PDA

View Full Version : Roland GP100



edje kadetje
7 januari 2009, 15:41
op de GP100 zitten twee programmeerbare effectloops.
Volgens mij zijn ze niet onafhankelijk programmeerbaar. Maar ik hoop dat ik me vergis.

Weet iemand of en hoe ik ze onafhankelijk van elkaar kan programmeren?

En ja ik weet het: RTFM, maar dat heb ik dus al gedaan.

hole
7 januari 2009, 16:28
wat een afgrijselijke manual zeg...

volgens mij kan het niet binnen 1 patch nee. (p48 )

edje kadetje
7 januari 2009, 23:29
wat een afgrijselijke manual zeg...

volgens mij kan het niet binnen 1 patch nee. (p48 )

ik geloof dat ik niet begrijp wat je bedoelt.

Wat ik zou willen is dat ik in de ene patch effectloop 1 gebruik en in een andere effectloop 2 en in een derde misschien allebei.
Wat nog mooier zou zijn, is dat ik de ene loop met ctrl 1 an en uit kan zetten en de andere met ctrl 2.
Maar allebei de oplossingen zijn goed. Dus het hoeft niet binnen 1 patch...

Exitinside
8 januari 2009, 01:20
op de GP100 zitten twee programmeerbare effectloops.
Volgens mij zijn ze niet onafhankelijk programmeerbaar. Maar ik hoop dat ik me vergis.

Weet iemand of en hoe ik ze onafhankelijk van elkaar kan programmeren?

En ja ik weet het: RTFM, maar dat heb ik dus al gedaan.

Je kan wel de twee loops onafhankelijk van elkaar programeren.
Je kan dan per patch selecteren welke loop je wilt... en je kan ze combineren. in serie zetten of parallel.

1 van de twee loops selecteren doe je door in het in de chain een bolletje te zetten voor s/r. als je dan verder gaat in het menu, moet je sr1 & sr2 selecteren. Als je dan weer een stap verder in het menu gaat kan je selecteren of je sr1 of sr2 wilt.
Hoop dat het duidelijk is.. heb dit uit het hoofd gedaan.

Die GP100 is echt een vet ding met veel aansluitmogenlijkheden. Ben er laatst achtergekomen dat je ermee je versterker kan schakelen.

edje kadetje
8 januari 2009, 09:31
Je kan wel de twee loops onafhankelijk van elkaar programeren.
Je kan dan per patch selecteren welke loop je wilt... en je kan ze combineren. in serie zetten of parallel.

1 van de twee loops selecteren doe je door in het in de chain een bolletje te zetten voor s/r. als je dan verder gaat in het menu, moet je sr1 & sr2 selecteren. Als je dan weer een stap verder in het menu gaat kan je selecteren of je sr1 of sr2 wilt.
Hoop dat het duidelijk is.. heb dit uit het hoofd gedaan.

Die GP100 is echt een vet ding met veel aansluitmogenlijkheden. Ben er laatst achtergekomen dat je ermee je versterker kan schakelen.

Dank! Ga het zeker zo snel mogelijk uitproberen.

En inderdaad de GP100 is goed, met veel mogelijkheden. Dat versterkerschakelen heb ik nooit geprobeerd (altijd als stand alone met poweramp of direct mengtafel gebruikt) maar het kan inderdaad (volgens mij zelfs twee).

edje kadetje
8 januari 2009, 10:47
Jaaaa!

Net even droog (zonder gitaar) bekeken. En dat bevestigt wat je zegt. 1 of 2 of allebei door het 'sr1&sr2 type' te kiezen.

Nogmaals bedankt.

Kleine probleempjes blijven er altijd. Binnen een patch kun je niet met een cc het type loops wijzigen, dus dan is het of 1 of 2 of parallel, maar niet serieel. Dat is wel op te lossen bij een andere patch. Maar aangezien ik in een van de loops een synth wah heb hangen die niet zo goed op drives reageert (die in de andere loop zit), zal dat helemaal niet erg zijn. Sterker nog ik zal waarschijnlijk weer nieuwe mogelijkheden ontdekken (mixen van drive en synth wah geluiden).

edje kadetje
15 januari 2009, 15:05
Jaaaa!

Net even droog (zonder gitaar) bekeken. En dat bevestigt wat je zegt. 1 of 2 of allebei door het 'sr1&sr2 type' te kiezen.

Nogmaals bedankt.

Kleine probleempjes blijven er altijd. Binnen een patch kun je niet met een cc het type loops wijzigen, dus dan is het of 1 of 2 of parallel, maar niet serieel. Dat is wel op te lossen bij een andere patch. Maar aangezien ik in een van de loops een synth wah heb hangen die niet zo goed op drives reageert (die in de andere loop zit), zal dat helemaal niet erg zijn. Sterker nog ik zal waarschijnlijk weer nieuwe mogelijkheden ontdekken (mixen van drive en synth wah geluiden).

gisteravond met geluid getest en het werkt.

Ook binnen een patch met switches nog goed te bewerken.
switch 1 is dan van uit naar aan (bijv sr1)
switch 2 gebruik ik dan om te switchen van sr1 naar sr2

En ook kan ik dan nog het send volume nog aanpassen met mijn continous controller, waarmee ik de mate van kleuring met de synth wah weer goed kan sturen.

Dus ik ben helemaal blij.
Nogmaals dank.

Exitinside
16 januari 2009, 02:33
ja, ik moet ook nog apparte switchen kopen.
Dat ding is echt ideaal, 2 effect loops en 2 stereo uitgangen. kan je 2 versterkers gebruiken

edje kadetje
16 januari 2009, 15:25
ja, ik moet ook nog apparte switchen kopen.
Dat ding is echt ideaal, 2 effect loops en 2 stereo uitgangen. kan je 2 versterkers gebruiken

Ik begrijp dat jij ook een liefhebber bent?

Heeft de jouwe ook de kuren met de draaiknoppen? Heeft iemand daar weleens iets aan laten doen, en met succes?

Exitinside
16 januari 2009, 21:57
Ik heb geen kuren met de draaiknoppen.
Werkt wel goed bij mij.
Wat ik wel merk is dat je de volume knoppen behoorlijk moet opendraaien om de preamps bruikbaar te maken...Gebruik voornamelijk de clean preamps, voor scheur gebruik ik mijn marshall jmp1( deze heeft trouwens wel kuren met 1 draaiknop, deze wil wel eens een preset overslaan, is wat gevoeliger... denk slijtage).

dml
19 januari 2009, 14:24
Ik begrijp dat jij ook een liefhebber bent?

Heeft de jouwe ook de kuren met de draaiknoppen? Heeft iemand daar weleens iets aan laten doen, en met succes?

Toen ik er eentje had, begon de Data-knop op een gegeven moment kuren te krijgen, waardes sprongen ongelijkmatig op en neer bij aanraken van de knop.
Nooit wat aan gedaan, het kwam naar voren toen ik al besloten had 'm in te ruilen.

TIMMYTHEBASTARD
30 januari 2009, 11:59
Weet iemand hoe ik phantoom voeding naar mijn midiboard stuur vanaf de gp-100:???:
Scheelt een heleboel batterijen of adapters die kapot gaan.:hippie:

edje kadetje
30 januari 2009, 12:43
Weet iemand hoe ik phantoom voeding naar mijn midiboard stuur vanaf de gp-100:???:
Scheelt een heleboel batterijen of adapters die kapot gaan.:hippie:

nee, ik weet dat het kan, maar niet hoe.