PDA

View Full Version : line 6 pod/roland cube of vox ad



noud18
7 januari 2009, 14:44
goeden dag mede gitaristen,

Als je veel effecten wilt hebben met een goede kwaliteit sound wat raden jullie mij dan aan een line 6 pod of een versterker met veel effecten.
roland cube vox ad of line 6 versterker.
of gewoon allemaal losse stomboxjes kopen.
Noud

hole
7 januari 2009, 14:49
Wat is je huidige setup en wat is je budget?

noud18
7 januari 2009, 15:12
nu heb ik een begginers seje een i banez grx 70 en die versterkertje dat er bij zit een visual sound jexl en hyde.
ik speel vooral metal maar ook chillippepers en nirvana come ass you are en clean nummers van hun.
ik heb ongeveer 200 euro te besteden

United
7 januari 2009, 15:17
koop een roland cube 20. Zijn voor max 100 euro te scoren op marktplaats.
Eventueel nog 2 losse pedaaltjes van boss erbij (50 euro per stuk op marktplaats) en klaar is kees!

Rik van der Meulen
7 januari 2009, 16:45
Als ik jou was zou ik even doorsparen,
http://www.melodie.nl/producten/180/versterkers/vox/vox_ad15vt.html

Heb je er meteen effecten op (als je dat wilt),
zelf heb ik liever was stompboxjes :chicken:

darkrazer
7 januari 2009, 16:57
De vox 15vt zeker weten (of de 30vt)!

Dus niet eentje ad serie, de vt is de nieuwe serie, en schijnt heel veel beter te zijn.
(Meer amp models, betere eq, losse reverb). Ik heb hem nog niet gespot in nederland, maar hij schijnt al wel te koop te zijn.

Ik vind de Vox veel beter dan de cube, met de cube kan je makkelijk goede basale sounds er uit halen.Maar de vox veelzijdiger en heeft betere sounds en effecten. Hij is wel iets minder gebruiks vriendelijk. Maar voor wat hij biedt is dat een minor iets.

noud18
10 januari 2009, 20:33
bedank voor al die reacties.
hebben jullie nog verdere a;ternatieven?
Noud

Speeddemon
11 januari 2009, 15:08
Meer suggesties niet. Maar wel dat die Vox AD30VT een wat betere keus is dan de oefenamps van Roland en Line6. De Vox klinkt wat natuurlijker.

Let wel, de 15W versie heeft een kleinere speaker, en dat hoor je. Die 3dB verschil (15W of 30W) maakt niet zoveel uit), maar het gemis in laag wel. Dus ik zou zeker voor de 30W versie gaan. Verder vind ik de Roland Cube 30x dan wel de 2e beste keuze, vooral als je veel high gain metal speelt. Maar de Vox heeft meer effecten en biedt meer instellingsmogelijkheden voor die effecten.