al te hoge oplage, maar toch :p.

zeppo
7 januari 2009, 16:22
Aanvulling: gelet op details:

(Foto van de Duitse winkel)
http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/pimages.php?pid=739

(Foto van MP)
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/1/2b/DmGh3guwJATzUBD3pzPO9g==.jpg

Positie van de knoppen wijkt af: wegblijven dus ....

stan2009x
7 januari 2009, 16:24
jezus wat een scherpe blik heb je zeg. Heel goed. Ik heb alle details bekeken maar zag geen verschillen.

Erg bedankt

giax
7 januari 2009, 16:25
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/Les+Paul+Custom+Limited+Edition+Silverburst/10/1

Zeker wel een echte oplage van epiphone of hij een echte heeft, lijkt me sterk dat er veel kopien in omloop zijn maarja dat weet ik niet in de gitaar wereld ga er heen kijk het aan probeer hem en slag je slag of niet.

of ik ben scheel maar I dont see a difference.

Ukeloeder
7 januari 2009, 16:34
check de positie van de pots ten opzichte van de rest vd hardware. ik wordt bovendien altijd een beetje nerveus van al die onscherpe pix op mp

Zamalan
7 januari 2009, 16:36
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/Les+Paul+Custom+Limited+Edition+Silverburst/10/1

Zeker wel een echte oplage van epiphone of hij een echte heeft, lijkt me sterk dat er veel kopien in omloop zijn maarja dat weet ik niet in de gitaar wereld ga er heen kijk het aan probeer hem en slag je slag of niet.

of ik ben scheel maar I dont see a difference.

Als je de stoptail bar doortrekt staan de knoppen iets verder naar achter op de epiphone.
Op de epiphone staat 1 knop aan de kant van de pickups en de rest aan de andere kant.
Op de marktplaatsphone staat de 2de knop ter hoogte van de stoptail.

giax
7 januari 2009, 16:39
ik heb er geen verstand van zoals jullie weten... heb pas sinds 3 a 4 dagen me gitaar..... maar ik zou zeggen ligt aan de hoek van de foto... ik hou me er verder maar buite :)

ExplorerJim
7 januari 2009, 17:10
Zit uit nieuwsgierigheid net effe foto's van het www van een Epiphone LP standard te vergelijken met de epi LP standard die ik hier naast me heb staan...
Bij mijn standard (in winkel nieuw gekocht) loopt de lijn van de stopbar precies tussen de volume pots door en zo ook op sommige foto's maar op andere foto's zitten de pots weer net effe anders.


Als ze een gitaar exact na kunnen maken zijn de verpakking en bijbehorende papieren een fluitje van een cent. Zijn er bewijzen dat er kopieën in omloop zijn?

Hoe hou je een originele Epi en een goedkope kopie uit elkaar dan?
Ik denk door erop te spelen? Luisteren? Voelen? Het lijkt mij dat je het verschil wel kunt merken dan.

Succes ermee.

Blend
7 januari 2009, 17:13
chinezen neppen zelfs het serienummer. vraag eens of hij de originele doos erbij heeft, en neem als het even kan iemand mee die er echt verstand van heeft.

waarom zou iemand in godsnaam een EPI gaan neppen?? :???::o

hugo123
7 januari 2009, 17:18
FF tussendoor, een vriend van mij heeft ook een keer een epi gekocht, en die had de vorm van een superstrat, de headstock van een jackson, maar er stond wel epiphone by gibson op, heeft epi deze gitaar ooit gemaakt?

RichardRichard
7 januari 2009, 17:20
waarom zou iemand in godsnaam een EPI gaan neppen?? :???::o

Nou als je snel 400euro kan verdienen voor iets wat geen moer waard is dan lijkt het mij vrij simpel. Ze kunnen hier er meer van verkopen omdat mensen het niet snel zullen wantrouwen of het echt is of niet omdat veel mensen zo zullen denken.

TimmU
7 januari 2009, 17:22
FF tussendoor, een vriend van mij heeft ook een keer een epi gekocht, en die had de vorm van een superstrat, de headstock van een jackson, maar er stond wel epiphone by gibson op, heeft epi deze gitaar ooit gemaakt?

wauw, die wil ik wel eens zien. dat moet me er een ugly motherfucker zijn!

WillemdaGuide
7 januari 2009, 17:25
FF tussendoor, een vriend van mij heeft ook een keer een epi gekocht, en die had de vorm van een superstrat, de headstock van een jackson, maar er stond wel epiphone by gibson op, heeft epi deze gitaar ooit gemaakt?


Ja hoor, die hebben ze zeker gemaakt, maar is dacht ik wel weer een jaartje of tien terug! waren destijds overigens ook niet zo heel duur.

hugo123
7 januari 2009, 17:27
Wat me wel opviel aan die gitaar is dat hij echt wel iets van 6/7 kilo is, echt heel zwaar..

Nobler
7 januari 2009, 17:40
Ik vraag me ook af waarom ze een Epiphone zouden gaan namaken. Als ze geld willen verdienen zouden ze toch beter Fender of Gibson gaan namaken? En waarom dan geen dure Epiphone Elitist? Een Epi LP voor 350 euro, dat is toch geen schokkend laag bedrag?

En als het een chinese nepper is die zijn geld NIET waard is, dan voel je dat meteen als je hem uitprobeert. Maar als het een aziatische kopie is die wel lekker speelt en klinkt, en niet of nauwelijks van een Epiphone te onderscheiden is, waarom zou je die dan moeten mijden en een 'echte' aziatische Epiphone kopen voor meer geld?

Je kunt tenslotte niet zeggen dat een 'echte' Epi LP van een paar honderd euro een waardevaste en veilige belegging is!

Gewoon heengaan en testen dus. Als je niet kunt testen moet je nooit iets blind en op goed geluk bestellen, dat moet je niet met Gibson doen (ook niet als hij recht uit de fabriek komt), niet met Epiphone of met welk ander merk dan ook.

Noid
7 januari 2009, 17:47
Nou als je snel 400euro kan verdienen voor iets wat geen moer waard is dan lijkt het mij vrij simpel. Ze kunnen hier er meer van verkopen omdat mensen het niet snel zullen wantrouwen of het echt is of niet omdat veel mensen zo zullen denken.Ja. Maar: die gitaren zijn niet duur in China, inkoop wellicht 100E, maar ze moeten ook nog vervoerd worden naar NL en dat kost vaak wel weer veel geld (ik dacht zo'n E 200,-). Dus wat je dan verdient op 350E vraag ik me af. Zoek anders even op een hype die een tijd geleden hier op gitaarnet rondging. Orpheo heeft toen bij musoland of iets dergelijks nog wel zo'n chinese Gibsun Les Paul besteld meen ik mij te herinneren. Bass Blom had meen ik er ook besteld. Gitaren komen waarschijnlijk uit Epiphone of Samick fabrieken, maar er is een kans op slechte afwerking (fretwerk etc.) http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109904&highlight=musoland

Oh ja, by the way: de dozen en papieren worden natuurlijk ook nagemaakt.

robert-gitarist
7 januari 2009, 17:53
FF tussendoor, een vriend van mij heeft ook een keer een epi gekocht, en die had de vorm van een superstrat, de headstock van een jackson, maar er stond wel epiphone by gibson op, heeft epi deze gitaar ooit gemaakt?


Klopt, ik heb er een van :) Hele goede en toffe gitaartjes, goede sound etc. Althans die van mij ;)
De opmerking van Willem klopt maar er zaten ook duurdere modellen bij die o.a. een Floyd Rose (oude type) tremelo hadden. Je hebt een hele budget serie die gewoon S-S-S of H-S-S configuratie hebben. Zien er uit als een normale strat alleen dan een andere headstock.

zeppo
7 januari 2009, 17:59
FF tussendoor, een vriend van mij heeft ook een keer een epi gekocht, en die had de vorm van een superstrat, de headstock van een jackson, maar er stond wel epiphone by gibson op, heeft epi deze gitaar ooit gemaakt?

Zoiets?
http://i275.photobucket.com/albums/jj299/MusicMan74/epiphone9.jpg

Google is your friend ........ ook hier weer!

robert-gitarist
7 januari 2009, 18:00
Die bijvoorbeeld ;) of Google eens op Epiphone ST900 of 9000 ofzo.

hugo123
7 januari 2009, 18:06
Die bijvoorbeeld ;) of Google eens op Epiphone ST900 of 9000 ofzo.
Is die van jou ook zo zwaar?

@ Zeppo ja die ja maar dan hss

robert-gitarist
7 januari 2009, 18:10
Nou, ik geloof niet dat die van mij 7 kilo is. 7 kilo voor een gitaar is behoorlijk veel hoor.

Les Strat
7 januari 2009, 18:35
er is ook zown site is hier ook ergens op het forum maar kon hem zogauw niet vinden maar die verkopen ook alleen maar epiphone en gibson en fender immitaties

Mr.Fingers
7 januari 2009, 18:36
musoland.cn

marter544
7 januari 2009, 18:46
http://www.musoland.com.cn/ is al een tijdje offline..

B0UDEWIJN
7 januari 2009, 19:13
maar....
Het gaat toch uiteindelijk om hoe de gitaar speelt? Als een nep-Epiphone lekker speelt(en verder ook gewoon goed is), zou je hem toch alsnog kunnen kopen?

Als ik op de foto's moet afgaan, lijkt het me wel in orde, maar ik ben ook geen expert dus trek je niks aan van mijn oordeel over de gitaar.

Ik zou zeggen: test of de gitaar net zo lekker speelt als in de winkel, en neem idd een expert mee.

Verder weet ik helaas niet precies hoe je een Epiphone kunt herkennen...

Peter-J
7 januari 2009, 19:31
Hmmm...
Ik heb het idee dat de brug te recht staat bij de marktplaats epiphone.
Ik kan het ook verkeerd zien. :P

Squier4ever
7 januari 2009, 20:08
@ Blend: musoland maakte ook kopieën van Epiphones ja, vraag me niet waarom maar het gebeurt.

Verder was ik op de hoogte van het bestaan van de silverburst Epi. Een Wine Red custom (die ook door de verkoper wordt aangeboden) heeft Epi bij mijn weten niet gemaakt, al helemaal niet met dat customshop logootje achterop. Daarom vermoed ik een faker.

arcane
9 januari 2009, 11:27
Op de vraag waarom men een epi zou nabouwen. Dat lijkt mij op zich best een vrij logische zet. Als je een Gibson zou nabouwen, die dus wel van mindere kwaliteit is, dan zou de koper dat denk ik meer opvallen, aangezien iemand die een gibson wil kopen wat beter let op de details dan iemand die een epi gaat kopen. Gemiddeld zal een gibson speler langer spelen dan een epi speler. Bovendien ben je kritischer bij hogere bedragen. Dan zal zo'n gitaar eerder door de mand vallen.
Een epi wordt vaak door beginners gekocht, die er echt geen kaas van gegeten hebben.