PDA

View Full Version : Ovation Celebrity CC 44



Raffel
7 januari 2009, 14:01
Deze al enkele malen zien hangen:

http://www.feedback.nl/?b=OVCC445&a=


Aangezien ik mijn zinnen wel echt op een ovation heb gezet, leuk voor naast de bank in de huiskamer te zetten (want hij is ook vooral erg sexy!) voor on-the-fly pingelen, of doorsparen voor een elite? Ik heb er even op gespeeld, voelt allemaal erg degelijk aan, maar ik ben geen kenner op akoestisch gebied. Zijn jullie er over te spreken?

Raffel
12 januari 2009, 09:44
niemand ervaring met dit apparaat?

Ello
12 januari 2009, 12:40
Ik heb deze gitaar afgelopen zaterdag bij Feedback bespeeld. Prima spelende gitaar volgens mij maar ik ben niet zo'n Ovation fan. Met name de plastic bolle achterkant vind ik niet mooi. Zal versterkt prima klinken maar onversterkt is het niet mijn ding.

Raffel
12 januari 2009, 13:41
ik vind die bowl wel ontzettend fijn vanwege de mogelijkheid flink onderuit op de bank te kunnen spelen, maar ja dat is vaak mijn houding! ;)

Wat vind je qua klank natuurlijk niet lekker klinken dan?

Ello
12 januari 2009, 14:20
Wat vind je qua klank natuurlijk niet lekker klinken dan?

Ik vind de klank van de bowl-versie veel doffer, "ieler" en matter klinken dan een gitaar met een volledig houten kast.

Raffel
12 januari 2009, 14:28
dus een normale klankkast klinkt voller en duidelijker?

Ik kan de verschillen niet echt goed horen moet ik zeggen. Maar ik ben dan ook puur klassieke gitaren gewend op dat vlak.

Wellicht zijn de Elites op dat vlak qua klank een stuk beter, maar dan zit je ook een prijsklasse hoger.

rainier
12 januari 2009, 16:24
Ik heb sinds een maandje de Ovation standard elite LX (2778 LX).
Ik vind hem persoonlijk heel helder en strak om het maar zo te noemen en ook erg fijn spelen.

Al met al gewoon een goed klinkende strak spelende gitaar. Enige nadeel wat ik nu heb is dat hij niet goed afgesteld is afgeleverd en dus nog weg moet. Ook klinkt hij wat minder warm dan mijn S&P songsmith, maar dat is dus een persoonlijke mening (ik zou dus ook gewoon naar een gitaarshop gaan en lekekr gaan proberen als ik jou was).

Ik weet niet hoe die van jou klinkt, maar die van mij vind ik in elk geval heerlijk klinken, vooral met strummen. Maar deze gitaar is ook iets duurder dan die celebration volgens mij.

Ik hoop dat deze 'wall of text' je een beetje helpt.

Raffel
26 januari 2009, 11:49
Ik heb de Celebrity CC 44 getest dit weekend en vergeleken met verschillende Taylor en Takamine modellen die er hingen was had hij niet echt een breed klank-spectrum. (er zat weinig diepte in, klonk niet 'vol' en niet met veel bass) Daarnaast waren de hoge tonen ook niet zo crispy. Klonken eigenlijk net alsof je op een nylon-snaar zit te spelen.

Er hing ook een andere Ovation van ca. 6 a 800 euro die al stukken beter klonk, maar ik denk dat het iets met de bowl te maken heeft dat de klank toch niet zo vol is als die van andere akoestische modellen.

Heeft er hier ook iemand een ovation met bowl die wel vol en crispy klinkt?

Flipkoos
26 januari 2009, 12:04
.

Heeft er hier ook iemand een ovation met bowl die wel vol en crispy klinkt?


Ja ik, voor zover een Parlour-model vol en crispy kan klinken. Het is een heldere sound, niet te veel bas (is dan ook geen Dreadnought, maar een kleine gitaar, ideale fingerpicker), goede projectie en een opvallend goede onversterkte klank. Daar wil het bij Ovation nog wel eens aan schorten, omdat ze eigenlijk specifiek "versterkt"zijn gedacht. En daar zijn ze ook goed in. Ik heb de Collectors Edition 1997. Maar goed, dan praat je ook over een gitaar met een cataloguswaarde van destijds tegen de 2000 euro.

Wizz
26 januari 2009, 12:32
Die van 600 a 800 Euro hebben een massief bovenblad, en dat verschil is goed te horen.

Wizz

Rutger
26 januari 2009, 12:36
Ovation heeft gewoon een heel typisch geluid en daar moet je van houden.
In de 80's waren ze heel populair, tegenwoordig zie je ze niet veel meer.

k Heb zelf een (eerste serie) Takamine Santa Fe, en heb m weleens naast een 2x zo dure Ovation gehouden. k Vond de Ovation wel goed maar zeker niet 2x zo goed.... het kwaliteitsverschil vond ik zelfs erg klein. Een Ovation van dezelfde prijsklasse vond ik een stuk minder, was wat 'gewoontjes' t.o.v. de Takamine.

[edit] wou ik er nog bij vermelden dat die bowl wel mooi in je zij past als je zittend speelt, heel comfortabel!

Raffel
26 januari 2009, 13:23
Wat mij vooral trekt aan Ovation is die bowl en het uiterlijk. Maar tot nu toe heb ik zeker beter klinkende gitaren gehoord.

Misschien toch eens naar de duurdere Ovations gaan kijken. Die dreadnaughts klinken wel echt lekker vol!

John P
26 januari 2009, 19:08
Ovations zijn ook meer gebouwd om versterkt mee te spelen. Daarin zijn ze praktisch onverslaanbaar. Puur acoustisch gezien zijn er idd. betere gitaren.